Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

donderdag 11 juli 2019

Helaas weer opname, Pijn

Woensdag 3 juli 2019: Het gaat niet lekker
Maandag is mijn maat langs gekomen en zijn we bezig geweest met de vakantie. In de avond zelf nog bezig geweest met de vakantie. Kom er achter dat het betreft papieren medicatie wat moeilijk gaat worden.
Dinsdag en woensdag alleen maar op bank en bed gelegen. Voel me niet lekker en heb goed last van mijn buik.  Zal die pijnblokkade dan toch zijn uitgewerkt?????

Donderdag 4 juli 2019: Opname!!!!!!
Vannacht weer slecht geslapen. Nog steeds veel pijn. Na afsluiten TPV weer op bed gaan liggen.
In de middag ben ik op een gegeven moment naar de wc gegaan.
Rond 15:45 uur wordt ik wakker op vloer van de slaapkamer. Lig met mijn benen in de gang en deur badkamer staat open. Weet niet hoe lang ik hier lig en wat ik daarvoor gedaan heb.
Om 15:55 uur de huisarts gebeld. Daarna even gezeten tegen bed en toen omhoog. Rond 16:15 uur rustig naar beneden om naar huisarts te gaan.
Beneden in de hal ben ik weer flauwgevallen. Een buurman heeft me gevonden. Hij belt met spoed de huisarts. Rond 16:25 uur is de huisarts er. Ze doet controles, ze zegt dat bleek ben. Ze belt het ziekenhuis en daarna de ambulance.  Om 16:50 uur is de ambulance er. Op brandcard en in de ambulance. Daar controles, infuus geprikt. Daarna Fentanyl via het infuus. Ambulancebroeder zegt "je kunt wat duizelig worden" . Antwoord ik heel nuchter "oh is niet erg, dat was ik toch al".
Rond 17:10 uur bij SEH en naar behandelkamer 21. Daar controles en bloedafname.
Even later apotheek langs. En rond 18:15 uur arts langs: HB 5,9. Valt dus niet tegen. Aan buik gevoeld, geluisterd naar hart. Gaat overleggen  met mdl-arts. Even later is mijn zus er met de spullen.
Daarna hartfilmpje en Oxcynorm.
Rond 20:10 uur arts langs: Opname, niks per os, infuus, Oxcynorm verhoogd. Morgen weer lab. Bij meer pijn aangegeven. Daarna infuus aangesloten. En om 20:45 uur opgehaald en naar kamer 5 op unit 27 gebracht. Me zus loopt even mee naar boven. Daar meteen de tpv aangesloten en spullen in de kast. Verder rustig aan. Om 23:30 uur nog controles en Oxcynorm 10 mg.

Vrijdag 5 juli 2019: Andere pijnmedicatie en naar unit 26
Tot 02:00 uur wakker gelegen van de pijn. Toen gebeld en dipiloor gehad. Daarna gelukkig wat geslapen tot 05:00 uur.  Rond 06:10 uur gebeld i.v.m. pijn en Oxcynorm 10mg gehad.
Om 07:55 uur controles goed. Pijn 8. Medicatie ingenomen. Verder wat nieuws gelezen. Om 09:00 uur TPV klaar en afgesloten. Wat later apotheek langs i.v.m. wat vragen betreft TPV en warfarine.
Daarna mdl-arts langs: Oxcynorm stopt en zonnodig dipiloor. Verder wat gelegen. Rond 11:20 uur Oxcynorm gehad en rond 12:00 uur dipiloor.
Om 12:15 uur voedingsassistent langs. Mag weer drinken en eten, maar hoef niks. Geen trek. Rond 13:00 uur verpleegkundige langs: hoe het met de pijn ( 4) is. Iets later bloedafname.
Rond 13:25 uur buurman ( die me gevonden had) en ma op bezoek.
Om 14:45 uur komt verpleging vertellen dat ik overga naar unit 26. Dus mijn spullen uit de kast en op bed. Iets later wordt ik opgehaald en naar kamer 2.79 op unit 26 gebracht.
Om 15:35 uur naar plek bij raam verhuisd. Meer plek voor mijn tpv spullen. Natuurlijk flink lachen met verpleging. Waarom ik nou moest verhuizen naar raam enz. Ik zeg gewoon. " niet zo zeuren muts" Andere verpleegster heeft tegen de andere kamergenoten maar gezegd dat we elkaar al langer kenden. Verder rustig aan.
Rond 17:00 uur dipiloor gehad, daarna wat geslapen. Om 20:15 bakje thee, maar de helft maar op. Hierna de warfarine ingespoten. Om 22:00 uur nog dipiloor gehad. Daarna tandenpoetsen en slapen.

Zaterdag 6 juli 2019: slechte nacht
Tot 03:00 uur niet echt geslapen. Toen dipiloor gehad. Daarna wat kunnen slapen tot 06:30 uur. Toen gebeld i.v.m. pijn, maar mag geen dipiloor, want die staat om de 6uur. Dus Oxcynorm gehad, maar niet meer geslapen. Rond 08:45 uur controles, Temperatuur 37,8. De rest goed. Pijn 9. Hierna dipiloor gehad. Daarna wat geslapen. 
Me rond 10:25 uur gedoucht, wat was dat heerlijk.
Rond 11:45 uur Mdl-arts langs: Even afwachten. Verder rustig aan.
Kopje bouillon op. Rond 13:00 uur Oxcynorm en 15:00 uur dipiloor.
Om 15:50 uur controles: bloeddruk erg laag 89/49 rest goed.
Verder wat geslapen. In de begin van de  avond nog een keer Oxcynorm gehad. Rond 20:15 uur de TPV aangesloten en warfarine ingespoten. Daarna extra controle bloeddruk 105/56. Verder wat gekletst met kamergenoten.  Rond 21:45 uur dipiloor gehad.

Zondag 7 juli 2019:  Het zelfde
Om 00:20 uur controles, goed. Ook meteen Oxcynorm gehad. Niet veel geslapen. Veel naar wc, maar ook pijn. Tussen 02:00 uur en 04:15 uur wat geslapen. Om 04:25 uur dipiloor gehad. Daarna toch nog wat geslapen.
Verder in de ochtend, controles goed, TPV klaar en afgesloten, me gewassen, rond 10:40 uur dipiloor gehad en om 11:00 uur bezoek zus en ma.
Verder veel geslapen. Om 14:00 uur nog Oxcynorm. Rond 15:45 uur controles. 16:30 dipiloor gehad.
Verder nog wat gepuzzeld en gelezen. Om 20:15 uur TPV aangesloten en warfarine. Om 22:30 uur dipiloor en om 23:30 uur controles en Oxcynorm gehad.

Maandag 8 juli 2019: Nog steeds pijn en Vakantie?
Wat geslapen tot 02:00 uur. Toen wc. Daarna nog wat weg gedoezeld, maar niet echt slapen. Rond 05:40 dipiloor gehad. Daarna nog wat geslapen.
Om 07:45 uur controles en medicatie. Verder nieuws gelezen. Rond 08:25 uur kopje thee en om 08:35 uur TPV klaar en afgesloten. Me daarna gaan douchen. Was heerlijk, maar ben nu bekaf. Verder wat geslapen.
Rond 11:00 uur zaalarts langs: Aangegeven dat de pijnblokkade wel eens uitgewerkt kan zijn. Ze gaat contact opnemen met de pijnpoli.
Om 12:00 uur dipiloor gehad. Verder in de middag bezoek gehad, geslapen en controles, bloeddruk laag 89/53. Om 17:00 uur kopje bouillon op. En om 18:00 uur dipiloor.
Rond 18:30 uur mijn maat op bezoek, Gehad over de vakantie. Bulgarije gaat niet door. Misschien dat het Italië wordt. Daarna nog zwager op bezoek.
Om 20:00 uur TPV aangesloten en warfarine ingespoten. Om 20:20 uur bloedafname. Rond 21:30 uur extra controle bloeddruk 101/64. Pijn begint weer. Ongeveer 3 uur na dipiloor begint het weer. Het wordt dan weer steeds erger. Slaap dan veel.
Rond 23:35 uur controles.

Dinsdag 9 juli 2019: Pijnpoli
Om 00:15 uur dipiloor gehad. Daarna goed geslapen tot 02:00 uur. Toen wc. Daarna niet veel meer geslapen. Om 06:15 uur dipiloor gehad. Hierna toch nog wat geslapen tot 07:50 uur.
Even later controles, Temperatuur 37,9. Hierna TPV klaar en afgesloten. Tussendoor nog bloedafname geweest.
Om 08:25 uur pijnpoli langs: Over de blokkade gehad en de afgelopen 2 jaar. Ze gaat overleggen.
Daarna kopje thee en melk op. Hierna wegen 78,7 kg.  Me daarna gewassen. Verder rustig aan. Wat gelezen en nog wat geslapen. Om 12:00 uur dipiloor gehad.
Rond 12:20 uur grote visite: Overgedragen aan pijnpoli. Nu afwachten wat hun willen.
Om 13:30 uur bezoek ma en om 14:30 uur lotgenoot.
Tussendoor zaalarts langs: warfarine stopt alvast en krijg de trompose spuitjes 2x per dag.
Om 16:00 uur controles, temperatuur 37,9. Rond 17:00 uur eten, maar niet veel op. Daarna ook misselijk en overgegeven. Iets gehad voor de misselijkheid. Hierna ook meteen pleister infuus vernieuwd.  Rond 18:00 uur dipiloor gevraagd en gehad. Daarna wat geslapen.
Om 19:45 uur een klein rondje gewandeld. Kost veel moeite. Daarna tpv aangesloten. Even later nog een klein rondje gelopen. |Verder gelezen. Om 23:45 uur controles en dipiloor gevraagd.

Woensdag 10 juli 2019: Pijnblokkade? en Koorts
Om 00:00 uur dipiloor gehad. Hierna goed geslapen tot 02:30 uur. Toen wc.
Na 05:00 uur toch weer in slaap gevallen, want wordt ineens rond 06:40 uur wakker van de pijn. Bel meteen en krijg even later dipiloor.
Om 07:50 uur TPV klaar. Iets later de controles, temperatuur 38,1. Daarna medicatie. En daarna de tpv afgesloten. Verder wat nieuws gelezen.
 Me rond 08:50 uur gaan wassen, maar werd op het eind niet helemaal lekker. Zuster gebeld voor t-shirt en ze is even met me terug gelopen naar bed. Verder rustig aan.
Om 12:45 uur dipiloor gehad. Rond 13:25 uur ma op bezoek. Even later bloedafname.
Rond 14:30 uur zaalarts langs: Eerste plek voor blokkade is maandag i.v.m. drukte en mijn antistolling. Ook over de eerste dagen na de blokkade gehad. Had komend weekend naar huis gemogen, maar dat gaat hem niet worden. Ook omdat ik verhoging heb. Mag dipiloor uitbreiden, maar heb dat liever niet. We zien wel. Verder wat geslapen. Om 16:00 uur medicatie. Ook meteen Oxcynorm gehad. Daarna controles: temperatuur 38,5. Shit..... Bloedkweken meteen aangevraagd. Gaat overleggen met arts. Pijnblokkade a.s. maandag om 10:10 uur.
Even later bloedafname voor bloedkweken. Daarna neemt verpleegkundige bloedkweken uit de lijn.
Om 17:00 uur beetje vla op. En rond 17:35 uur klein rondje gelopen. Daarna wat geslapen. Om 18:45 uur dipiloor gehad. Om 19:45 uur controle temperatuur: 38,2. Sluit TPV gewoon aan. Kijken hoe het gaat. Daarna nog klein rondje gelopen, maar valt flink tegen. Verder wat gepuzzeld.
Om 23:35 uur controles: Temperatuur 38,4.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten