Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

vrijdag 25 maart 2016

Naar Huis

Woensdag 23 Maart 2016: Stop morfine spuiten
Wat een nacht. Om 01:30 uur wakker van de pijn en even later morfine spuit gehad. Daarna tot 03:00 uur geslapen. Toen wakker van branderig gevoel bij uiteinde plasbuis. Ook merk ik dat pyjama broek wat nat aan voelt. Ik denk waarschijnlijk wat TPV.
Rond 05:20 moet ik naar de wc. Daar zie ik dat onderbroek ook goed nat is???. Als ik op de wc zit en pers. Voel ik me in eens niet lekker worden. Ook zie ik dat de katheter er uit is. Het branderig gevoel aan plasbuis is meteen minder.
Ik trek aan de nood bel. Even later komt de zuster. Ze gaat meteen haar collega halen. Ze brengen me terug naar bed. Daar even meteen de controles, maar die zijn gelukkig goed.  Ze brengen op dit moment geen nieuwe katheter in. Dat nattigheid was dus van de katheter. Nu proberen nog wat te slapen.
Rond 07:35 uur wakker. Praatje verpleger. Katheter gaat er straks waarschijnlijk  weer in. Pijn is nu 4. Dus dat gaat beter. Om 08:05 uur controles goed. Rond 08:45 uur TPV afgekoppeld. Daarna is er weer een verblijfskatheter geplaatst. Dat was zeer pijnlijk. /nu bijkomen.
Me rond 09:15 uur gewassen in de badkamer. Daarna wat uitgerust.
Zelf verpleger spelen in het ziekenhuis!
Om 12:30 uur is de zaalarts met MDL-arts langs geweest: Afgesproken dat ik stop met de morfine spuit en overga op mijn eigen medicatie. ( dit komt van me zelf). Als het goed blijft gaan mag ik morgen naar huis.

nieuwbouw ziekenhuis!

Daarna wat spelletjes zitten spelen op de telefoon. en bezoek gehad.
Rond 15:30 uur zuster langs geweest: Gepraat over hoe en way betreft de katheter. Ze snapt het beleid niet. Dat wordt elke keer aan gepast. Ze gaat verder kijken, want er moet goed afgesproken zijn hoe en wat. Men wil dat de verblijfskatheter er morgen uit gaat en ik 2 keer per dag ga zelf katheteriseren. we wachten af. Ook meteen mijn Oxcynorm gekregen ( eigen pijnmedicatie).
Rond 19:30 uur de TPV al aangesloten. Daarna even een rondje gewandeld. Daarna nog wat gepuzzeld enz. Om 22:00 uur nog Oxcynorm gehad en daarna gaan slapen.

Donderdag 24 Maart 2016: Naar Huis
Goed geslapen op de Oxcynorm. Om 07:45 uur controles. Bloeddruk wat laag 98/54. De rest goed. Om 08:00 uur medicatie en ook meteen Oxcynorm. Daarna de TPV afgekoppeld.
Hierna bakje thee, melk en yoghurt op, maar yoghurt viel wat zwaar. Me rond 09:45 uur lekker gedoucht. Tijdens douchen niet echt lekker, veel pijn en branderig gevoel katheter.
Toen ik terug op bed lag heb ik rond 10:45 uur toch maar de zuster gebeld i.v.m. de katheter. Ze geeft het door aan de arts.
Rond 11:00 uur zaalarts langs geweest: Buikpijn onder controle. Katheter gaat er uit en dan zelf katheteriseren met mijn katheter van thuis. Lukt dat niet, dan overleg met urologie verpleegkundige. 30 maart controle bij uroloog. Uitslag kweek slijm ook binnen. Ook bacterie, dus luchtweginfectie. De antibiotica die ik nu al voor de urineweginfectie kreeg werkt ook voor deze bacterie.
Even later heeft de zuster de verblijfskatheter er uit gehaald, dat was zeer pijnlijk. Nu afwachten.
Verder rustig aan. Met de lunch een beschuit met kaas op. Daarna wat gepuzzeld. Rond 15:30 uur geplast. Om 16:00 uur echo blaas. Hij zit nog goed vol 600ml. Dus katheteriseren.
Heb het met mijn eigen eenmalige katheter van thuis geprobeerd, maar het lukt weer niet. De zuster gebeld. Ze gaat overleggen.
Kraan is vandaag opgebouwd om de parkeergarage te bouwen.

Om 16:30 uur is ze terug om toch weer een verblijfskatheter te plaatsen. Ik baal hier enorm van.
Rond 17:00 uur alvast wat spullen ingepakt. en even later alvast de papieren gehad. Zaterdag komen ze katheter spullen afleveren, 30 maart controle en recept voor de antibiotica. Me zus bericht gestuurd dat ze maar eerst moeten eten en dat ze me dan kan komen ophalen. Rond 17:30 uur naar de apotheek beneden in de hal geweest om de antibiotica op te halen. Toen ik weer boven was verder ingepakt. Rond 18:15 uur is mijn zus er. De verpleging weer bedankt en op naar huis. Was rond 18:30 uur thuis. Daar meteen de spullen opgeruimd en alvast de TPV klaar gemaakt.
 Me rond 20:00 uur aan gesloten en ben op tijd naar bed gegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten