Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

dinsdag 2 maart 2010

Controle en Onderzoeken


Zaterdag 20 Februari 2010: Verjaardag ma
De afgelopen dagen veel geslapen. Ben erg moe geweest door de dagen met carnaval , maar heb dat er voor over. Ik voel me nu weer iets beter en dat is maar goed ook , want vandaag is mijn moeder jarig. Ben vanmiddag en avond bij mijn ouders geweest i.v.m. de verjaardag van mijn moeder.

Maandag 22 Februari 2010: Controle MDL-Arts en uitslag
Vandaag ben ik weer bij de MDL-Arts geweest. Dit was voor controle en uitslag van de Echo(maandag 8 febr) en Bloedafname (donderdag 18 febr). Ik moest er om 12:10uur. Dus heb vanochtend eerst wat uitgeslapen en verder alles rustig aangedaan. en ben rond 11:30uur richting het ziekenhuis gegaan. Ik was er dus op tijd. Rond 12:15uur werd ik naar binnen geroepen. Hij heeft het eerst gehad hoe het met me ging en daarna over de uitslagen.
Op de echo was niks bijzonders te zien. De alvleesklier was niet vergroot en er waren geen galstenen te zien in de galwegen.
In het bloed was wel iets te zien. De waarde van mijn alvleesklier waren veranderd , maar de leverwaarde waren wel goed.
Doordeze uitslag en omdat klachten er nog steeds zijn . Krijg ik aanstaande donderdag 25 Februari een MRCP(mri-scan van de gal/-wegen en alvleesklier) , dinsdag 2 Maart een CT-Scan van mijn buik en is er maandag 22 februari ook weer meteen bloed geprikt (er wordt nu gecontroleerd op andere dingen).
Op donderdag 11 maart moet ik dan weer op controle en voor de uitslag naar de MDL-arts.
Als er niks uitkomt zal er een second opinion worden aangevraagd.
Eindelijk wordt er nu wat meer vaart achter gezet. Ook heeft ie me nog gewogen:60,8kg. dus weer afgevallen.

Nadat ik rond 13:00uur was heb ik eerst wat gegeten , maar dat kwam er meteen uit. S"middag heb nog bezoek gehad en ook s'avonds had ik bezoek.

Dinsdag 23 Februari 2010: Erg moe
Moet vandaag erg bijkomen van gister. Was toch wel erg moe door bezoek ziekenhuis en 2 keer bezoek en kom me dus weer tegen.

Donderdag 25 Februari 2010: MRCP (MRI scan van galwegen en alvleesklier)
Goed geslapen vannacht. Als ik wakker ben ga ik me douchen en aankleden. daarna ga ik wat achter de computer zitten. Eten mag ik niet , want ben al sinds 00:00uur nuchter i.v.m. met een onderzoek.

Ben rond 9:30uur naar het ziekenhuis gegaan en heb om 9:50uur gemeld bij de balie van de röntgen. Ben hierna naar de wachtkamer gegaan van de MRI. Iets over 10:00uur ben ik aan de beurt en mag ongeveer 45min in de tunnel liggen en moet op bepaalde momenten mijn adem vast houden. de ene keer 15sec en soms zelf 40sec. Rond 11uur was ik weer klaar en kon naar huis. Ik was rond 11:30uur thuis en heb toen eerst wat gegeten , maar dit kwam er een beetje uit. Ben hierna boodschappen gaan doen en daarna heb ik uitgerust.

Dinsdag 2 Maart 2010: CT-scan
Om 7uur gaat mijn wekker af. IK heb vandaag een CT-scan en moet daarvoor 1liter contrastvloeistof drinken verdeeld over 3,5uur. En om 7:15uur drink ik mijn eerste kwart liter contrastvloeistof. Hierna ga ik wat achter de computer zitten. Om 8:15 drink ik de volgende glas. Hierna ga ik me douchen en aankleden op me dooie gemak. Om 9:15uur drink ik de volgende glas en 9:45uur drink ik de laatste kwart liter contrastvloeistof en ga daarna meteen naar het ziekenhuis waar ik om 9:45uur de CT-scan heb. Om 9:30uur ben ik bij het ziekenhuis en meld me weer bij de röntgen. Ik hoef maar kort te wachten en ben rond 9:50uur aan de beurt. Als ik me heb omgekleed en ik lig op de tafel krijg ik een infuus , omdat er tijdens het onderzoek ook nog contrastvloeistof wordt ingespoten. Rond 10:30 ben ik klaar. Als ik thuis ben ga wat proberen te eten , maar het blijft er uitkomen. Ook weeg ik me nog:60,7kg. Ook wacht ik nog op een telefoontje of ik weer oom ben geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten