Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zondag 2 augustus 2015

Thuis en de thuiszorg!

Zaterdag 25 Juli 2015: Naar Huis en eerste keer thuiszorg!
Bijschrift toevoegen
Goed geslapen. Was ook goed moe. Om 03:00 uur nog een keer temperatuur gemeten 36,7. Yes! Hoge temperatuur komt toch van de inspanning elke keer. Rond 08:35 uur ontbijt. en 08:40 uur controles: temperatuur 37,3. zuurstof 97, pols 94 en bloeddruk 103/67.
Om 09:40 uur is de TPV afgesloten. Me daarna lekker gedoucht. Na het douchen op bed alvast wat spullen ingepakt. Tussendoor wat uitgerust.
Rond 11:15 uur heeft zuster de pleister van insteek verwisseld. Nu wachten op chauffeur, maar kan niet meteen weg, want de arts wordt elke keer weg geroepen. Dus zuster is nog niet in visite geweest. Rond 11:45 uur is mijn chauffeur er. Zuster stopt terwijl de gladiolen in een vuilniszak. Rond 12:00 uur is de arts langs geweest: Rustig aan en alles goed in de gaat houden. Geef het lichaam tijd om te herstellen.
Daarna afscheid genomen van de kamergenoten. Door de gladiolen die ik vast had. Zag je niet dat ik ook nog in de rolstoel zat.
Rond 12:30 uur op weg naar huis.
We zijn Nijmegen nog niet uit of ik wordt gebeld door de afdeling: Telefoon oplader vergeten, ze sturen hem maandag op. Heb er thuis nog een.
Ben rond 13:45 uur thuis. Rond de chauffeur nog geholpen met spullen naar boven te brengen.
Ron bedankt voor de hulp.
Daarna eerst de gladiolen in vazen en emmers gezet. Huis staat meteen vol.



Verder op de bank gelegen naar de tour de france gekeken, want vandaag de etappe naar de alpe d'huez. Op een heel andere manier zitten kijken. Kan niet geloven dat ik die berg op ben geweest. Gelukkig was het trouwens bij ons  op de berg niet zo druk met toeschouwers.



Rond 20:10 uur is de thuiszorg er. We hebben eerst intake gesprek. Daarna sluit ze me aan. En wat het is moeilijk om dit even uit handen te geven. Ze doen het ook op een andere manier soms en dat laat ik weten ook. Daarna nog wat formulieren ingevuld.
Ben rond 22:00 uur gaan slapen.

Zaterdag 1 Augustus 2015: Eerste week Thuis
Zondagochtend 07:50 uur er uit gegaan en wachten op de thuiszorg. Rond 08:15 uur waren ze er.
Verder zondag een was gedraaid en verder rustig aan en naar de tour de france gekeken.
En rond 20:00 uur was de thuiszorg er weer.

Maandag is rond 11:00 uur de trombosedienst langs geweest om te prikken en kort gesprek. Heb meteen aangeven dat ik weer zelf wil prikken. Aan het eind van de middag heeft de trombosedienst gebeld met de dosering. Krijg woensdag de brief binnen. Ook hebben ze van de raboudapotheek de tpv spullen gebracht en in de woonkamer gezet.

Ben Dinsdag bij de vervangende huisarts geweest ivm verwijs briefje voor een rolstoel. In de middag is de rolstoel thuis gebracht.
Verder rustig aan
De thuiszorg loopt prima ze zijn elke keer rond 08:00 uur en  20:00 uur.
Een kennis heeft vandaag de nieuwe tpv spullen opgeruimd.


woensdag niks bijzonders. rustig aan gedaan, wat achter de computer gezeten en blog bijgewerkt.
De trombosedienst heeft nog gebeld. Ze komen volgende week vrijdag langs i.v.m. het zelf prikken.
Nog bij apotheek geweest. Was te voet, maar was erg vermoeiend en heb mijn pufje ook nodig gehad en ook de spray.

Donderdag staat om 11:00 uur de trombosedienst ineens op de stoep. Ik weet van niks. heb geen brief gehad. Maar ze komen prikken, maar dat lukt niet helemaal, maar het komt goed.
Aan het eind van de dag ligt de brief pas in de bus.

Vrijdag. vandaag wel op tijd de brief van de trombosedienst gehad. Ze komen alleen nog volgende week vrijdag. verder niks bijzonders. Heb aan thuiszorg doorgeven dat ik maandag op tijd weg moet i.v.m. afspraak Radboudumc.

Zaterdag: vanochtend zit op de rand van het bed de was gestreken. Rond 13:15 uur was mijn zus bij mij. Zij heeft even gezogen en gedweild. Daarna zijn we bij ma op bezoek geweest:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten