Aanbevolen post

Terugblik Maart

En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

dinsdag 19 september 2017

Los Angeles, Universal studio's, San Diego en Einde rondreis

Zaterdag 16 September 2017: Stadstour L.A. en Universal studios
Om 08:00 uur met de bus vertrokken voor een stadstour door L.A.  We kwamen rond 09:00uur bij santa monica . Rond 09:10 uur had de bus een stopplaats en konden we uitstappen.  Hier eindigt of begin route 66. Hier naar de pier gelopen en  wat rond gelopen. Ze waren op het strand met een grote schoonmaak actie bezig.

Rond 10:00 uur zijn we weer verder gegaan.

Om 10:45 uur waren we bij Beverly Hills. we zijn hier een stukje langs de wijk gereden, want je mag er met een bus niet doorheen.  Een kwartier later zijn we in Hollywood en daar zijn we uitgestapt. We hebben hier een uur rond gewandeld.  We zijn o.a. bij een mooi uitkijkpunt op de letters Hollywood geweest en over de Hollywood walk of  Fame gewandeld.

Hierna zijn we naar de Universal studios gereden. Rond 12:15 uur waren we er.
We zijn als eerste naar het gebied the Wizarding World Harry Potter gelopen. Wat zag dit er prachtig uit. Hier hebben we de attractie Harry Potter and the Forbidden Journey bezocht.

Na ruim 40 minuten wachten zaten we in de attractie. Het was een 4k HD ride. Het is een van de beste attractie die ik tot nu toe heb gezien. Je zat met ze vieren naast elkaar in een bakje dat vast zat aan een soort arm. Door de arm ging het karretje alle kanten op tijdens de rit. Het was een combinatie van een ride en simulatie door de klaslokalen en gangen van Hogwarts
Het park ligt half op een berg. \je hebt dus een bovengedeelte en beneden gedeelte die doormiddel van roltrappen met elkaar verbonden waren.
Hierna zijn we naar het beneden gedeelte gegaan. Daar zijn we eerst in Jurassic Park the ride gegaan. Een leuke  soort expeditie en pittige waterrit langs levende dinosaurussen, inclusief een 15 meter hoge T-rex en op het laatst een 25 meter hoge waterval.  Omdat we op eerste rij zaten en ik aan de zijkant kreeg ik de volle laag. Ik was nat tot aan mijn onderbroek en sokken. Ook de spullen die mijn zakken zaten waren nat.
Daarna zijn we in de attractie Revenge the Mummy the ride gegaan.  ( Een schrikwekkende rit vol van gruwelijke schepselen die lineaire inductiemotoren technologie gebruiken om catapultrijders diep in het hart van de film).  Weer een hele bijzondere attractie.
Daarna zijn we in de attractie Trans Formers the ride-3D gegaan. ( fusie van foto-realistische 3D HD media en uitgebreide vlucht simulatie technologie met cutting edge fysieke en speciale effecten,  de rit-3D is een volgende generatie onderdompel pretpark attractie)
Rond 15:10 uur zijn we weer terug naar het boven gedeelte gegaan.
Hier zijn we in de rij gaan gestaan voor de studio tour. Rond 16:10 uur zaten we in het treintje.
Tour langs en leer de  geheimen van de hollywood  filmindustrie. Je komt langs verschillende film scènes en decors. En je rijd door grootste 3D ervaring ter wereld met king kong 360 3D en als finale 3D Fast & Furious Supercharged!.

Was een leuke tour. Na ruim een uur waren we er uit en zijn naar de attractie The Simpsons Ride.  Word lid van Amerika's favoriete animatie familie en hun vrienden op een episch avontuur door Springfield op deze virtuele achtbaan. Een leuke en grappige attractie.
Toen we hier uit waren. Was het tijd om naar de uitgang te gaan. Normaal was het tot 20:00 uur open, maar nu tot 18:00 uur, omdat er van 18:00 uur een horror avond was in het park. Hiervoor moest je andere kaarten voor hebben.

Overal stonden hekken en kwam hier alleen langs als je een armbandje had.  Was blij dat we uit het park waren. Het was nu erg druk. Rond 18:15 uur zijn we met de bus terug gereden naar ons hotel. Eenmaal bij het hotel onze tassen op de kamer gezet en de straat ingelopen om te gaan eten. Dit keer paar een ander Italiaan.

Zondag 17 September 2017:  San Diego
Om 08:00 uur zijn we vertrokken naar San Diego.  Om 09:40 uur zijn we in San Diego. We stoppen eerst bij Old Town. Een gratis te bezoeken open luchtmuseum. Je kunt hier duidelijk zien, dat we dichtbij Mexico zitten. Na ruim een uur hier rond gewandeld te hebben zijn we weer verder gegaan.  Eerst een stadtour door San Diego. Zoals door het Balboa park. ( een soort dorp op zich, met prachtige gebouwen, dierenpark, museums enz.

Rond 12:00 uur zijn we op Coronado Island.  Dit is een resort eiland.

Na een stukje over het eiland gaan we weer terug naar het vaste land en stoppen bij Seaport Village.
Hier konden we onze lunch bon van 15 dollar gebruiken. Er was keuze uit verschillende restaurants. We zijn bij de Griek gegaan. Hierna rond gewandeld en een stukje over de Embarcadero gelopen richting het enorme vliegdekschip USS Midway ( nu een museum).

Rond 14:30 uur zijn we weer met de bus op weg gegaan en langzaam richting L.A.
Om 17:00 uur waren we terug bij ons hotel in L.A. Daar even tv gekeken enz op de hotelkamer. Rond 19:00 uur zijn we naar beneden gegaan om met de bus naar een brouwerij te gaan. Daar kregen we wat drinken en eetbon om te gebruiken bij een foodtruck. Er was ook muziek. Gezellig zitten kletsen. Rond 21:00 uur was het afgelopen. Nog snel een groepsfoto en daarna terug naar het hotel. Einde van de rondreis.

Maandag 18 September 2017: Naar ander hotel en verder rustig dagje
Uitgeslapen tot 09:00 uur.  Daarna rustig aan gedaan. Na het ontbijt de koffers enz weer klaar gezet en verder bakje koffie gedronken. en via de uberapp vervoer geregeld. Rond 11:55 uur naar beneden om in de lobby nog even te wachten. Rond 12:25 naar buiten voor ons vervoer, maar dat gaat niet helemaal goed. Auto stond bij de zij ingang. Dus maar een nieuwe besteld en die was er binnen 3 minuten.

Om 13:00 uur waren we bij ons ander hotel. We konden meteen inchecken. Om 13:30 uur waren we in ons kamer.  Rond 14:00 uur zijn we in het vlakbij gelegen winkelcentrum boodschappen wisten doen. We rond 15:00 uur terug op de kamer. Hierna zijn we gaan zwemmen.  Eerst even in het bubbelbad en daarna wat baantjes gezwommen in het grote bad. Was heerlijk. Rond 16:30 uur zijn we weer naar ons hotelkamer gegaan. Om 17:30 uur zijn we weer naar het winkelcentrum gelopen om daar wat te eten. We waren om 18:45 uur terug.
Was wel even lekker zo rustig dagje. Had ik wel even nodig. Ben nu wat moeier dan in de eerste week en heb wat meer pijn, maar dat wist ik van te voren, maar we zijn er nu, dus dan ook zoveel mogelijk zien en genieten.