Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

vrijdag 30 januari 2015

Alpe 'duzes



Alpe d'huzes
Elke jaar kijk ik met veel bewondering en respect naar de tv uitzending van de Alpe 'duzes. Bij mezelf dacht ik wat zou dat bijzonder zijn om mee te maken.

In Februari 2011 is mijn vader aan kanker overleden.
6 Juni 2011 wordt ik voor de zoveelste keer opgenomen. Die avond overlijd mijn oom aan de gevolgen van kanker. Die donderdag 9 juni lig ik in het ziekenhuisbed weer naar de uitzending van de alpe d'huzes  te kijken. Maar wel met heel andere gevoelens.

Ongeveer 1,5 jaar geleden verteld mijn tante dat ze best een keer mee wil doen aan de alpe d'huzes. Ik zeg dan doe ik ook mee. Als ik dit later aan mijn zus verteld hoef zij niet na te denken en zegt ook ja.

Afgelopen zomer besluiten we om in 2015 mee te doen. 
Een naam is zo bedacht. Namelijk TO(O)N. Afgeleid van de namen van onze vader en broer van mijn tante  (Ton) en van onze oom en man van mijn tante (Toon).
Afgelopen oktober Heb ik het team ingeschreven en een slaap plaats geregeld.

De voorbereiding kan beginnen, want er moeten nog wat papieren werk afgewerkt worden. En er moet getraind worden.. Kijk mijn zus en tante sporten, maar mijn conditie is niet veel. Daarbij moet ik ook nog een rugzak mee sjouwen, maar we gaan er voor, want op geven is geen optie.

Zondag 2 November met mijn zus een stuk gewandeld ( de eerste stap hahaha!)

Maar een week later lag ik weer in het ziekenhuis. Ik dacht een week dan mag ik weer naar huis en kunnen we verder met de voorbereiding.

Maar helaas dat liep even helemaal anders. Het duurde een paar weekjes langer ( een stuk of 10).




Dinsdag 27 Januari 2015: Teamfoto en eindelijk kunnen we beginnen.
Nu ik sinds zaterdag 17 Januari uit het ziekenhuis ben kan de voorbereiding dan echt beginnen.
Alleen wel met een achterstand betreft conditie. Want ipv dat ik conditie moest opbouwen heb ik juist heel veel ingeleverd, maar ik heb nu wel iets om naar toe te werken. Ik heb wel een voordeel nu. Ik hoef geen rugzak mee te sjouwen. ( elke nadeel heeft zijn voordeel).

Maar vandaag is dan de eerste stap gemaakt.

Ben vandaag met mijn zus naar mijn tante geweest om daar onze teamfoto te maken voor onze team actiepagina. In het ziekenhuis ben ik er al mee bezig geweest, maar een foto had ik nog niet. Ook heb ik meteen wat papieren uitgedraaid voor mijn tante betreft alpe d'huzes.
Verder wat geklets wat we allemaal nog moeten doen.



Donderdag 29 Januari 2015: Actie pagina klaar




Vandaag de actie pagina van het team klaargemaakt en meteen gedeeld.
http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl/teams/to-o-n/
http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl/acties/marijnfrijters/marijn-frijters/
Volgende week nog een donatiebox bij a.v. spiridon neer zetten.  Vandaag ook bij de huisarts geweest om hechting er uit te laten halen. En het amphia gebeld betreft medische keuring voor de alpe d'huzes. Volgende week woensdag kan ik terecht.

Het zal allemaal niet echt makkelijk zijn, maar ik ga er 200% voor. Ik wil die finish boven op de berg halen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten