Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

dinsdag 5 juli 2022

Juni 2022

 JUNI 2022

En we zitten alweer in de maand juli. En zit de maand juni er weer op.

Een maand die verder in het ziekenhuis, maar ook met hoogtepunten.

De maand juni ging verder waar de maand mei geëindigd was. In het ziekenhuis.

Woensdag 1 juni ben ik verhuisd naar kamer 9 i.v.m. betere indeling en patiënten dicht bij elkaar. Had dinsdag goed geslapen op de temazepam.  Was heerlijk.  Ook is de volgende antibiotica gestopt. Hen nu er nog een. Verder rustig aan. Loop een paar keer op de gang, af en toe nekbrace af. En verder afwachten.



Vrijdag 3 juni bleek ik op de lijst van de interventie radiologie om nieuwe Hickmann te plaatsen onder plaatselijke verdoving. Nou denk het niet. Heb duidelijk aangegeven hoe en wat.  Na wat overleg bleek het dan vandaag niet te kunnen onder roesje. Zegt de arts zullen we dan maar gewoon proberen. Nou NEE. Er is genoeg geprobeerd. En TPV krijg ik gewoon binnen via de picclijn. Verder een pakketje binnen met nieuwe trui van wear to care en picclijncover.  Dit omdat ik wat kleine probleempjes had met andere trui. Wat een service. Heb nu dus 2 truien. In de avond met me zus beneden in het restaurant wat wisten gaan drinken. 



Het pinksterweekend van 4, 5 en 6 juni rustig aan. Zaterdag nog even gekletst bij een lotgenootje dat iets verderop ligt.  Verder paar keer gelopen op de gang en soms even naar beneden. Ik merk wel dat het linker been wat pijnlijker is en wat stijver. En paar keer de nekbrace af. En zijn we dan de laatste week in gegaan.  En verder niks bijzonders. Het is afwachten. Ook mijn broer en schoonzus nog aan de telefoon. 


Dinsdag 7 juni is chirurg langs geweest. Snapt dat door al het littekenweefsel moeilijk te verdoven om de Hickmankatheter plaatsen. Gaat overleggen hoe en wat. Was een fijne man en een die meedenkt met de patiënt.  Ook zijn vandaag de hechtingen van oude plek Hickmankatheter er uit gehaald. Ook nog video gesprek gehad met tpv verpleegkundige. 


Woensdag 8 juni wat meer duidelijkheid gekregen betreft afbouwen nekbrace. In stoel maximaal 15 minuten af, in bed maximaal 30 minuten af. Op geleide van de pijn. Bij klachten weer om. Ook wat oefeningen gedaan. Plat liggend op bed de kleine spieren oefenen. Dubbele kin maken en even vasthouden x5 en dubbele kin maken en hoofd iets omhoog en vasthouden x 5.  En dan 3 x per dag.  Zaalarts langs geweest: afwachten wanneer plaatsing Hickmankatheter. Maar kan eventueel ook later en dan met picclijn naar huis of even met verlof. Ook dan kijken naar de warfarine. Men wil echt zorgen dat ik naar Guus Meeuwis kan. Super dit! En in de avond stopt ook laatste antibiotica/virusremmer. 




Donderdag 9 juni stopt de Faxiparine, want krijg morgen nieuwe Hickmankatheter. Men weet nog niet hoe laat. Uiterlijk zaterdagochtend naar huis. Verder wat gelopen en de oefeningen nek gedaan en paar keer nekbrace af.

Vrijdag 10 juni wordt ik al om 08:30 uur door vervoer naar wachtkamer radiologie gebracht. Daar rond 08:50 uur opgehaald en de angiokamer gebracht. Daar over op behandeltafel, aan de monitor, shirt uit, zuurstof, nekbrace af en speciale nekkussen onder nek. Even later interventie radioloog. Een even later diepe sedatie ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ.                                                                                     Rond 09:50 uur op verkoever. Ze hebben sedatie bij moeten geven, heb ketamine gehad en nog wat anders.  Rond 10:30 uur opgehaald door verpleging.  Om 12 uur is de picclijn eruit gehaald.  Ik mag vandaag al naar huis.  In de middag wat spullen ingepakt. Tussendoor rust.  Rond 17:15 uur opgehaald door zus.  Me zus eerst met wat spullen naar beneden en dan met rolstoel terug. Gedag zeggen en naar beneden. Daar met alle spullen wachten en terwijl zus de auto halen. Was rond 18:00 uur thuis. Wat later tpv aangesloten en om 21:30 uur naar bed. Wat een opname.


Zaterdag 11 juni 2022: Groots met een zachte G

Redelijk goed geslapen vannacht. Vanochtend lekker rustig aan. Rond 12:30 uur TPV afgesloten. Om ongeveer 13:00 uur opgehaald door mijn maat. Hij heeft me in het centrum van Eindhoven afgezet. Rond 14:30 uur waren we compleet en zijn eerst wat gaan drinken op ons vast terrasje, Daarna 16uurtje bij de Hema en bij het restaurant in de bijenkorf gaan eten. Daarna naar het stadion. We hebben een goed plekje. En voor me zitten vrienden uit Breda.     



 Wat een geweldige avond was. Het was wel zwaar. Ben af en toe gaan staan, maar ook veel gezeten. Maar het was top. Bij sommige liedjes was het best wel moeilijk.  Zoals Danny Vera met Rollercoaster. het was afgelopen tijd een rollercoaster. Maar ook 2 nieuwe nummers van Guus Meeuwis, zoals stap voor stap. Het gaat nu langzaam stap voor stap vooruit.                                                                             Was naderhand bekaf. alles deed zeer. Was blij in bed te liggen en had expres het laatste slaapcapsule voor nu bewaard.



Zondag 12 juni 2022: bij ma langs

Heerlijk geslapen en ben rond 12:00 uur pas uit bed gekomen. In de middag met zwager naar ma geweest. Wat was ze blij verrast om mij te zien. Hierna meteen even wat boodschappen gedaan.




De dagen erna rustig aan gedaan. Elke dag de oefeningen gedaan en gelopen met de rollator. Vrijdagochtend zijn de 1e hechtingen van de Hickmann plaatsing eruit gehaald. En in de middag met zus naar Velden vertrokken voor oppasweekend bij mijn nichtje en neefje en de honden. Wat een top weekend was het. Vrijdagmiddag met neefje boodschappen gedaan. nadat nichtje thuis was gegeten. en rond 20:30 uur rondje gelopen met de honden en bij de maas hebben we even gezeten. Wat is dit genieten. Zaterdag hebben we wat anders gedaan, dan wat eerst in de planning zat. We zouden eerst naar een pretpark gaan, maar daar heb ik nu niks aan. Daarna dierentuin, maar daar is het nu te warm voor. Dus zijn we in de ochtend naar een waterplas gegaan. En in de middag naar Roermond. Daar eerst naar de bioscoop en daarna bij de maasplassen gezeten om te eten. En verder met de honden gelopen in de ochtend en laat in de avond, maar dat was heerlijk. En foto's maken. Zondag lekker rustig aan en in de middag zijn we weer naar huis gereden. Wat was dit genieten.

Donderdag 23 juni 2022: Erasmus, nekbrace en fysio

Maandag lekker rustig aan. Dinsdag met de trein naar Rotterdam geweest voor infliximab infuus in het Erasmus. Het was goed te doen met het openbaar vervoer. Ben rond 10:45 uur thuis vertrokken. Was uiteindelijk 20 minuten langer onderweg vanaf thuis tot aan het Erasmus.  De verpleegkundigen waren blij me weer te zien. Na het aansluiten even bijgepraat. Was rond 19:30 uur klaar. Nu duurde alles wat langer, want bij de metro moest ik elke keer 5 minuten wachten. Hierdoor miste ik net mijn aansluiting op centraal. Rond 21:30 uur was ik thuis. Me meteen aangesloten en even later naar bed. Ben goed moe. Ben ik altijd wel na het infuus, maar merk het nu wat meer.


Woensdagavond mocht dan eindelijk de nekbrace echt af. En donderdag ben ik begonnen bij de fysio.
Mag thuis nek 20 graden bewegen opzij, omhoog en naar beneden. En wat oefeningen voor de armen.


Donderdag 30 juni 2022: Opruimen en fysio

De dagen erna rustig aan. Tussendoor de oefeningen. Merk verder dat ik moeite heb met concentratie, wat hoofdpijn, minder kracht links en erg moe. Dus alles op laag tempo. Loop sinds de nekbrace af alleen nog met loopkruk. 

Maandag de 27e met me zus in het huis van ma de laatste kasten leeg geruimd. Merkte erna wel dat ik iets te veel had gedaan, maar ja. 

Dinsdag weer bij de fysio geweest. Nu het bewegen naar 45 graden gebracht. Ik voel het wel. Bij meer last wat gas terug nemen. Voorlopig nog geen auto rijden..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten