Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

donderdag 31 december 2015

Longarts

Woensdag 30 December 2015: Eerste controle Longarts
Vannacht niet echt geweldig geslapen. Weer veel last van het hoesten.
Vanochtend een was gedraaid en wat administratie op de computer gedaan. Rond 14:10 uur naar beneden om de fiets te pakken, maar band staat leeg en kan pomp nergens vinden. Nog even naar boven geweest om te kijken of de handpomp daar ligt maar nee. Ik ben bekaf als ik weer beneden ben. Ik besluit om dan maar even met de auto te gaan.
Was rond 14:30 uur op de parkeerplaats bij het ziekenhuis. Daarna naar de longpoli gelopen. Me daar rond 14:37 uur gemeld. Daarna wachten in wachtruimte.
Rond 15:00 uur werd ik binnen geroepen. Eerst een gesprek gehad met de longarts. Hij had al extra info opgevraagd bij het Radboud MC.  Daarna heel wat vragen gesteld. Hierna de zuurstof gemeten 96%.
Daarna heeft ie naar de longen geluisterd, naar mijn benen, handen en hals gekeken. Ook heeft ie nog naar de insteek van de lijn gekeken. Bij mijn keel en na het hoesten is er een piepje te horen.
Hij gaat wat onderzoeken laten doen en om het hoesten te onderdrukken krijg ik wat medicatie. Hij wilt beginnen met een hoestdrankje, maar dat blijkt niet samen te gaan met mijn bloedverdunner. Hij schrijft tabletten voor.
Hij wilt me over 2 weken terug zien. Na ruim een half uur sta ik buiten.
Loop naar de afsprakenbalie toe. Ik mag meteen een poli verder een hartfilmpje maken.
Rond 15:40 uur ben ik weer terug bij de afsprakenbalie. Mag vandaag nog bloed laten prikken en long foto laten maken. Volgende week 7 Januari heb ik een paar long functie testen en 13 Januari mag weer terug komen voor de uitslag en hoe verder.
Hierna eerst naar de Röntgen geweest. Kwam onderweg 2 verpleegsters tegen van de MDL ( zitten tegenwoordig op unit 26). Me rond 15:50 uur bij de Röntgen gemeld. Daar even in wachtruimte 6 gewacht. Toen longfoto gemaakt.
Was om 16:00 uur weer terug in de hal. Daar meteen naar de bloedafname gegaan. Was redelijk snel aan de beurt. Ze hebben op van alles en wat geprikt. Zoals infectie, ontsteking en ook allergieën.
Daarna weer naar de auto en meteen langs de apotheek.
Was rond 16:30 uur bij de apotheek. Mag deze medicatie zo nodig 4 keer per dag nemen.
Daarna nog meteen wat boodschappen gedaan.
Rond 17:15 uur was ik weer thuis.
Verder lekker wat tv gekeken. en voor het slapen alvast een tablet ingenomen. Eens kijken wat het doet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten