Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zaterdag 24 juli 2021

Botox blaas en pijnblokkade

 Woensdag 14 juli 2021: Botox Blaas

Maandag en dinsdag rustig aan gedaan. Heb ook wat meer last van mijn buik en af en toe wat verhoging.  Dinsdagmiddag alvast tas ingepakt voor morgen.

Dinsdagnacht slecht geslapen i.v.m. buikpijn.  Woensdagochtend rond 08:00 uur de TPV afgesloten. Daarna me gewassen en aangekleed. Controleren dat ik alles bij heb en rond 10:00 uur te voet naar het ziekenhuis. Rond 10:30 uur bij het ziekenhuis. Daar eerst naar de bloedafname. Was snel aan de beurt. Hierna even op een bankje gezeten en rond 10:55 uur me bij de receptie gemeld. 

Daarna naar route 25. Daar in ontvangstruimte plaats genomen. Even later opgehaald en naar kamer 57 gebracht. Daar opname gesprek en controles: bloeddruk 105/67 en saturatie 93%.  Me daarna omgekleed en het bed in. Goed last van mijn buik. Heb het ook aangegeven. 

Rond 11:35 uur toch nog een keer bloedafname. HB. Verder even geslapen. 


Om 13:30 uur mag ik naar beneden. Dus op naar de holding. Daar overdracht. Infuusprikken lukt niet. Terwijl komen ze me ophalen. Dus andere kant infuus en dat lukt wel. Hierna naar OK 9. Daar over op tafel, aangesloten. Krijg ook nog antibiotica. Arts nog gesproken. Anesthesioloog controle pijnmedicatie, narcose ingespoten, kapje op en ben redelijk snel weg. 

Rond 15:00 uur op recovery. Was wat wakker toen ik er naar toe werd gebracht.. Veel buikpijn. Nog waterijsje op. Rond 15:50 uur terug op de kamer op de afdeling. Daar ijsje en spa rood. Nog extra vocht en oxcynorm 10mg. Daarna gewoon gelegen. Rond 17:00 uur verpleegkundige langs. Of ik iemand kan regelen die alvast de medicatie beneden ophaalt. Me zus een berichtje gestuurd.

17:25 uur ze komt deze kant op  Rond 17:45 uur zus belt vanuit apotheek met wat vragen. Even later is ze boven. Verpleegkundige binnen. Gehad over de pijn. Of pijnmedicatie wat heeft gedaan. Niks dus. Vertel dat ik gisteren al wou bellen, maar bang was dat ok niet door zou gaan. Hij gaat kijken of hij iets kan doen. Gaat bellen naar dienstdoende mdl arts. Zus gaat terwijl rolstoel halen. Even later verpleegkundige terug. Nee helaas assistent kent me niet en kan zo niks. Hij gaat even kijken of de pijnpoli er nog is, maar helaas. Heeft anesthesioloog aan de telefoon gehad, maar die kan de blokkade niet zetten. Beste is om morgen te bellen en anders  naar huisartsenpost. Dit is dus het hokjes gebeuren in het ziekenhuis.

Hierna echo blaas. Nog 320ml erin. Hij gaat overleggen.  Mag zelf katheteriseren. Er zit ondertussen al wat meer in de urinaal. Dus nog een keer echo blaas. 112ml. Weer overleg. Mag naar huis ( al voelt het dubbel). Me daarna omgekleed en in rolstoel naar beneden. Was rond 19:10 uur thuis. Daar op de bank en verder niet veel.

Donderdag 15 juli 2021: Weer Opname

Slecht geslapen. Veel pijn. Rond 08:30 uur assistent huisarts gebeld. Verhaal uitgelegd van gisteren. Ze gaat met huisarts overleggen. Rond 08:50 uur belt huisarts ( niet mijn eigenste). Wil dat ik langs kom, maar dat gaat niet lukken. Ze komt tussen de middag wel even langs en kijkt dan hoe en wat. Onvoorstelbaar dit. Had liever mijn eigen huisarts gehad. Nu dus wachten, terwijl ik van de pijn verga.



Tussendoor ma nog aan de telefoon gehad.  Om 13:30 uur is huisarts er eindelijk. Vragen gesteld, naar buik geluisterd en gevoelt. Bloeddruk en pols goed. Ze vindt me niet ziek. Ze gaat terug naar de praktijk. Belt mdl en belt dan mijn terug!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Rond 14:25 uur belt huisarts: MDL arts wil me zien op de seh. Ze heeft ambulance geregeld.  Om 16:05 uur is de ambulance er. Om 16:20 uur zijn we bij de seh van het Amphia. Verpleegkundige en arts staan me al op e wachten in de kamer. Overdracht, infuus prikken. bloedafname en lichamelijk onderzoek arts. Daarna nog hartfilmpje. Nu afwachten. Het licht wordt uit gezet. Iets later infuus aangesloten en om 17:10 uur dipiloor via het infuus gehad.  Rond 18:25 uur echo blaas: 500ml. Krijg urinaal. moet wel blijven liggen. Even later arts: Opname i.v.m. opvlamming alvleesklier. Gaat nog overleggen met internist i.v.m. lage nierfunctie.  Even later arts nog een keer: Groot infuus, kijken og nierfunctie verbeterd. Anders verder kijken.  Rond 19:15 uur verpleegkundige: Controles, alle meet apparatuur eraf, nieuwe infuuszak, paracetamol via het infuus.



Om 20:00 uur opgehaald met bed en naar 52A kamer 33.  Daar controles, infuus op pomp. Rond 21:00 uur TPV aangesloten. En krijg infuus met kalium. Om 22:00 uur medicatie. Wat later gebeld i.v.m. de pijn. Krijg ik oxcynorm. Geef aan dat dit niet werkt en ik juist daarom bel. Hij snap het en gaat even bellen. Krijg even later dipiloor. De oxcynorm stopt. ven later controles.


Vrijdag 16 juli 2021: Over naar MDL

Niet geweldig geslapen. Vanochtend bloedafname, dipiloor en wat nieuws gelezen. Me zittend op douchstoel gewassen. En daarna TPV afgesloten. 

Om 10:10 uur zaalarts langs: Was goed uitgedroogd ( waarschijnlijk door alvleesklier). Bloedwaardes zijn wat beter. Heb wel hoog calcium in het bloed. Verder over pijnbehandeling. Goed dat ik aangeef van de pijnblokkade. 



Verder lig ik alleen maar.  Verder Apotheek langs, dipiloor gehad en moet in urinaal plassen. Rond 12:45 uur zaalarts nog langs: Gehad over de hoge calcium in het bloed. Dit past bij de sarcoïdose. Hij wil de longarts erbij halen. Om 13:00 uur plassen urinaal 300ml. Daarna echo blaas: 300ml. Terwijl komen ze me van de MDL ophalen. Op naar route 54A kamer 22. 

Daar verder gesprek met arts-onderzoeker, echo blaas na het plassen. 447ml, zus met spullen, dipiloor en controles. Rond 16:10 uur opgehaald door patiëntenvervoer voor een echo buik/nieren.  Was rond 17:10 uur terug op de kamer. Om 18:00 uur zaalarts langs: Overleg gehad met mijn longarts en van het Erasmus. Omdat men denkt dat de verhoogde calcium in bloed en slechte nieren door de sarcoïdose komt. Gaat men toch starten met prednison. Echo nieren was goed. Verder rustig aan.



Om 20:00 uur TPV aangesloten en warfarine ingespoten. Ik vraag meteen om dipiloor, maar ik krijg niks meer, want heb hem maar 4 x per dag. Oh en krijg hem hele tijd al om de 4 uur. Ik wist niet anders dan 6 x per dag. Ze gaat even kijken. Even later oxcycontin.  Om 21:00 uur wc met veel moeite. Echo blaas 371ml. Verder liggen op bed. Pijn niks veranderd. Even later dipiloor.



Zaterdag 17 juli en Zondag 18 juli 2021: Katheter 

Zaterdag: Weinig geslapen door de pijn en het vaak plassen en elke keer echo blaas. Er blijft elke toch flink wat in de blaas. Halverwege nog dipiloor en hierdoor even wat geslapen.

Vanochtend bloedafname, controles, dipiloor, medicatie, TPV afgesloten en me gewassen. Daarna even in relaxstoel. Daarna weer op bed. Om 11:45 uur verpleegkundige langs: Urine is schoon, bloedwaardes stijgen weer. Dipiloor 6 x per dag.

In de middag met verpleegkundige gepraat. Verder weer plassen en echo blaas. En geappt met maat. Rond 18:40 uur weer plassen 270ml en echo 720ml. Te veel, dus katheter. Dit zat er aan te komen. Er komt iemand anders langs om de katheter te plaatsen, want er mag maar een katheter in en die hebben hun nog nooit gedaan. 



Om 20:00 uur Warfarine ingespoten en TPV aangesloten. Daarna een verpleegkundige langs voor katheter. ( Nog gehad over een lotgenootje die ze kende en ik ook). Katheter was snel geplaatst.

Verder dipiloor. en daarna even goed uitrusten. Om 22:00 uur medicatie en tandenpoetsen. Hoop dat ik wat beter slaap nu, want plassen en echo hoeft nu niet.

Zondag: Om 01:00 uur en 05:00 uur dipiloor. Na de dipiloor elke keer wat kunnen slapen. In ieder geval wat meer dan nacht hier voor.  Verder rustig dagje Veel op bed liggen en eigenlijk van dipiloor naar dipiloor leven.  Na de dipiloor kan ik even goed rusten. Deur is ook dicht.

Infuus mag naar 1 liter. Nog bloedafname.   Nierfunctie iets verbeterd. Maar omdat ik zelf drink en de TPV krijg. Mag het infuus stoppen. HB was 4.4. Wil nog even afwachten. Morgen weer lab. 

In de avond even met verpleegkundige gepraat. Nog een waterijsje op.  Warfarine ingespoten, TPV aangesloten. 

Maandag 19 juli 2021: Katheter verstopt

Redelijk geslapen door de dipiloor. Pijn 8, na dipiloor 4 en na 3ur 6. Controles, bloedafname, TPV afgesloten, nieuws gelezen, wegen 74,6kg en douchen. Na het douchen even in relaxstoel.

Rond 10:40 uur zaalarts langs: Nierfunctie en verhoogde calcium in het bloed worden steeds beter. Katheter blijft voorlopig en Arts gaat overleggen met het pijnteam.  



Verder nog een mooie bos bloemen geleverd. Van lotgenoot die ik ken via facebook.  Verder dipiloor en veel op bed. Verpleegkundige langs geweest met een vraag over Hickmannkatheter. 

Heb wat last van blaas katheter. Dus gebeld, want enorme druk en pijn. Blijkt katheter verstopt te zitten. Verpleegkundige spoelt hem door, naar tijdje loopt ie weer en de druk is weg. Daarna controles en zaalarts langs: Pijnteam besproken. Komen morgen langs om te kijken en waarschijnlijk woensdag al de ingreep. Verder niet veel bijzonders. Rustige avond. 

Dinsdag 20 juli 2021: Pijnteam

Na eerste dipiloor om 01:00 uur wat geslapen, maar na 2e dipiloor om 05:15 uur niet echt. In de ochtend verder bloedafname, controles, nieuws gelezen, TPV afgesloten en wat drinken. Voeding heeft glazen vaas voor de bloemen geregeld. 

Om 09:00 uur pijnteam langs. Gaat in principe morgen gebeuren. Afhankelijk van de INR. Na pijnblokkade morfine pleister. Eigen medicatie stopt dan.  Verder dipiloor gehad, in relax stoel zitten lezen. Om 12:50 uur weer op bed gaan liggen i.v.m. de pijn. Even later grote visite: Inr 1,5. Dus die is nog mooi laag. Gehad over de nieren. Zijn wel wat verbeterd na veel vocht. Het kan aan verschillende dingen liggen, vocht te kort of de sarcoïdose. Of iets met de blaas. Misschien toch de nefroloog erbij. Want het is ook niet de eerste keer. 

Daarna dipiloor. Verder gelegen, gelezen, controles en nog een keer dipiloor. Rond 17:15 uur weer verpleegkundige met een vraag over de hickmannkatheter. Is de 3e keer al. Zowel van 54A als 54B. Marijn is aanwezig. dus die weet het wel. 

Om 17:40 uur gebeld, want er ligt urine onder het bed. Blijkt katheter dus te lekken.  Verder journaal kijken, TPV aangesloten, dipiloor en slapen.

Woensdag 21 juli 2021: Pijnblokkade

Vannacht bij controles was mijn bloeddruk wat laag. Verder 2 keer dipiloor gehad. Daardoor iets geslapen. Vanochtend verder bloedafname, controles, medicatie, nieuws lezen, tandenpoetsen en TPV afgesloten. Me daarna gedoucht. Rond 09:15 uur moe op bed. Even later dipiloor gehad. Verder rustig aan. 



Rond 11:30 uur katheter geleegd, ok jasje aan.  Ga met bed. Ze hebben liever met rolstoel, maar denkt het niet. Even later zaalarts langs. Eerst pijn onder controle, dan naar huis en dan afspraak met nefroloog met lab. 

Iets later opgehaald door vervoer. Via kledergang naar oud bouw naar route 182. pijnpoli. ( oude IC). Maar vervoerder wist niet precies waar het was. Daar aangekomen. Was het ook een groot? Hierna naar een wachtruimte gebracht met bedden gebracht.  Na tijd kwam arts langs. Ze gaat eerst even eten. Ben er te vroeg.  Even later opgehaald en naar juiste ruimte gebracht en daar naar behandelkamer 8.  Even wat vragen. Over op brandcard. Rug ingesmeerd, afgedekt. Daarna röntgen voor juiste prik. Daarna verdoving links ( zeer pijnlijk), contrastvloeistof enz. Daarna even rust en dan rechts. Hierna begint het branden. Daarna alles eraf en terug op eigen bed.  Het was zeer pijnlijk. Hierna naar uitrust ruimte.  Moet 30 minuten blijven. Arts vraagt hoe het voel? Nou pijnlijk.  Daarna controles enz. Na half uur controle pleisters. Dan kijken voor vervoer, maar omdat dit niet klinisch is. Kunnen ze geen vervoer regelen. Dus ze belt naar afdeling. Daarna afwachten.  Uiteindelijk door vervoer opgehaald. Was rond 14:05 uur terug op de kamer. 



Nu goed last van rug en buik. Even later wat drinken. Verpleegkundige heeft pleister insteek verwisseld. Later me omgekleed. Ik voel me niet echt lekker.  Om 15:45 uur controles en dipiloor. Deur dicht en doe ogen even dicht. Rond 17:40 uur verpleegkundige langs: Voel me niet lekker, diep ademhalen doet pijn. Ze gaat arts bellen.  Even later bloedafname. Om 18:35 uur verpleegkundige weer langs: HB 4,1. Dus zak bloed. Kijkt of infuus goed zit, maar helaas. Daar was ik al bang voor.  Wat later infuus geprikt. Daarna infuus aangesloten. Verder rustig aan. Wat muziek geluisterd. 

Om 19:45 uur  zak bloed aangesloten. Daarna ook de TPV aangesloten. Na 2uur zak bloed erin. Nu op spoelen. Even later afgekoppeld. Gaat nog steeds niet lekker. Dus gordijnen, deur dicht en licht uit. 

Donderdag 22 juli 2021: Katheter weer verstopt en pijnteam

Om 00:00 uur controles en dipiloor. Hierna wat geslapen. Rond 04:00 uur weer wakker. Om 05:20 uur toch weer dipiloor en controles.  Om 07:30 uur wakker. Veel last van mijn blaas. Om 08:00 uur verpleegkundige langs voor controle, maar geef aan dat katheter zak niet erg vol zit, ik druk op blaas heb en dus denk dat katheter weer verstopt zit. Andere verpleegkundige binnen. Ze proberen om katheter door te spoelen, maar het lukt niet. Ook optrekken lukt niet. Uiteindelijk deze katheter eruit en nieuwe erin. Ging niet heel makkelijk. Toen nieuwe er in zat meteen druk weg en pijn weg. Pijn rug is weer goed te voelen.  Daarna controles, ontbijt, wegen 72,3kg. Was wel wat wankel. Was na pijnblokkade nog niet uit bed geweest. 



Rond 08:55 uur iemand van pijnteam langs. Pijn moet langzaam weg gaan. Wordt in de gaten gehouden. Verder het nieuws gelezen. Rond 10:10 uur me gewassen, maar dat viel erg tegen.  Om 11:35 uur dipiloor. Rond 12;05 uur zaalarts langs: Gehad over hoe het gaat, hoe de pijnblokkade was en de katheter. Heb ook nog een urineweginfectie. Ze gaat uroloog overleggen hoe en wat. Ze gaat met pijnteam overleggen betreft pijnplan. En dan eens kijken naar ontslagdatum.  Om 12:30 uur melk, fruitsalade en yoghurt op.  Kreeg niet alles weg en was naderhand ook misselijk. 

Verder in relax stoel, ma aan de telefoon, met verpleegkundige gepraat over hoe het gaat, controles.  Men gaat blaas 2 keer per dag spoelen.  Met verpleegkundige gehad over naar huis gaan. Ze willen me voor het weekend of in het weekend naar huis laten gaan. Maar dan moet wel de pijn geregeld zijn.

Verder in relax stoel, maat op bezoek, TPV aangesloten en warfarine ingespoten. Hierna de blaas gespoeld. Daarna op bed tv kijken enz. Verder controles en dipiloor.

Vrijdag 23 juli 2021: Ontslag!

Na dipiloor tot ongeveer 05:00 uur geslapen. Rond 06:00 uur weer dipiloor. Rond 07:45 uur wakker. Verder controles, medicatie, TPV afgesloten, ontbijt, blaas spoelen en het nieuws gelezen. Rond 09:00 uur iemand van het pijnteam langs: Gehad over hoe het gaat met de pijn. Over de pijnmedicatie. Krijg in ieder geval nog een belafspraak met de arts die hey gedaan heeft. Me daarna gedoucht. 

Hierna bekaf in de relax stoel. Verder cappuccino op. bloedafname en om 11:40 uur zaalarts langs: Betreft katheter willen ze kijken of ik vandaag zelf goed kan plassen, zodat ik zonder naar huis kan. Hij stond voor 6 weken, maar men probeert eerst altijd een keer. Bedoeling is dat ik vandaag naar huis ga. Betreft pijnplan. Oxcycontin omhoog naar 10mg en daarnaast oxcynorm 10mg zo nodig om de 4 uur. Geef aan dat het normaal met fyntanyl pleister gaat. Zelf afbouwen en dan oxcynorm. Heb het vanochtend nog met pijnteam over gehad. En het is altijd al zo gegaan. Had wel andere van het pijnteam, dan die ik eerder had.

Verder lunch, Oxcynorm gehad, katheter eruit, plassen, echo blaas 285ml. Nog best veel. Verpleegkundige was nog door zaalarts gebeld over de oxcynorm werkt. Nou nee!. Met verpleegkundige over de pijn gehad. Ze proberen het gewoon, maar jij weet het gewoon het beste.

Rond 15:00 uur zaalarts langs: Toch met pleister naar huis. Betreft blaas. Zelf katheteriseren. Eerst nog een keer plassen. HB 4,6. Krijg over paar weken controle mdl arts met lab en controle nefroloog met lab.  Om 16:45 uur verpleegkundige langs met alvast de ontslag papieren. Even later naar de wc ( had extra fles water gedronken). Even later medicatie en echo blaas 285ml. Probeer nog een keer te plassen. Maar nu 375ml. Na overleg met arts mag ik naar huis, maar wel zelf katheteriseren. Daarna infuusnaald eruit. Medicatie mag ik bij de dienstapotheek ophalen. Daarna spullen pakken en omkleden. 

Rond 18:15 uur is mijn zwager er. Hij brengt eerst lading spullen weg en komt dan mij ophalen. Hierna naar dienstapotheek, maar die weet van niks. Hebben ook geen recept. Dus weer terug naar afdeling. Krijg voor komend weekend mee en de rest ligt bij mijn eigen apotheek.  Rond 19:30 uur eindelijk thuis. Daar even op bank, dan tpv aansluiten en naar bed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten