Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

maandag 29 maart 2010

Opname en sondevoeding


Donderdag 25 Maart 2010: opname ziekenhuis
Ben vanochtend eerst met minoes om 9:00uur naar de dierenarts geweest i.v.m. de jaarlijkse gezondheidscontrole en vaccinaties. Toen ik thuis heb ik mijn tas ingepakt en daarna nog even achter de computer gezeten. Ben rond 13:15uur rustig naar het ziekenhuis gelopen. Ik was daar iets te vroeg en omdat lekker weer was heb ik nog even voor ziekenhuis gezeten en ben iets voor 14:00uur naar unit21 gelopen. Heb daar eerst een opname gesprek gehad in een apart kamertje , omdat het bezoekuur was. Ook werd ik nog gewogen 57,8kg Daarna werd ik naar mijn bed gebracht op kamer 205. Rond 15:00uur werd de neus-sonde ingebracht. Het ging goed. hij zat er zo in. Daarna werd ie aangesloten en men zet hem op 500ml per dag. Morgen komen ze de spullen voor thuis brengen en krijg ik uitleg en daarna kan ik naar huis.

Vrijdag 26 Maart 2010: toch niet naar huis
Vannacht goed geslapen. Vanmorgen is er bloed geprikt om 7:30uur. Heb me daarna gedoucht. Rond 10:00uur ben ik naar de röntgen gebracht voor thorax foto. Toen ik terug was werd de voeding verhoogd naar 1 liter per dag. Om 11:30uur komt de zaalarts langs: De voeding is verhoogd de bloedwaarde blijven gelijk. De firma die vandaag zou komen om de spullen te leveren en uitleg te geven is door mis communicatie afgezegd. Ze komen nu pas maandag. ik mag dus niet naar huis. Dit valt tegen. ' S middags komen mijn ouders op bezoek en loop na het bezoekuur met ze naar beneden.    ' S avonds probeer ik wat te eten , maar het komt er ook weer uit. IK mag wat krijgen tegen de misselijkheid. De sonde-voeding verdraag ik goed. ' S avonds is mijn zus op bezoek geweest.

Zaterdag 27 Maart 2010:rustig
Vannacht weer goed geslapen en om 7:30uur is er weer bloed geprikt. Vandaag verder rustig. als ik eet blijf ik overgeven. de sonde voeding blijft goed gaan.

Zondag 28 Maart 2010: voeding weer hoger
Vannacht weer goed geslapen. De voeding is weer hoger gezet. hij staat nu op 1,5 liter per dag. Het gewone eten blijft slecht gaan. ik braak alles uit en ben daarna misselijk. Krijg voorlopig standaard iets voor de misselijkheid. Verder wat rondgelopen en bezoek gehad.

Maandag 29 Maart 2010: spullen sonde-voeding en uitleg
Vannacht minder goed geslapen. wat meer last van mijn buik gehad. Vanochtend is er weer bloed geprikt. Vandaag is de firma langs geweest om de spullen af te leveren voor de sonde-voeding en heb ik uitleg gehad over hoe de pomp voor thuis werkt en hoe ik alles moet verwisselen enz. De zaalarts is nog langs geweest i.v.m. de pijn 's nacht willen ze de voeding op 1,5liter en overdag op 2 liter per dag. Daarna is de voeding verhoogd naar 2liter per dag. Als alles goed is mag ik morgen naar huis. Om 20:00uur wordt de voeding op 1,5liter gezet
 
Dinsdag 30 Maart 2010: naar huis
Vannacht weinig geslapen i.v.m. buikklachten van de sonde-voeding. Met extra pijnstilling is het te doen. Vanochtend is er weer bloed geprikt. Om 8uur gaat de voeding weer op 2liter. ben ook nog gewogen:59,3kg De zaalarts komt langs. Het bloed is goed. ik mag naar huis. Eind april moet ik terug komen bij mijn mdl-arts. Ik bel mijn ouders op en tijdens het bezoekuur wordt ik opgehaald. We moeten 2 keer lopen i.v.m. alle spullen van de voeding. Ben blij dat ik weer thuis ben. heeft is langer geduurd dan eigenlijk de bedoeling was. Maar ja ik ben het wel gewend  als ik voor een nacht weg ga worden het altijd meer. Maar ik ben in ieder geval thuis , ik heb wel nu 24 per dag sondevoeding thuis en dat is toch wennen , want ik moet altijd mijn rugzak met mijn pomp meenemen. dus loop ik met rugzak in huis. en nu op naar 14 april in het AMC.
neus-sonde

 

rugzak

1 opmerking:

  1. Hallo Marijn, weet jij waar ik deze rugzak kan kopen. De meeste tassen zijn zo kapot en deze ziet erg stevig en mooi uit.
    groetjes Carin..mail mij graag

    BeantwoordenVerwijderen