Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

woensdag 25 mei 2016

ONK Gehandicapten en Verjaardag

Vrijdag 20 Mei 2016: Afgelopen week
Dinsdag overdag rustig aan gedaan en lekker nagenieten van een mooie tweede pinksterdag.
Rond 19:10 uur met de auto naar Atletiek Vereniging Sprint gereden i.v.m. informatie avond over de Open NK Gehandicapten van aanstaande zaterdag.
Het was rond 20:45 uur afgelopen. Heb er zin in.

Woensdag, Donderdag wat wassen gedraaid. Wat dingen achter de computer geregeld. Woensdag zijn de TPV spullen weer afgeleverd. Donderdag ook nog de medicatie opgehaald bij de apotheek.

Vrijdag boodschappen gedaan voor mijn verjaardag en de was opgeruimd. Heb rond 20:00 uur de TPV aangekoppeld en ben rond 21:00 uur naar bed gegaan, want morgen een lange dag.

Zaterdag 21 Mei 2016: ONK Gehandicapten 2016
Rond 08:00 uur gaat de infuuspomp af en ga ik er uit. Ik koppel de TPV af en ga me daarna douchen. Na het douchen kleed ik me aan en drink een kopje thee. Daarna pak ik een rugzak en stop ik wat spullen in, zoals een poncho, medicatie, puffer, de benodigde papieren, pen, enz.

Rond 09:20 uur ben ik vertrokken richting atletiek vereniging sprint. Was daar rond 09:35 uur. Nadat ik een parkeerplaats heb gevonden ben ik naar de ruimte gegaan om me te melden. Ik sta bij andere onderdelen dan eerst. Ik sta nu bij kogelstoten en verspringen.
Nadat ik me heb aan gemeld bij de jury coördinator meld ik me bij de vrijwilliger coördinator. Daar krijg ik consumptiebonnen, lunchpakket en T-shirt. Hierna ga ik terug naar de andere ruimte. Daar pak ik een bak koffie en daarna is er de jury vergadering. Ga bij mijn oom zitten die vandaag ook mee helpt.




Hierna zoek ik mijn jurygroepje op.
Om 11:00 uur beginnen de eerste onderdelen.
Rond 11:50 lopen ik samen met een ander jurylid van mijn groep naar onze eerste onderdeel. Kogelstoten mannen staand.
Rond 12:00 uur is de opening en klinkt het Wilhelmus. Ik ga de sector in de gaten houden, kijken waar de kogel neer komt en zet het meetlint goed. Rond 12:20 uur komen de deelnemers. Ze gaan eerst instoten.   



Rond 12:50 uur beginnen we met de wedstrijd. Na 3 pogingen wordt de volgorde veranderd en beginnen met minst verste. Na 6 pogingen zijn we rond 13:45 uur klaar en gaan we de baan af. Ik ga wat drinken en kom 2 tantes tegen. Een helpt mee en ander komt kijken.
Rond 14:15 uur zijn we naar het tweede onderdeel gegaan. het verspringen bij de vrouwen staand. We krijgen even uitleg hoe en wat. Omdat er een slechtziende meedoet gebruiken we twee verschillende aanlopen.  Ook krijgen we uitleg dat als er een record wordt gesprongen, dat we dan het opnieuw moeten opmeten met metalen meetlint in het bijzijn van de scheidsrechter.
Rond 14:40 uur zijn de deelnemers er.
Als de aanloop hebben uitgezet enz kunnen we rond 15:00 uur beginnen.
En deelneemster heeft al aangegeven dat we rekening moeten houden met een Nederland record.
En ja hoor bij haar eerste sprong moeten we al opnieuw meten en de scheidsrechter roepen, maar nee geen record. Halverwege moet we alles verplaatsen naar de andere aanloop. En ook het zandvlak moet groter worden gemaakt.
En daarna alles weer terug.
Bij de derde ronde moeten we weer opnieuw meten en de scheidsrechter roepen en ja hoor een Nederlands record.
Na 3 sprongen worden de volgorde weer veranderd. Rond 16:00 uur zijn we klaar en ruimen alles op. Ik ga nog wat drinken en kijk terwijl nog naar de onderdelen die nog bezig zijn en naar de prijsuitreikingen. Heb veel respect voor deze sporters!
Daarna met oom en tante wat gedronken en nog een groepsfoto van de vrijwilligers.
Rond 19:00 uur is er nog een buffet.
Rond 20:10 uur rij ik naar huis en ben rond 20:30 uur thuis. Het was een geweldige dag en een leuke ervaring om mee te maken.

Zondag 22 Mei 2016: Verjaardag
Hoera ben vandaag jarig en wordt 41 jaar.  Had eigenlijk vandaag mee willen doen aan een wandeltocht, maar als ik wil vertrekken begint het net te spoelen en besluit om het niet te doen.
Rond 12:00 uur zetten ik alle spullen in de auto en ga nog wat boodschappen doen en rij daarna naar Mijn moeder in Rijen om daar mijn verjaardag te vieren.
Heb een gezellige verjaardag gehad. Was rond 19:30 uur weer thuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten