Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zondag 1 april 2018

Toch weer Opname

Maandag 26 Maart 2018: Botox blaas en Moet blijven
Om 06:15 uur gaat de pomp af. Ik sluit de TPV af en ga me daarna douchen. Na het douchen nog even de spullen gecontroleerd en het afval naar beneden gebracht. Rond 07:25 uur naar beneden. Om 07:30 uur opgehaald en rond 07:45 uur afgezet bij Amphia Langendijk.  Me daar gemeld bij de receptie. Was rond 07:50 uur bij unit 28 gemeld. Even gewacht en even later opgehaald en naar Kamer gebracht. Daar eerst de lab aanvragen weg en daarna de controles. Even later bloedafname van 2 kl buisjes en 1 gr buisje. Hierna opname gesprek en daarna nog met stagiaire gepraat over mijn TPV.



Rond 08:20 uur me omgekleed en spullen in de kast. Rond 08:50 uur komt zuster langs: HB 4,9. Nu overleg wat te doen.  20 minuten later komt zuster weer langs: Geen bloed nodig. Dat wordt dus lang wachten. Wat geslapen. Heb flink buikpijn. Heb ik ook aangegeven. Om 11:50 uur nog gesprekje en paracetamol gehad. Om 12:30 uur naar de voorbereidingskamer ok gebracht. Daar infuus geprikt. Om 13:00 uur antibiotica aangehangen en om 13:20 uur naar OK 2 gebracht. Daar over op Brandcard. Hierna aangesloten op apparatuur en nog wat vragen. Daarna zzzzzzzzzzzzzzzzzzz.
Rond 14:15 uur op verkoever. Niet lekker veel pijn. 3x dipiloor via infuus gehad. En zuurstof gehad. Was 89 en nu 96. Ook nog flesje paracetamol via infuus gehad.
Was rond 15:20 weer terug op afdeling. Daar veel geslapen. Om 16:30 uur uroloog langs. Naar buik geluisterd. Hij gaat overleggen.
17:00 uur Zuster langs: Overleg gehad. MDL arts komt hier naar toe. Dan afwachten hoe en wat. Nog steeds zuurstof. Om 17:15 uur bloedafname van 2 kl buisjes en 1 gr buisje. Even later komt uroloog die de ok heeft gedaan. OK is goed gegaan.
Om 18:00 uur komt zuster de blaas bladderen, omdat ik nog niet naar de wc ben geweest. Er zit ruim 1lt in de blaas en krijg dus verblijfskatheter. Zuster proberen de katheter te plaatsen, maar dat lukt niet.. Hierna komt mdl arts langs: Naar buik gevoeld en geluisterd. Gaat overleggen. Hierna komt iemand van urologie langs om de katheter te plaatsen en dat lukt. Om 19:50 uur zuurstof uit en 20 minuten later zuurstof gemeten. Zuurstof mag eraf.
Om 19:20 uur Arts langs: Na overleg blijf ik een nachtje hier op de urologie. Daarna controles. Even later komt zuster langs: infuus en niks per os. Eigen medicatie en morgen zien we verder. Daarna spullen op bed.
Om 19:50 uur naar unit 22 kamer 3 bed 4. Daar ok jasje uit en t-shirt aan. Daarna medicatie doornemen en innemen. Eigen pijnmedicatie???????? Rond 20:15 uur samen met zuster TPV klaargemaakt en aangesloten. Om 21:00 uur controles goed. Pijnmedicatie weinig gedaan.

Dinsdag 27 Maart 2018: Over naar Molengracht
Om 00:00 uur controles en Oxcynorm. Bloeddruk wat laag 96/54. Rest goed.
Rond 02:30 uur nog een keer Oxcynorm, maar doet weinig. Om 03:40 uur weer zuster gebeld. Even later eindelijk dipiloor gehad. Verder weinig geslapen.




Om 07:50 uur bloedafname van 2 kl buisjes en 1 grote. Ook nieuwe infuuszak aangehangen.
Even later controles: 111/54, temp 37,5. Daarna medicatie ingenomen.
Hierna wat nieuws gelezen. Rond 08:30 uur de TPV afgesloten.
Rond 09:30 uur uroloog langs: Katheter blijft tot ik me beter voel. Verder wat geslapen.
Om 11:00 uur zuster langs: Ga vanmiddag over naar MDL op Molengracht. Vertel meteen dat pijnmedicatie niks doet. Even later dipiloor gehad. Rond 13:40 uur zuster langs: Ga rond 15:30 uur over naar Molengracht. Ze gaat Ambulance regelen.
Rond 15:15 uur spullen ingepakt. Om 16:05 uur is de Ambulance er, maar krijg eerst nog dipiloor. Daarna op brandcard. Om 16:20 uur bij Ambulance 20-442. 10 minuten later bij SEH van Amphia Molengracht. Even later op unit 26 kamer 74. Rond 16:40 uur spullen uitpakken. Daarna controles 106/55, 95%. Daarna zaalarts langs: Ze kent me nog van unit 23. Naar buik geluisterd. Infuus en niks per os. OM 17:30 uur infuuszak eraan en medicatie. Ijzertabletten zijn tijdelijk gestopt. Om 18:15 uur gewogen: 83,9 kg. Rond 18:45 uur bezoek gehad en extra spullen. Om 20:10 uur TPV klaar gemaakt en aangesloten. Daarna medicatie. Pijn wordt meer. Rond 22:15 uur dipiloor gehad. Hierna tanden gepoetst en proberen te slapen.














Woensdag 28 Maart 2018:HB weer gezakt
Om 00:15 uur controles: 96/53 rest goed. Redelijk geslapen tot 03:45 uur. Toen wakker van de pomp en buikpijn. Nieuwe infuuszak. Verder niet veel geslapen. Rond 05:10 uur dipiloor gehad.  Om 08:00 uur bloedafname van 1 kl buisje. En medicatie. Even later is de TPV klaar en daarna de TPV afgesloten. De infuuspomp loopt even over de hand. Als ik aan het opruimen ben voel ik me duizelig. Hierna zijn de controles gedaan. Rond 09:00 uur me gedoucht enz. Was na een half uur klaar en bekaf. Meteen Oxcynorm gevraagd en gehad. Om 10:30 uur zuster gebeld ivm de pijn. Heb dipiloor gehad.




Om 10:55 uur zaalarts langs: Pijn is gezakt. HB is weer gezakt naar 4,0. Maandag was ie 4,9 en gister 4,4. Overleg met MDL arts, maar waarschijnlijk weer zak bloed.
Rond 12:15 uur MDL arts langs: Er was even miscommunicatie, men wou sondevoeding geven?. Omdat HB weer flink laag is krijg ik weer een bloedtransfusie.
Rond 13:15 uur controles ivm zak bloed. 102/54 rest goed. Rond 13:25 uur is er bezoek.
Even later wordt de zak bloed aangehangen en 10 minuten later extra controles 95/51 rest goed.  Rond 15:45 uur medicatie 17 uur en alvast paracetamol. Een half uur later controles 103/54 rest goed. Meteen dipiloor gevraagd en zak bloed is klaar. Even later dipiloor gehad en infuus op spoelen.
Om 17:00 uur spoelen klaar. Nieuwe infuuszak en infuus schoon gemaakt. Verder wat muziek geluisterd en rustig aan. Rond 20:15 uur de TPV aangesloten en uitleg gegeven aan stagiaire. Rond 21:30 uur tanden gepoetst en me klaar gemaakt. Om 22:00 uur medicatie en daarna zuster gebeld ivm de pijn. Om 22:15 uur dipiloor gehad en daarna gaan slapen.







Donderdag 29 Maart 2018: Mag wat drinken
Om 00:15 uur controles 100/50. Rest goed. Daarna beetje geslapen. Rond 04:10 uur wakker van de pijn en meteen zuster gebeld. Even later dipiloor gehad.
Rond 07:50 uur bloedafname van 2 kl buisjes. Even later medicatie gehad. Om 08:35 uur controles. Goed. Voel me erg suf. Geen eetlust en veel pijn. Meteen dipiloor gevraagd. Even later dipiloor gehad. Rond 09:00 uur de TPV afgesloten. Me daarna gewassen. Was blij weer op bed te liggen. Voel me weer goed beroerd worden.
Rond 10:20 uur is zaalarts langs geweest: HB flink verhoogd van 4,0 naar 5,4. Merk er zelf weinig van.  Ook nog naar buik gekeken. Afgesproken om wat te proberen te drinken.  Om 11:00 uur een kopje thee op. Verder rustig aan. Rond 12:00 uur medicatie en kopje bouillon. Daarna rond 12:30 uur en 13:00 uur overgegeven. Rond 13:30 uur bezoek. Om 14:15 uur infuuszak leeg en verwisseld. Even later zie ik dat mijn hand dik is. Zuster gebeld. Infuus zit dus niet meer goed.
Daarna kijkt zuster voor infuus in rechterhand, maar dat gaat niet lukken. Om 14:45 uur met rolstoel naar de Holding van de Ok voor infuus. Daar krijgen ze er een in. Was rond 15:00 uur weer terug. Rond 16:25 uur nog bezoek gehad. Even later weer veel pijn en dipiloor gehad. Om 17:00 uur kopje thee op. Daarna controles: 104/56. Rest goed. Om 18:30 uur bezoek gehad. Na het bezoek rond 19:45 uur de TPV aangesloten. Daarna met moeite rondje gewandeld. Verder wat tv gekeken op tablet. Om 22:00 uur medicatie en tanden poetsen. Daarna om 22:35 uur nog een dipiloor gehad.

Vrijdag 30 Maart 2018: Zak ijzer
Pas om 00:45 uur controles: 100/52. Rest goed. Daarna wat geslapen tot 05:00 uur wakker van de pijn. Om 06:00 uur Oxcynorm. Rond 07:45 uur bloedafname van 1 kl buisje. Daarna medicatie gehad en om 08:20 uur controles. Om 08:40 uur Oxcynorm gehad. Moet dipiloor afbouwen. Daarna de TPV afgesloten. Me rond 09:20 uur gewassen. Op het laatst gal overgegeven en flauw gevallen.
Met hulp van zusters terug op bed. Daar controles. Voel me goed beroerd. Om 10:10 uur zuster langs. Infuus gaat naar 1,5 liter.


Rond 10:45 uur zaalarts langs geweest: Gehad over het wegvallen. Naar buik geluisterd. Ivm met nog geen ontlasting krijg ik een klysma. Verder controle bloedwaardes. Voorlopig alleen water en thee.
Om 12:10 uur Oxcynorm en kopje thee. Krijg de thee met moeite weg. Verder rustig aan. Rond 13:50 uur wordt een zakje ijzer aangesloten. Voel me nog steeds niet lekker.Rond 14:40 uur zit het zakje ijzer er in. Om 16:20 uur controles en Oxcynorm. Verder wat muziek geluisterd.
Rond 20:10 uur de TPV aangesloten. Om 21:00 uur de klysma gehad. Een kwartier later flink resultaat. Rond 22:00 uur tanden gepoetst.
Ben rond 23:30 uur verhuist naar kamer 80, omdat de eenpersoons nodig was. Lig nu op een twee persoonskamer.







Zaterdag 31 Maart 2018: Katheter eruit en Misschien morgen naar huis.
Redelijk goed geslapen. Vanaf 04:00 uur wakker. Niet echt meer geslapen.
Om 08:10 uur controles en medicatie inclusief Oxcynorm. Daarna rond 08:30 uur de TPV afgesloten.
Me rond 09:30 uur zittend aan de wastafel gewassen. Werd op het laatst niet lekker. Toen ik rond 10:00 uur terug op bed was meteen de zuster gebeld. Even controles, maar die zijn goed.
Om 10:50 uur zuster langs: De katheter mag eruit. Binnen 6uur zelf plassen. Na 2 keer plassen echo blaas. Ook het infuus mag eraf. Zoals het nu gaat en ik het zelf zie zitten mag ik morgen naar huis. Aan de ene kant yes, maar aan de andere kant zie ik er tegenop.
Even later is de katheter eruit gehaald.
Rond 12:00 uur kopje thee en Oxcynorm gehad. Verder wat geslapen.
Om 15:30 uur naar wc geweest: Yes ontlasting en plassen. Maar voel me in badkamer weer beroerd worden. Ben blij als ik weer terug op bed lig.  Even later controles en daarna medicatie inclusief Oxcynorm. Verder wat gepuzzeld. Om 17:00 uur toch kopje bouillon geprobeerd.
Rond 19:30 uur de TPV aangesloten. Daarna met moeite rondje gelopen. Bij terug komst naar de wc. Yes weer plassen. Daarna zuster gebeld en de blaas gebladderd. En yes hij is leeg.
Verder wat tv gekeken op tablet.
Rond 21:45 uur naar de wc en tanden poetsen. Maar wordt weer niet lekker en bel de zuster. Met rolstoel terug naar bed en daar controles.
Om 23:45 uur controles en slapen.

Zondag 1 April 2018: 1e paasdag en HB weer gezakt
Om 01:30 uur zuster gebeld ivm pijn en Oxcynorm gehad. Daarna beetje geslapen. Rond 08:15 uur bloedafname van 1 kl buisje. Daarna medicatie gehad en rond 08:35 uur de TPV afgesloten. Rond 08:45 uur controles: Controles goed. Slechte nacht door hoesten. Voel me nog steeds niet lekker, maar dat is niet zo gek. HB was 30 maart 5,0 en HB is nu 4,5. Shit flink balen.
Me rond 09:30 uur aan wastafel gewassen. Was blij om rond 10:00 uur weer terug op bed te liggen. Verder rustig aan. Om 12:30 uur weer Oxcynorm en andere medicatie. Even later andere zuster langs: Mag zoals verwacht niet naar huis. Ze willen het HB goed in de gaten houden. Ze wouden ijzerinfuus geven, maar omdat ik die pas vrijdag heb gehad kan dat niet.
Verder ronde van Vlaanderen zitten kijken.
Om 16:45 uur controles 102/56. Om 18:50 uur bezoek gehad. Daarna om 20:00 uur de TPV aan gesloten. Rond 21:00 uur rondje gelopen, maar was erg vermoeiend.
Verder wat tv gekeken. En rond 23:35 uur nog controles.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten