Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

dinsdag 4 augustus 2015

Gesprek vaatchirurg over Shunt

Zondag 2 Augustus 2015: Niet lekker en de Thuiszorg
Niet echt geweldig geslapen. Wat last van mijn buik en heb veel moeten hoesten. Rond 07:45 uur geeft de pomp een alarm: Lucht in de lijn. Blijkt de zak al leeg terwijl de pomp nog aan het afbouwen is. Even in de gaten houden, want dit mag niet. Rond 08:15 uur zijn ze er van de thuiszorg om af te sluiten.  Ben daarna terug mijn bed ingedoken en heb tot 12:00 uur geslapen. Verder rustig aan.
Wel nog  via internet een trein voordeelkaartje gekocht. €18 retour inclusief thee met gebak bij v&d.
Ook mijn tas ingepakt.
Rond 20:30 uur nog geen thuiszorg! Ze zijn er pas om 21:00 uur.  Er waren wat gevallen tussen gekomen. Ze kan wel de pomp sneller zetten, ja hallo hij staat al op 12 uur.
Om 21:15 uur staat ie aangesloten. Daarna kleed ik me om en ga slapen.

Maandag 3 Augustus 2015: Vaatchirurg Radboud Nijmegen
Goed geslapen. Alleen paar keer wakker van de pomp. Gaf elke keer lucht aan in de lijn.
Rond 07:45 uur eruit gegaan. Om 08:00 uur is de thuiszorg er. Ik leg uit dat de voeding nog niet klaar is, omdat ze gister laat waren. Dit is raar, want er stond duidelijk aangegeven dat ze vandaag vroeg moeten, dan weten ze dat ze de avond er voor ook vroeg moeten zijn. ( ben blij als het weer zelf lukt).
Ze besluit alvast de spuiten klaar te maken en dan maar  te vroeg afsluiten ( eigenlijk mag dit alleen in noodgevallen bv bij koorts, want je kunt er een hypo van krijgen).
Daarna was ik me en kleed me aan. Ben rond 08:40 uur op de fiets naar het station gefietst, maar wel heel rustig. was pas rond 09:00 uur op het station. Was net op tijd voor de trein naar Nijmegen van 09:10 uur.. Ben blij dat ik zit. Toch mijn pufje even gebruikt.
Was om 10:12 uur op Nijmegen Centraal. Moest daar naar een ander perron toe, maar had tijd zat.
Aanrij route Ambulance
Eenmaal op perron 1B stond de sprinter richting Roermond er al en ben meteen ingestapt.
Om 10:38 uur is de trein vertrokken en 3 minuten later was ie op Nijmegen Heyendaal. Daar met de lift omhoog en op me dooie gemak richting het Radboudumc. Is normaal 10 minuten lopen. Ik liep er 25 minuten op.


Nou kon ik met mijn eigen ogen zien waar ik de keren met de Ambulance ben binnen gekomen.
Was rond 11:05 uur in de hal van het ziekenhuis. Daar even gezeten. Rond 11:25 uur naar het poli plein ( ik mocht met het golfkarretje mee. Scheelt weer een stuk.
de seh!
Op de poli plein me eerst bij balie A gemeld i.v.m. medicatie overzicht. Daarna me bij balie gemeld en bij wachtruimte 4 met groene  stoelen gaan zitten  ( de poli voor heelkunde). Daar een bakje thee op. En voor ik het wist werd ik al binnen geroepen. Mooi op tijd.
Hij heeft nogmaals zijn excuus aan geboden hoe het rond de afgelopen ingreep is verlopen. En dat mij niks verteld is wat er tijdens het groot overleg op de woensdag over mij besproken is. Het komt er op neer dat de hickmannkatheter die nu geplaatst is, maar tijdelijk bedoelt was en dat er terwijl dus een shunt geplaatst zou worden, omdat dat de beste oplossing is voor mij op dit moment.  Ik geef aan dat ik snap dat ze bang zijn voor weer een infectie, maar dat het op dit moment gewoon hier erg snel gaat zonder voldoende informatie naar mij toe. En dat ik nog een evaluatie wil betreft de neussonde en dat voor mij dat hoofdstuk nog niet gesloten is. Hij snap me wel.
Verder gehad over de shunt, omdat mijn aders in mijn onderarm veel te dun zijn ( dat wist ik al, ben niet voor niks moeilijk te prikken voor infuusnaald). In de elleboog en bovenarm zijn ze beter. Ze willen hem in de elleboog plaatsen. Ook gehad over de risico's en over de ingreep zelf enz..
Aan hun kant is het groene licht gegeven. Hij wacht het gesprek met mijn arts ( pas oktober) af en hoort dan van mijn arts of mij of ik toch in stem. En dan kan alsnog snel een datum geprikt worden.
Rond 12:20 klaar en met golfkar weer terug naar de hoofdingang. Daar in de hal nog even gezeten en mijn   medicatie ingenomen en wat gedronken.
Ben rond 13:00 uur naar wc gegaan en toen rustig naar het station gelopen. Bij de uitgang stonden water uit te delen. Was lekker koud.
Was rond 13:40 uur bij het station en om 13:48 uur de trein naar Nijmegen genomen. In de trein mijn pufje weer gebruikt. Was om 13:51 uur in Nijmegen daar buiten voor het station even op een bankje gezeten en toen richting het centrum gelopen.

Daar bij de V&D op het dakterras lekker bakje thee op met appelkoek. Was daar rond 14:30 uur en heb tot ongeveer 15:30 uur daar gezeten.





 Daarna via de oudste winkelstraat van Nederland naar beneden gelopen en daar het Kronenburgerpark ingelopen en even lekker op een bankje gezeten. Even genieten van het weer.
Rond 16:30 uur richting het station gelopen. Daar we een pufje gebruikt. Begin ook weer meer te hoesten. Om 17:17 uur de trein naar Breda gepakt.
Was rond 18:20 uur in Breda. Daar me fiets gepakt en naar huis gefietst. Was rond 19:00 uur thuis.
Daar naar het nieuws gekeken en een bakje thee op. Ma en zus nog aan de telefoon gehad.
Daarna was het wachten op de thuiszorg. Om 21:00 uur nog geen thuiszorg. Ik ben bekaf en wil naar bed. Rond 21:45 uur is de thuiszorg er. Was een spoedgeval tussen gekomen. Rond 22:00 uur hangt ie er aan. Daarna is het mijn bed op zoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten