Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zondag 17 april 2016

Rustig aan en Longarts

Zaterdag 9 April 2016: Rustig aan
Afgelopen maandag nog naar het Radboud en Huisarts gebeld, maar alles is goed. Oorzaak van problemen waren dus toch het snel toebrengen van medicatie via de lijn.
Verder afgelopen dagen lekker rustig aan. Wat achter de Computer dingen gedaan enz. Nog veel last van het hoesten.
Vandaag bij Spiridon wisten helpen met spullen klaarzetten voor de Leemputtenloop.

Zondag 10 April 2016: Verjaardag Kami
Rond 10:15 uur Ma opgehaald om samen naar de verjaardag mijn nichtje Kami te gaan.
Het was erg gezellig. Ook nog een kop soep rond 18:00 uur. Om 18:30 uur zijn we weer naar huis gegaan.

Dinsdag 12 April 2016: Wat gewandeld
Gister in de middag lekker een klein rondje gewandeld in de buurt. Was even lekker.
Vandaag te voet naar de stad geweest en terug. Was vermoeiend, maar wel even lekker.

Woensdag 13 April 2016: Tandarts en Leemputtenloop
Rond 12:00 uur naar de Rijen gereden voor controle tandarts. Was redelijk snel aan de beurt. Alles was goed, dus over half jaar pas weer terug.
Daarna bij iemand van Spiridon naar de nieuwe woning kijken. Hierna naar ma gereden. Daar wat achter de computer gedaan en samen met ma en zus gegeten. Rond 17:00 uur naar Spiridon gereden i.v.m. de Leemputtenloop.  Het is nog steeds lekker weer, maar tijdens het opbouwen begin het een keer te regen niet normaal meer. We waren bij de start net een partytent aan het opbouwen, omdat het wat donker werd. Het kwam met bakken eruit. Echt een stortbui. We konden niet verder opbouwen en te schuilen onder de partytent. Alle deelnemers stonden binnen in de kantine. Na overleg besluiten we de starts met 10 minuten op te schuiven. 
Het wordt op een gegeven moment wat rustiger. Om 19:20 uur starten we met de mini-leemputtenloop voor de meisjes. Het regent nog wel, maar de bliksem en donder is gestopt. Als de meisjes weg zijn merk ik dat de tijdprinter niks meer doet ( er is waarschijnlijk water ingelopen).  Ik breng de tijdprinter naar binnen. Even later is het gestopt met regen. Om 19:30 uur start de mini-leemputtenloop voor de jongens. En om 19:45 uur de 5 en 10 km. Wel 5 minuten later, omdat we door het weer slecht verbeiding konden krijgen.
Maar met 4 parcoursrecords en bijna 500 deelnemers kijken we als organisatie terug op een geslaagd evenement.
Na dat alles opgeruimd is en de prijsuitreiking is geweest nog wat drinken, maar dat wat drinken was iets langer dan de bedoeling. Ik was rond 01:00 uur thuis.

Zaterdag 16 April 2016: Longarts en SEH
Had gister controle bij de longarts. Ben lekker te voet gegaan. Was rond 13:00 uur weg gegaan en was er rond 13:30 uur. Me bij long poli gemeld en daar in de wachtkamer plaats genomen.
Was om 13:50 uur aan de beurt. Gehad over hoe het ging en me lichamelijk onderzocht. Ook zuurstof gemeten en die was 93%. Dus wat laag. De Ct-scan van het Radboud geeft toch ook wat rest verschijnselen aan van evt longembolie.  Hij wil het slijm controleren op een bepaalde eiwit. Normaal gebeurt dit via een Bronscopie, maar hij wil het gewoon via opgehoest slijm doen. Na wat op en neer gebeld kan dit, want eigenlijk doen het niet op deze manier. Moet vandaag even bloed laten prikken, maandag of dinsdag slijm inleveren. Dan nog een keer longfunctietest en hierna een week prednison.
Ik  maak bij de balie de afspraken, maar dat duurt even omdat het slijm onderzoek er niet zo instaat.
Hierna loop ik naar het lab, maar daar staan ze raar te kijken, want dit moet echt op de scopie afdeling. Uiteindelijk met verpleegster terug naar de poli gelopen, er moet dus wel bloed geprikt worden en volgende week lever ik het slijm in.
Daarna terug naar lab. daar prikt ze bloed.
Hierna loop ik terug naar huis.

Vandaag rustig aangedaan. Rond 18:00 uur voel ik me niet lekker worden. Heb enorm stekende pijn aan de linker kant waar oude lijn heeft gezeten en ik trombose heb gehad. Ik besluit de huisartsenpost te bellen, maar tijdens het gesprek gaat er wat mis en heb ik geen verbinding meer. Na 10 min wachten bel ik weer terug. Na wat overleg mag ik langskomen om 19:25 uur.
Rond 19:10 uur rij ik naar de huisartsenpost. Daar meld ik me , maar blijkt mijn afspraak er niet in te staan. gaat lekker. Even later mag ik plaats nemen in de wachtkamer, waar ik snel aan de beurt ben. De huisarts  vraagt het een ander en onderzoekt me, maar hij kan niks raars vinden. Ik mag weer naar huis, als het vannacht erger wordt moet ik bellen. Ben rond 20:00 uur thuis.
Ik heb heel de avond er nog last van gehad, maar rond 23:00 uur was het in eens weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten