Aanbevolen post

Terugblik Maart

En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

dinsdag 12 september 2017

Vakantie, rondreis westkust amerika.

Vrijdag 8 September 2017: Op naar Amerika
Rond 03:30 uur gaat de wekker. Lekker bakje thee op en laatste dingen gecontroleerd. Me om 04:00 uur de tpv afgesloten. Hierna me gewassen enz. Handbagage ingepakt. Rond 4:20 uur de koffers naar beneden gebracht en in auto gezet. Daarna weer naar boven en de laatste dingen gecontroleerd, fototas en handbagage mee.
Rond 04:35 uur op weg naar Corne. Was rond 04:50 uur bij Corne. Zijn spullen in de auto, navigatie ingesteld. Rond 05:00 uur vertrokken richting Aalsmeer.
Waren rond 06:20 uur bij Bleu parking in Aalsmeer.
Nadat alles was geregeld konden we rond 06:40 uur naar schiphol worden gebracht.
Na 10 minuten waren we bij schiphol vertrekhal 2.

Daar in de rij gaan staan om de koffers af te geven.  Eerst bij een apparaat geprobeerd, maar omdat ik extra bagage had lukte dat niet, dus toen maar bij een balie gedaan.
Hierna meteen door naar de paspoort controle, waar ook een foto van je werd gemaakt. Hierna controle handbagage enz. Alles moest uit de tassen. Had bij elkaar 4 bakken nodig. Daarna body scan. Waar natuurlijk mijn lijn opviel. Dus werd ik gefouilleerd. En moesten even uitleggen waar de lijn voor was.
Alles bij elkaar duurde vrij lang. Waren rond 08:25 uur voorbij de douane. Nog snel een bakje koffie gehaald en daarna naar gate E19 gelopen.  Na even wachten daar begon me rond 08:55 uur met boarding.

Rond 10:30 uur konden we met wat vertraging vertrekken, maar omdat de vlucht maar 10 uur zou duren. Zouden we gewoon ronde verwachte aankomsttijd aankomen.
We hebben prima vlucht gehad. De verzorging was goed. Een paar keer wat gerust. Verder muziek geluisterd, filmpje kijken, spelletjes spelen enz.
Om 11:30 uur am  zijn we geland op San Francisco.  Rond 11:50 uur am stonden we aan de gate.
Rond 12:15 uur am rij paspoort controle. Hier werden vingerafdrukken en handafdrukken genomen van beide handen en ook een foto gemaakt.   Daarna naar de bagageband. De koffers stonden allemaal al naast de band. De grote koffer had ik vrij snel, maar de kleine koffer kon ik niet meteen vinden, maar gelukkig stond ie er wel. De kleine koffer was flink beschadigd. Hierna konden we meteen door lopen naar de aankomsthal.
Na even zoeken gevonden waar we naar toe  moesten.
Bij het bart-trail station een kaartje gekocht en om 13:00 uur de trein gepakt. Om 13:30 uur waren we op het station waren we moesten uitstappen.
Eenmaal buiten even kijken waar we precies waren en welke kant we op moesten. En toen te voet naar het hotel gelopen, maar dat viel vies tegen. Het was iets verder en hadden geen rekening gehouden dat San Francisco op 43 heuvels is gebouwd.
Rond 14:40 uur waren we bij het hotel. Wij daar naar de receptie om in te checken, maar ze kon ons niet vinden. Bleek dat we ons in de lobby moesten melden bij de organisatie.
Echt vlot liep het allemaal niet. Uiteindelijk konden we rond 15:30 uur naar onze kamer.
Eenmaal in de kamer, maar meteen mijn bloedverdunner in de lijn gespoten.
Daarna even de reispapieren door genomen en bij de reisleiding beneden nog wat dingen gevraagd.
Om 17:30 uur in het restaurant van het hotel zitten eten.
Daarna weer naar de kamer. Daar  de tpv aangesloten.

Zaterdag 9 September 2017: Stadstour San Francisco
Rond 07:30 uur gaan ontbijten en rond 08:20 uur klaar staan voor de stadstour.
Om 08:30 uur vertrekken we met de bus voor de stadstour.
We gaan eerst langs het stadhuis. Hier stoppen we even voor een foto.  Daarna zijn we via Japantown en Union Square richting het golden gate park gereden.  Hier zijn we gestopt ter hoogte van de Japanse tea garden. Hier war rond gelopen.
Daarna verder het golden gate park in gereden en via de uitgang bij de Ocean er uit gereden. Een mooi groot park.

Hierna zijn we naar de golden bridge gereden. Er over heen gegaan om bij het uitkijkpunt aan de overkant uit te stappen. Vanaf daar mooi uitzicht op de golden bridge en San Francisco.
Rond 11:20 uur zij we weer terug over de golden bridge gegaan.
Om bij de Fisherman's wharf uit te stappen. We hebben hier tot 14:00 uur de tijd om rond te lopen.
Rond 14:00 uur met de bus terug naar het hotel.
In het hotel verder lekker gerelaxed. Rond 17:45 uur naar beneden voor de avondtour.
We zijn  eerste met de Cable Car in de straat naast het hotel naar Chinatown gegaan. Hier zijn we uit gestapt.
Na een wandeling door Chinatown zijn we bij een restaurant daar wisten eten.  Zeer goed gegeten daar. Hierna in de bus en zijn we via de bay bridge naar Treasure Island gereden. Vanaf hier hadden we een prachtig uitzicht op de skyline van San Francisco.
Hierna weer terug gereden naar het hotel. Waar we rond 21:30 uur waren.

Zondag 10 September 2017: Vrije dag San Francisco
Rond 09:uur er pas uitgekomen. Mijn tpv afgesloten en de bloedverdunners toedienen. ( tijdens de vakantie moet dat nu in de ochtend.)
Verder rustig aan gedaan. Om 11:00 uur zij we te voet naar het alamo square park gelopen. Daar staan de painted ladies. Daarna weer terug gelopen naar het hotel. Daar wat gedronken. Daarna weer verder gelopen.

Rond 12:35 uur zijn we de bekendste straat van San Francisco. De Crooked streer/lombard.
Daarna door gelopen naar de Colt tower ( gebouwd ter ere van de vrijwillige brandweer) op de Telegraph hill.
Rond 13:20 uur weer naar beneden gelopen en naar Fisherman's wharf gelopen. Daar eerst wat gegeten en verder rond gelopen en de 7D attractie bezocht op de pier.
Rond 17:30 uur wisten eten en daarna weer te voet terug naar het hotel. ( op de wat grotere straten is het goed te lopen, ondanks de heuvels. De kleine straatjes zijn vaak wat steiler.
In het hotel de tpv aangesloten. Nog wat tv gekeken.

Maandag 11 September 2017: Yosemite national park en Fresno
Na het afsluiten tpv, douchen en aankleden zijn we rond 06:50 uur wisten ontbijten.
Bij terugkomst op de kamer de koffers ingepakt en klaar gezet.
Om 07:45 uur zijn we naar beneden gegaan.

Rond 08:00 uur zijn we vertrokken richting Yosemite national park.
Rond 10:00 uur zijn we onderweg gestopt voor een pauze en de lunchpakketten op te halen. Lekker een bak koffie op. Om 10:30 uur zijn we verder gereden. In de bus zijn de luchpakketten uit gedeeld.  Na der snelweg en de wat grote wegen gaat het nu op smalle berg weggetjes. Rond 13:00 uur stopt de bus ivm een ongeluk op de weg. We kunnen er niet langs en ze krijgen de wagens niet aan de kant. De file wordt achter de bus alleen maar langer.
We eten terwijl ons lunchpakket op.  Op een gegeven moment komt er politie en een takelwagen.
Rond 15:15 uur kunnen we er eindelijk langs. Na een half uur zijn we bij de ingang van het Yosemite national park.  Om 16:30 uur komen stoppen we bij yosemite vaqlley lodge om daar naar de vlakbij gelegen yosemite waterval te kijken. Eenmaal bij de waterval wat foto's gemaakt en daarna terug gewandeld en bij het restaurant daar een ijsje op.
Even later zijn we met de bus verder gereden. Bij de tunnel uitkijkpunt zijn we weer gestopt om foto's te maken van het prachtig uitzicht. Om 18:10 uur zijn we verder gereden.
Om 20:30 uur zijn we gestopt bij een supermarkt om wat te kunnen kopen. Om 21:00 uur waren dan eindelijk bij het hotel. Het was een lange dag. Nadat de koffer in de kamer stonden zijn we naar het hoofdgebouw gelopen. Daar hadden we nog een welkomst borrel. Wat gedronken en wat gegeten .
Vannacht geen tpv, omdat het te kort is.