Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

vrijdag 1 april 2016

Verjaardag en Ziekenhuis

Vrijdag 25 Maart 2016: Verjaardag Neefje en schoonzus
Redelijk goed geslapen. Rond 10:15 uur met de auto mijn zus opgehaald. Daarna naar ma gereden. Daar nog even binnen geweest en toen op naar Venlo.
Het was goed druk onderweg. Rond 12:30 uur waren we bij mijn schoonzus en mijn nichtje en neefje. Die waren nog aan het eten.   Vandaag is mijn schoonzus jarig en vieren ze nog de verjaardag van mijn neefje. We hebben eerst een uurtje spelletjes gedaan en lego gebouwd.
Daarna kwam er meer bezoek en was het tijd voor de cadeaus. Het was een gezellige middag. Mijn broer was op tijd thuis van zijn werk.
Rond 17:30 uur zijn we terug naar huis gegaan. Was toen ik thuis was wel moe.

Zaterdag 26 en Zondag 27 Maart 2016: Erg moe en last van katheter.
Het weekend veel op bed gelegen. Vooral zondag. Zaterdag nog een ziekenhuis was gedraaid en nog wat dingen opgeruimd. Ook nog een boodschap gedaan.  Ben erg moe. slaap slecht door het hoesten en krijg steeds meer last van mijn verblijfskatheter. Heb steeds meer pijn aan plasbuis.  Ook stinkt de urine erg en is het troebel

Maandag 28 Maart 2016: SEH Amphia
Vannacht zeer slecht geslapen. Veel last van katheter. Na het afkoppelen van de TPV weer terug naar bed gegaan. Rond 14:00 uur weer uit bed gekomen. Het gaat nog steeds niet lekker. Heb ook pijn in mijn onderbuik. Rond 14:20uur de huisartsenpost maar gebeld, want dit trek ik niet tot aanstaande woensdag. Omdat ik nog maar kort met ontslag ben wordt ik doorverbonden naar de spoed eisende hulp. Ik mag meteen komen.
Ik bel een kennis op, om te vragen of ze tijd hebben om even te rijden.
Rond 14:45 uur wordt ik opgehaald. Rond 14:50 uur zijn op de SEH en meld ik me. Daarna naar de wachtkamer, maar we zitten nog maar net of ik wordt al geroepen.
Wordt naar kamer 23 gebracht. Daar eerst controles. bloeddruk goed, temp 37,1. De pols is wat verhoogd 106. Zuurstof schommelt van 91% tot 95%.
Om 15:10 uur urine kweek en bloed prikken. Daarna is het wachten. Rond 16:05 uur komt er een arts langs: Even gekeken. Ze gaat lab uitslagen bekijken en met uroloog overleggen.
Om 16:45 uur arts terug. Krijg recept tegen krampen. Als het niet gaat moet ik terug komen. Daarna naar de apotheek. Moet ik ook nog bij betalen, maar kan dit terug vragen. Was rond 17:10 uur thuis.
Heb verder niet veel gedaan. Wat op de bank gelegen. Rond 20:00 uur de TPV klaar gemaakt. En ben daarna op tijd naar bed gegaan.

Dinsdag 29 Maart 2016: Poli urologie en Coopertest Spiridon.
Zeer slecht geslapen. Ben rond 09:00 uur uit bed gekomen en heb eerst de TPV afgekoppeld.  Me daarna gewassen.  Als ik daarna op de bank zit besluit ik rond 10:00 uur i.p.v. naar de seh naar de poli urologie te bellen. Na even wachten krijg iemand aan de telefoon. Nadat ik mijn verhaal had verteld ga ze overleggen met mijn uroloog. als ze iets weet belt ze me terug.
Rond 10:55 uur belt de poli urologie terug. Ik mag langskomen, want de katheter moet er uit. Rond 11:10 uur rij ik naar het Amphia ziekenhuis locatie Langendijk. Daar duurde het even voor ik een parkeerplaats had. Had rond 11:30 uur een parkeerplaats.
Heb me rond 11:40 uur bij de balie van de poli urologie gemeld. Daarna in de wachtkamer plaats genomen. Om 11:55 uur werd ik geroepen naar een behandelkamer gebracht waar ik plaats mocht nemen op de behandelkamer. Ze gaan eerst nog even overleggen met de continentie verpleegkundige.
Rond 12:10 uur wordt de katheter er uitgehaald. Dat was zeer pijnlijk. Er komt bloed en veel gruis mee. Ik mag me aankleden en weer plaats nemen in de wachtkamer, want mag meteen langs de continentie verpleegkundige i.v.m. zelf katheteriseren.
Rond 12:25 uur wordt ik geroepen. Eerst gepraat over hoe en wat. Er blijkt dat er nooit contact is geweest tijdens de opname en terwijl in de computer elke dag staat dat er contact zou worden opgenomen. Had ook mijn eigen katheter mee genomen. Ze besluit om een andere katheter te proberen. Daarna geprobeerd. Het ging moeizaam, maar het lukte wel. Het is nog wel erg gevoelig. Ik krijg 2 katheters mee en morgen wordt er thuis een doos geleverd. Daarna op naar huis. Onderweg nog wel even langs me apotheek gereden om formulier te halen om eigen bijdragen terug te krijgen.
Verder 's middags niet veel gedaan. Rond 17:20 uur naar de Rijen gereden. Eerst even bij ma langs om iets op te halen. En daarna door naar a.v. Spiridon om mee te helpen bij de coopertest.
Heb wat foto's gemaakt.
Was rond 22:00 uur thuis. Me daar meteen aangesloten en naar bed.

Woensdag 30 Maart 2016: Uroloog
Iets beter geslapen, maar nog niet echt geweldig. Veel last van het hoesten. Omdat ik pas rond 22:15 uur aan de TPV zat slaap ik lekker wat uit. Ik kom rond 10:00 uur eruit en maak alvast de spullen klaar en sluit me daarna af. Verder de was opgeruimd en wat achter de computer gezeten.
Rond 15:30 uur op de fiets naar het ziekenhuis gereden. Het fietsen viel erg tegen. Na een kilometer fietsen was ik al helemaal buiten adem en kwam ik nog maar amper vooruit. Was blij dat ik er was. Daar eerst even beneden in de hal gezeten. Rond 16:15 uur naar de poli urologie gelopen en me gemeld. Daarna plaats genomen in de wachtkamer. Rond 16:40 uur werd ik geroepen. We hebben eerst gepraat over hoe en wat tijdens mijn opname. Ik moet morgen urine inleveren en bloed prikken. De afspraak die er al stond blijft staan. Daarna weer terug naar huis gefietst. was blij weer thuis te zijn. Wat valt dit tegen.
Rond 20:00 uur TPV klaargemaakt en aangesloten. Daarna nog wat tv gekeken en rond 22:00 uur lag ik erin.

Donderdag 31 Maart 2016: Nog een keer ziekenhuis
Redelijk geslapen. overdag lekker rustig aan gedaan. Nog wel wat achter de computer gezeten. Rond 13:00 uur zijn de TPV spullen van het Radboud geleverd en even later zijn de katheters geleverd.
Rond 16:00 uur met de fiets naar Amphia molengracht gereden. Daar bij het lab urine ingeleverd en bloed geprikt. Daarna even in de hal gezeten. Rond 17:00 uur weer terug gereden. 
Ben blij dat de katheter er uit en het zelf katheteriseren gaat goed. Blijf wel erg last houden van het hoesten. We wachten maar af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten