Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zondag 7 april 2024

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel last van buik.  En laatste week was een bewogen week betreft sonde.

Zondag 10 maart 2024: Longfunctie, infliximab, Longarts en rustig aan.

Vrijdag 1 en zaterdag 2 maart rustig aan na wat slechte nachten.   Last van buik, dus veel op bank. Lekker WK atletiek kijken. 

Zondag 3 maart in de middag even te voet langs ma.


Maandagmiddag 4 maart te voet naar het ziekenhuis. Daar eerst longfunctie. Deze ging moeizaam. Moest met vingers mijn neus dicht knijpen, want door de sonde lukte het niet met de knijper.  Hierna naar de radiologie voor een thorax foto. Moest mijn bovenkleding uit doen, maar dat ging niet meteen, want sonde moest eerst worden afgesloten. Daarna door naar de bloedafname . En hierna even bakje gedaan voor ik terug naar huis ging. Onderweg meteen langs apotheek om medicatie op te halen. 

Dinsdag en woensdag 2 mindere dagen. Weer meer last van buik, dus veel op bank. 

Donderdag 7 maart er op tijd uit en rond 08:30 uur te voet naar het ziekenhuis. Weer tijd voor infliximab infuus. Lekker gelezen, gepuzzeld en geslapen. Na het infuus had ik meteen controle bij longarts.  Longarts was tevreden. Longfunctie is nog niet zo goed geweest sinds het vermoeden van sarcoïdose in 2019. 





Ook foto was zeer goed.  Er was vooral littekenweefsel te zien en maar weinig ontsteking sarcoïdose. De infliximab doet goed zijn werk. Wel is afgesproken om er niet mee te stoppen, omdat ze bang zijn dat het dan bij mij meteen weer volop achteruit gaat. Omdat het bij mij redelijk snel is gegaan en ik dus al snel op 3e lijns medicatie kwam. Dat gebeurt niet zo maar.



Vrijdagochtend 8 maart naar Tilburg geweest voor keuken. Daarna naar Baarle- hertog om te tanken.  En in de middag nog klein rondje gelopen. In de avond alv av spiridon.



Zaterdag 9 maart rustig dagje. Had weer last van buik. Zondag 10 maart in de middag te voet bij vrienden langs geweest.

Zondag 17 maart 2024: Niet lekker, Keuken gekocht.



Maandag 11 maart afspraak gemaakt bij fysio. Wat opgeruimd en vergadering.

Dinsdag 12 maart op bed gelegen. Had slechte nacht, last van buik. Constant storing pomp. Verder geen fut. Wat duizelig enz.  Niet lekker in mijn vel.



Woensdag 13 maart iets meer uit bed, maar wel rustig aan.

Donderdag 14 maart even te voet bij apotheek medicatie opgehaald. Was even lekker. 

Vrijdag 15 maart na slechte nacht toch maar er uit, want heb afspraak staan voor keuken. En ben blij dat ik toch gegaan ben. Was fijn gesprek. Luisterend naar klant. Maar heb uiteindelijk een nieuwe keuken gekocht. Eenmaal thuis even geslapen. In de middag met zwager en zus op bezoek geweest bij een oom en tante. In de avond op tijd naar bed.



Zondag 17 maart: Het weekend veel op bed gelegen. Voel me niet top. Zondag niet naar de verjaardag van Tano geweest. Ik zou alleen gaan en dat zag ik niet zitten.

Zondag 24 maart 2024: Tandarts, Fysio, Bioscoop

Maandag 18 maart was het tijd voor controle tandarts. En het was goed. Geen bijzonderheden.  Daarna meteen wat boodschappen gedaan.


Dinsdag 19 maart In de ochtend bezig geweest met nieuwe spiegelkast badkamer. Eind middag te voet naar de fysio voor intake betreft langdurige fysio long. Was fijn gesprek. 

Vrijdag 22 maart. Afgelopen dagen wat rustig aangedaan, want staat leuk weekend voor de deur. Woensdag wel een klein rondje gewandeld. Verder wat bezig geweest met keuzes verbouwing keuken/woonkamer



Zaterdag 23 maart in de ochtend rustig aan. Rond 11:45 uur met auto mijn zus opgehaald en daarna door naar ma. Vanaf daar samen met ma met rolstoel taxi naar de stad.  Daar hadden een lunch van mijn peet tante voor haar verjaardag. Andere zus van ma en tante was er ook. De dochters en zwager van mijn tante en ook nog een andere nicht en neef. Was erg gezellig. Op tafel stond het bidprentje van mijn peet oom. zo was hij er toch bij. Daarna weer met taxi terug ( was maar goed ook, het regende hard) naar verzorgingshuis ma. En na terug brengen ma. Zus weer met auto afgezet .  Verder rustig avondje.



Zondag 24 maart met zwager en zus naar Eindhoven gereden. Daar Kami en Tano bij het station opgehaald. Toen eerst gaan lunchen, daarna ijsje. En hierna naar de bioscoop. Dit was voor de verjaardagen van Kami en Tano. Na de film  met Kami, Tano en zus terug naar het station. Zwager heeft nog concert. Met zus met trein terug naar Breda. Was een top weekend.

Zondag 31 maart 2024: Villa Pardoes en bewogen Sonde week!!!



Maandag 25 maart: een slechte nacht.  Constant gaat pomp op alarm. Elke keer na doorspuiten doet ie het weer even. De laatste dagen was het al wat vaker, maar nu volgen de alarmen wel snel op elkaar. Rond 5:30 uur gaat ie weer af, maar doorspuiten lukt nu echt niet. Dus uit bed en met wat warm water en kleine spuit propbeer ik het nog eens. En dan ineens klap en zeiknat. Door de druk is sonde geklapt. Hij is dus echt verstopt. Shit!!



Dus er op tijd uit en blijf nuchter. Vanaf 08:30 uur probeer ik naar de mdl poli te bellen, maar krijg ze niet te pakken. Verbinding wordt elke keer verbroken.  Dan maar even naar het ziekenhuis toe. Mag me om 14:45 uur weer melden bij scopie. Dus weer terug naar huis.  Thuis terwijl even bericht gestuurd i.v.m. einde  machtiging sondevoeding.  begin middag door sorgente gebeld. Morgen wordt het geleverd.  Had thuis trouwens ook de sonde eruit gehaald. Oh wat is dat even fijn. Moest wel meteen overgeven toen ie er uit was.



Rond 14:15 uur rustig te voet naar het ziekenhuis. Me daar aangemeld en op naar wachtruimte dagbehandeling scopie.  na even wachten meegenomen naar dagbehandeling. Daar op bed, infuus erin en wachten.  Rond 15:15 uur opgehaald en scopie kamer gebracht.  Rond 16:30 uur wakker. Mag sonde nog niet gebruiken, want men twijfelt of hij goed zit. Rond 17:00 uur is mijn zus er. Eerst langs de röntgen en daarna op naar huis. 



Dinsdagochtend 26 maart belde de MDLarts met de mededeling dat de sonde toch niet goed zit. Ze wou eerst voor vandaag meteen afspraak maken, maar ze komen spullen sorgente brengen en heb middag fysio.  Dus er wordt nieuwe afspraak voor morgen middag gepland.  Want heb morgen villa pardoes en dat laat ik me niet afpakken. Arts snapte me! Nou iets later werd ik al gebeld. Mag me morgenmiddag om 13:45 uur weer op scopie afdeling melden.  

Rond 15:50 uur te voet naar de fysio. Vandaag tijd voor de 0 meeting op de verschillende apparaten van Egym.  Ging wel redelijk. Als resultaat was mijn leeftijd 66 jaar.  De komende 6 weken ermee aan de slag, daarna weer opnieuw meeting. 

Woensdagochtend 27 maart vroeg eruit. Nog even een kopje thee. Rond 08:00 uur richting Villa Pardoes.  Het was weer heerlijk om te doen. En blij dat het even kan tussen het ziekenhuis bezoeken door. Had 4 gezinnen. Dus was rond 11:30 uur thuis. Daar even op de bank. 





Rond 13:15 uur rustig te voet naar het ziekenhuis.  Me daar weer aangemeld en plaats genomen in wachtruimte dagbehandeling scopie.  Even later opgehaald. Plaats genomen op bed, infuus erin en weer wachten. Rond 15:20 uur wakker. Sonde zit goed deze keer.  Na thee en bouillon opgehaald door zus en op naar huis.





 Thuis op de bank. Rond 17:30uur kopje thee en bouillon.  Maar werd wat misselijk en sonde krulde wat op in mond, maar voor ik de kans kreeg om naar badkamer te gaan moest ik overgeven en kwam de bouillon eruit ( op vloer en tafel) en krulde de sonde nog meer op, dus sonde meteen uit mijn mond getrokken en daarna van neus af en uit neus. Shit, shit en nog eens shit.  Dat wordt dus weer bellen.





Donderdagochtend 28 maart  er op tijd uit en meteen gaan bellen. Mag me vanmiddag om 15:00 uur weer melden.  Voel me best wat slap. Vanaf maandagochtend 5:30 uur al geen sondevoeding en elke keer nuchter.  In de ochtend verder bezig geweest met de foto's van villa pardoes. Rond 14:30 uur maar weer eens te voet naar het ziekenhuis.  Rond 15:00 uur lag ik weer op een bed op dagbehandeling scopie. Weer infuus en wachten, maar het loopt uit. Pas tegen 16 uur aan de beurt. Weer een andere mdl arts. Maar het valt deze keer allemaal tegen. Merk weinig van het roesje en ze krijgen met veel moeite de neussonde erin.  Het moest zelfs opnieuw. Het bloede ook goed na.  naderhand weer opgehaald door mijn zus. Was rond 18:00 uur thuis. 



Vrijdag 29 maart lekker rustig wakker worden. Heb goed en lang geslapen. Volgens mij had ik het nodig. En de sonde zit er nog steeds in. Me zus zie gisteren dat ze me pas maandag wil zien ( als we naar Velden gaan). 

Zaterdag 30 maart is er met hulp een start gemaakt i.v.m. verbouwing keuken/woonkamer. De bar is verwijderd. En wat een ruimte.  



Zondag 31 maart lekker rustig. In de middag wel even te voet langs ma geweest. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten