Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

dinsdag 31 mei 2016

Controles en Toverland

Woensdag 25 Mei 2016: MDL-Arts
Afgelopen maandag en dinsdag lekker rustig aangedaan. Thuis wat schoongemaakt, achter de computer bezig geweest.
Vandaag rond 9:15 uur op de fiets naar het Amphia ziekenhuis locatie molengracht gereden. Daar eerst met Ma om 10:00 uur naar de neuroloog geweest voor controle. En die was zeer tevreden. Ma hoef pas over half jaar bij de verpleegkundige te komen en over een jaar weer bij de neuroloog.
Daarna even koffie gedronken in de hal. Rond 10:50 uur ben ik naar de MDL-poli gelopen en is ma in de hal blijven wachten. Het liep erg uit en was pas om 11:30 uur aan de beurt. Mijn MDL-Arts is tevreden hoe het gaat. We hebben het gehad over de laatste opname en over mijn gewicht 78kg.  Over 4 maanden weer controle en bloed laten prikken.
Hierna met nog wat gedronken in de hal.
Rond 12:30 uur weer naar huis gefietst.
Verder nog de balkonmeubels geschuurd en 2 bloembakken geschilderd.

Donderdag 26 Mei 2016: Weer longfunctietest en longarts.
Vanochtend verder wat schoon gemaakt en de geschilderde bloembakken en oppottafel weer op balkon gezet. Daarna al wat spullen gepakt voor komend weekend en de fotocamera weer in orde gemaakt.
Rond 15:40 uur weer op de fiets weer naar Amphia ziekenhuis locatie Molengracht. Daar in de wachtkamer van de longfunctie plaats genomen. Het liep wat uit.  Was om 16:35 uur aan de buurt. Had deze keer een korte Longfunctietest. Had alleen de flowvolume zonder medicatie. Daarna meteen door naar de long poli. Me daar om 16:40 uur gemeld. Net op tijd. Na even in de wachtkamer gezeten werd ik geroepen. Had vandaag een andere longarts, want die van mij zit voor een half jaar in het Erasmus. De longfunctietest ziet er goed uit. Is flink verbetert vergeleken met Januari 2016 en April 2016. Maar omdat ik nog steeds last heb van het hoesten en slijm ophoest. Wil ze slijm op kweek zetten, als hier een bacterie inzit krijg ik een onderhoud antibiotica. Moet volgende week wat ochtend slijm inleveren en de maandag 6 juni krijg ik de uitslag.
Daarna weer naar huis gereden.
Daar de laatste spullen ingepakt.

Vrijdag 27 Mei 2016: Weekendje Venlo 
Rond 08:00 uur uit bed gekomen en een bakje thee op. Daarna de TPV afgekoppeld. Na het douchen en aankleden nog alle spullen gecontroleerd.
Rond 10:30 uur de spullen naar de auto gebracht en daarna me zus opgehaald en naar Venlo gereden. Omdat mijn Broer en schoonzus een weekendje weg zijn gaan wij op de kinderen oppassen.
Rond 12:00 uur zijn we in Venlo, maar de auto is weg en niemand thuis, dan zie ik dat ik een berichtje heb van mijn schoonzus met uitleg over hoe en wat. Ze zijn dus al weg. Snel even een berichtje gestuurd. Krijg berichtje terug. De sleutels zitten in de tas van mijn nichtje Kami. Dus op naar school. Daar de sleutels opgehaald ( Kami vond het wel grappig dat we voor een gesloten deur stonden). Hierna naar Jumbo gereden om wat voor de lunch te halen. Hierna weer naar het huis van mijn broer. Daar de spullen binnen gezet en wat gegeten. Even gekeken wat er allemaal in de koelkast ligt en een boodschappenlijstje gemaakt. Rond 14:20 uur naar de lidl gereden om boodschappen te doen. Hierna naar de school gereden. Daar binnen gewacht tot ze uit waren. Daarna met Kami, haar vriendinnetje en Tano weer naar huis gereden. Daar eerst wat gedronken en hebben ze wat gespeeld. Om 15:45 uur werd Tano opgehaald voor het zwemmen. Rond 16:15 uur hebben de dames alvast gegeten en rond 17:00 uur heb ik ze weggebracht naar de dansschool.
Rond 17:15 uur weer terug. Tano was ondertussen ook weer thuis. Daarna eten klaar gemaakt en gegeten . Daarna wat gevoetbald met Tano. Om 18:30 uur was Kami ook weer Thuis. Hierna nog wat met de kids gespeeld. Rond 19:30 uur de kinderen onder de douch. Ik heb me terwijl aangesloten.
Na het douchen hebben Kami en Tano nog even op de iPad gezeten en daarna zijn ze gaan slapen.
Rond 22:00 uur zijn ook wij gaan slapen.

Zaterdag 28 Mei 2016: Dagje Toverland
Rond 07:30 uur zijn we er uit gekomen. Me zus is zich gaan douchen en ik ben me eerst gaan afkoppelen. Daarna ben ik me gaan douchen. Terwijl waren de kids ook wakker. Daarna ontbeten.
En ons klaar gemaakt voor een dagje weg. De kinderen hebben nog even op de iPad gezeten. Om 09:30 uur zijn we vertrokken naar de verassing. Als we de snelweg afgaan en de borden volgen van Toverland hebben ze nog niks door, maar bij laatste rotonde raad Kami het. Tano is daar niet blij mee, want nu is het geen verassing meer.
Omdat het al lekker is besluiten we de jassen in de auto te laten liggen. Daarna in de rij. Als de deuren open gaan kopen we eerst de kaartjes. Hierna wachten we buiten op Ome Farid, maar die staat in de File. We besluiten alvast naar binnen te gaan. Bij de ingang vragen of we al naar binnen kunnen, omdat we een kaartje voor 4 personen hebben, maar het wordt geregeld en hij moet zich melden bij kassa 1. De kinderen geven de vrouw een omschrijving hoe ome Farid er uitziet. Lang meneer met baard en pet. Geweldig.
 Na binnenkomst hebben de kinderen eerst op de klimtoren gezeten. Daarna het toverhuis, Boomerang ( indoor achtbaan) met ze allen. Hierna met Kami en Tano de Hari Kari ( glijbaan met bootjes.



Hierna gaan Kami, Tano en Mariëlle in de zweefmolen. Daarna zijn we naar buiten gegaan, want de telefoons hebben geen bereik binnen en kunnen dus geen bericht krijgen van Farid. Buiten hebben Kami en Tano eerst wat gespeeld. Daarna ben ik met Kami in de Houtenachtbaan Troy gegaan. Wat een gave baan. Terwijl is Farid er. Als we terug zijn gaan we eerst lunchen en daarna ga Ik samen met mijn zus nog een keer in Troy.





Hierna zijn we Djengu River in gegaan. Farid is bij de spullen gebleven. We waren goed nat.
Daarna met zijn allen in de Achtbaan Dwervelwind.  Hierna hebben de Kami en Tano even bij het waterpark gespeeld.
Daarna zijn Mariëlle en Farid in de Boosterbike gegaan en ik daarna.
Toen zijn we weer naar binnen gegaan. Daar zijn Kami, Tano, mijn zus en ik in de Backstroke ( Boomstammen-wildwaterbaan) gegaan. Daarna hebben de kinderen geklommen in de klim toestellen. Ben nog even met Tano naar boven geklommen ( viel tegen).
Hierna was het tijd voor een lekker ijsje.
Toen de ijsjes op waren zijn Kami, Tano en ik in Villa Fiasko ( huis vol hindernissen) geweest.
En daarna met ze allen in Maximus' blitz baan ( bobbaan). 
Toen nog een keer de glijbanen, maar Kami en ik nemen nu de Agua Snake en Mariëlle gaat met Tano in de Hari Kari. Omdat de Aqua Snake wat langer duurt gaat farid nog een keer met Tano van de Hari Kari. Als ik beneden ben staat Farid met Kami nog een keer in de rij voor de Aqua Snake.
Daarna gaan Kami, Tano, Mariëlle en ik nog een keer in de Boomerang.

Hierna gaan we weer naar buiten en gaan Mariëlle, Farid en Kami nog een keer in Troy. Ik blijf bij Tano. Het stikt hier van de kikkers en meerkoeten met kuikens. Tano is helemaal in zijn element. Mooi om te zien.




Hierna doen we nog een keer de Dwervelwind. Daarna gaan we nog wat drinken en ga ik met Kami en Mariëlle met Tano in de Coco Bolo.  En hebben we nog gesprongen op een springkussen met een ander gezin. Daarna was het tijd om te gaan.

Rond 18:30 uur waren we terug in Venlo en hebben wat eten gehaald en thuis opgegeten. Hierna de kids onder de douch. Ik heb me terwijl weer aangesloten. Na het douchen zijn ze meteen naar bed gegaan, want morgen doen ze mee aan Venlostormt Grrrr......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten