Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

dinsdag 6 april 2021

verjaardagen, wandelen, controles en niet zo lekker.

 Zaterdag 20 februari 2021: Rustig aan en Ma jarig

De dagen na Carnaval rustig aan gedaan. Eigenlijk niet veel bijzonders. Nog wel een facebook bericht gemakt i.v.m. verjaardag Ma.

Zaterdag rond 13:30 uur naar ma. Daar nog wat administratie afgewerkt. Ma hal veel kaarten gehad en bloemen. Daarna met ma naar mijn zus en zwager. Daar gebak op en digitaal de verjaardag van ma gevierd met ook mijn broer en zijn gezin. Daarna nog bij me zus en zwager gegeten. Zij hebben ma naar huis gebracht en ik ben ook naar huis gegaan. Was toch gezellig.

Zondag 21 Februari 2021: Wandeling met mijn zus.

Omdat het lekker weer wordt. Vandaag met zus afgesproken om te gaan wandelen. Dus op tijd eruit. Wandel kleding aan en heuptas ingepakt. Rond 09:30 uur opgehaald door mijn zus. Daarna naar het aardbeienterras in Rijsbergen gereden.



Daar gekozen voor een wandeling van ongeveer 9km. En daarna een mooie wandeling langs en door de akkers van Rijsbergen gemaakt. Op de routebeschrijving stond ook wat uitleg over bepaalde plekken. altijd leuk. Rond 12:00 uur waren we terug. Mooi op tijd, want het werd ook wat drukker. Thuis lekker onder de douch en verder rustig aan. Het was heerlijk.




Woensdag 24 februari 2021: bijkomen en wandeling Oude Buisse Heide
Maandag en dinsdag rustig aan gedaan. Wat boodschapjes gedaan. Woensdagochtend wandelspullen gepakt. En wandelroute uitgezocht.




Rond 13:30 uur met de auto vertrokken naar de Oude Buisse Heide bij Zundert. Daar de auto geparkeerd en gestart met de wandeling. Het is heerlijk weer. Na een tijdje kom ik er achter dat ik niet goed ben gelopen. Maar ik kan beter door lopen en dan kom ik weer op juiste route. Vanaf daar de route gevolgd. En wat een mooie omgeving is het hier. Echt prachtig en zo dichtbij. 




Kom op mijn route wel wat mensen tegen, maar niet echt heel veel. Ook op het laatst gaat het fout en loop het laatste gedeelte dus ook om. In plaats dat ik het bos had moeten lopen. Loop ik nu langs de weg en het loopt zwaar. Mijn voeten branden en heb last van mijn grote teen. Maar na ruim 16 km ( wat 12,5 km had moeten zijn) en 2,5 uur lopen ben ik terug bij de auto. Ben bekaf, maar het was heerlijk en trots op me zelf. Ben iets over 17uur thuis. Na het douchen doe ik niet veel meer. 

Dinsdag 2 Maart 2021: Rustig aan en last van Insteek
De dagen erna rustig aan gedaan. Moet toch wel goed bijkomen van het wandelen, maar dat maakt niet uit. Wel wat boodschappen gedaan, was gedraaid enz. Vrijdag het nieuwe album van Jack Poels binnen gehad. En natuurlijk meteen gedraaid. En wat een geweldig album weer. Zondag was het de dag van de zeldzame ziekten, waar Sarcïodose onder valt. 










Krijg wel weer steeds meer last van mijn insteek. Maandagochtend maar eens foto's van gemaakt. Het is ook rood omheen. De komende dagen goed schoonmaken en desinfecteren. Als het niet beter wordt, dan toch maar TPV- Verpleegkundige bellen.

Zondag 7 Maart 2021: Insteek en Wandeling Biesbosch
Woensdag 3 Maart in de ochtend toch maar naar Radboud gebeld, want insteek is nog steeds rood en pijnlijk. Heb vanochtend ook nog foto's gemaakt van de insteek.  Tpv verpleegkundige zit nu in overleg. Rond 10:15 uur belt de TPV verpleegkundige op. Heb ook de foto's doorgestuurd via mijn Radboud. Ze gaat overleggen met de mdl arts. Moet nu bij huisarts kweek laten afnemen. 



Bel daarna meteen naar de huisarts. Mag meteen langskomen. Dus schoenen aan en op weg naar de huisarts. Huisarts stond me al op te wachten. Daar kweek van insteek afgenomen. Was pijnlijk. Verder nog even bijgepraat. Hierna meteen de kweek weg gebracht naar prikpost. Heb meteen een wandeling. Daarna ook maar meteen boodschappen gedaan.  
In de middag ben ik weer gebeld door de tpv verpleegkundige. De mdl arts wil uit voorzorg toch al starten met antibiotica. En mag voorlopig alleen een gaasje op de insteek doen. 

De dagen erna niet veel bijzonders. Rustig aan. Helaas nog niet gestart met antibiotica, want is niet op voorraad. 
Nog bij ma op bezoek geweest. En cadeau voor mijn neefje bestelt. En met mijn zus besloten om zondag weer te gaan wandelen.

Zondag rond 10:00 uur opgehaald door mijn zus en op naar natuurpoort de Biesbosch-Visserhang bij Hank. Laatste keer dat ik hier ben geweest. Was met mijn pa begin 2009 om winterse plaatjes te maken.
We hebben heerlijk gewandeld. Hebben 2 routes aan elkaar gemaakt en er nog een lus erbij. 




Het was heerlijk weer om te lopen. En een afwisselende route. Verhard, modder, langs akkers, water enz. Hebben nog een zeearend gezien.  We hebben ruim 13,5km gewandeld. Moe, maar zeer voldaan. 
Thuis meteen een was gedraaid, want wandelbroek was goed vies. En lekker onder de douch. Verder lekker bijkomen en verder niks.


Zondag 14 Maart 2021: Antibiotica, insteek, Neefje jarig en slechte nacht
Maandagochtend mail gehad dat antibiotica nog steeds niet leverbaar was. Heb toch maar naar apotheek gebeld. De voorgeschreven dosis 600mg zijn niet op voorraad, maar de 300mg wel. Moet dan alleen 2 capsules per keer innemen. 




In de middag lekker te voet en met een omweg naar de apotheek voor de antibiotica. Ze hebben niet alles. De rest is er morgen.

Verder ook nog TPV materialen besteld, was ik vergeten.


Dinsdag te voet de rest van de antibiotica kuur opgehaald.

Woensdagochtend video/bel afspraak met tpv verpleegkundige i.v.m. de insteek. Het ziet er iets rustiger uit. Afgesproken om volgende week als ik op controle moet in het Radboud om dan verder te kijken. Ze gaat zelf nog naar huisarts bellen voor de uitslag van de kweek.

In de middag het cadeau voor mijn neefje ingepakt en een kaartje geschreven. Verder rustig aan.


Donderdag rond 11:15 uur naar ma gereden. Daar eerst nog wat administratie afgewerkt en alles voor de belasting bij elkaar. Rond 12:15 uur vertrokken. Eerst nog even langs een brievenbus voor ma. Om 13:30 uur waren we in Velden bij mijn schoonzus. Het was ondanks alles een gezellige verjaardag. Mijn broer was er later ook nog. Het was heerlijk om ze allemaal weer te zien. Laatste keer was met kerst. Met verjaardag ma alleen online. Rond 16:30 uur zijn we terug gereden. Was goed moe, maar was erg gezellig.

Vrijdag te voet naar het ziekenhuis geweest om bloed te laten prikken i.v.m. controle mdl arts.
In het weekend rustig aan. Zaterdag op zondagnacht veel last van mijn buik gehad, misselijk enz.
Zondag veel op de bank gelegen.

Dinsdag 16 Maart 2021: MDL arts, maat op bezoek en vergadering.
Maandag wat administratie afgewerkt en wat opgeruimd. In de middag telefonische controle mdl arts gehad. Was tevreden. HB was 6,2. Laatste keer dat ie boven de 6 was. Is afgelopen juli geweest. Verder gehad over hoe het verder gaat. Dus hoesten, buiten adem, benauwdheid enz. Waarschijnlijk de sarcïodose. Buikklachten af en aan. Voorlopig zo laten en over 3 maanden controle.

Dinsdagochtend is mijn maat op bezoek geweest. Weer gezellig bij gekletst.  In de middag vragenlijst i.v.m. controle Radboud morgen. In de avond via zoom vergadering gehad van de vve. Het was wat rommelig. Was ook blij dat het klaar was. Met een paar mensen is het goed te doen, maar niet met veel mensen.

Woensdag 17 Maart 2021: Stemmen, Controle Radboud
Zo lange dag weer vandaag. In de ochtend alles klaar gezet en om 10:30 uur nog een bakje koffie op. Om 11:30 uur vertrokken met de auto. Ben eerst naar Breepark gereden om daar in de drive thru te gaan stemmen. Bij 1e stop informatie, bij 2e stop mondkapje op, handen desinfecteren en te horen welke rij. Dan naar binnen in de hal. Bij 1e stop ( motor uit) controle stemkaart en id kaart. hier kreeg je ook het stembiljet en rood potlood. Daarna door naar stempunt. Daar auto tussen 2 wanden stil, motor uit. Zelf eruit en naar stemhokje. Stemmen en stembus. En daarna via uitrij route weer eruit. Was top en goed geregeld. 




Hierna op weg richting Nijmegen. Omdat ik te vroeg ben. Heb ik het laatste stukje binnendoor gereden.


Rond 13:45 was ik bij het Radboud. Me daar aangemeld en in de wachtkamer. Was op tijd aan de beurt. Gehad over hoe het gaat enz. Ook gekeken naar de insteek. Omdat er nog recentelijk in het amphia uitgebreid bloed is geprikt hoef ik nu geen bloed te laten prikken Wel willen ze nog een kweekje van de insteek. Daarna terug in de wachtkamer. Even later bij verpleegkundige om te kijken of het lukt om het hechtdraadje dat om de lijn zit weg te halen, maar het lukt niet.  




Heb vandaag geen controle bij tpv verpleegkundige, want die werkt thuis.
Hierna naar de bloedafname. Daar kweekje spullen mee gekregen en weer terug naar de poli. Daar even wachten en even later heeft verpleegkundige in een kamertje een kweek afgenomen van de insteek.
Daarna via omweg weer naar buiten.
En terug naar huis. Was rond 17:00 uur thuis. 

Zondag 21 Maart 2021: Wastafel, Huisje schoon.
Donderdagochtend levering van de tpv materialen. Daarna meteen de tpv hoek opgeruimd. 
Vrijdag was gedraaid en bezig geweest met wastafel, want het water liep niet meer weg. Daarna meteen de badkamer schoon gemaakt.


Zaterdag rest van het huisje schoon gemaakt en eind van de middag lekker een wandeling gemaakt en meteen wat boodschappen gehaald. 
Zondag lekker rustig aan gedaan en bijkomen van zaterdag. 

Dinsdag 23 Maart 2021: Urologie, Wandeling
Maandagochtend eerst de receptenlijn van de huisarts gebeld om wat medicatie te bestellen.
Daarna achter de computer en ben maar eens naar de urologie gaan. Kreeg eerst iemand aan de telefoon, maar die kon mijn niet verder helpen en verbond me door met de poli urologie. Uitgelegd dat ik nu al meer dan 41 weken aan het wachten ben. Dat 8 oktober 2020 de ok niet doorging i.v.m. mijn lage HB.


Dat ik maandag erna nog ben gebeld door het voorbereidingsplein dat er in November een nieuwe datum was geprikt, maar dat ik daarna niks meer hoorde. Ze gaat kijken, maar kan niks vinden. Ze gaat even bellen. uiteindelijk blijkt dat ik helemaal niet meer op de lijst staat. Ze hebben me er helemaal afgehaald.  Ik had allang geholpen kunnen worden. Alles moer nu weer in gang gezet worden. Uroloog moet een nieuwe aanvraag ok doen. Ze gaat meteen de uroloog bellen.

Slechte nacht gehad. Weer veel buikpijn, maar ook erg last van het hoesten enz. Voel me niet echt top.
Vanochtend gebeld door voorbereidingsplein om afspraak e maken. A.s. vrijdag belafspraken.
Bericht gehad dat medicatie klaar ligt.





In de middag lekker een wandeling gemaakt door de buurt en meteen langs de apotheek.
Het viel erg tegen het wandelen. Als ik thuis ben kom ik er achter dat het weer niet goed is gegaan met de pijnmedicatie. Heb geen kortwerkende gehad. Alleen langwerkende in 2 verschillend dosis. 

Donderdag 25 Maart 2021: Wandeling, apotheek en niet lekker
Woensdagochtend naar assistente huisarts gebeld i.v.m. medicatie.
Eind van de ochtend bericht dat medicatie klaar ligt en er ligt nog meer medicatie klaar. 
Zie ook dat ijsboederij snoek weer open is. 




Besloten vanmiddag bij waterdonken te wandelen. Maar omdat ik me niet helemaal top voel besloten om met auto daar naar toe te rijden. Dus auto daar geparkeerd en lekker gewandeld, foto's gemaakt en een heerlijk ijsje op. Heerlijk die lente. Het wandelen was wel zwaar, maar toch wel gedaan.





Hierna meteen langs apotheek gereden. Nu wel de goede en de trombosespuiten lagen klaar. Alleen wel een lagere dosis dan normaal. Vrijdag maar eens vragen.
Donderdag niet veel gedaan. Toch weer last van de buik, hoesten enz. Misschien toch wat te veel afgelopen dagen. Ach ja. Lekker dagje op de bank. Boekje lezen enz.

Vrijdag 26 Maart 2021: Voorbereidingsplein
Rond 11:45 uur eerste gesprek met de apotheek. Ook gehad over de trombosespuiten. Heb verkeerde dosis. Moet straks me apotheek bellen. 
Hierna gesprek met anesthesioloog. Gehad over de narcose. Ook over de inr en HB. Krijg lab formulier voor inr en dit keer ook voor de HB.
Even later gesprek met de opname. Eerst was het je krijg oproep thuis. Nou dag het niet. uit gelegd wat er aan de hand is en dat ik nu een datum wil hebben. Uiteindelijk staat er nu een datum. 26 April 2021. Dus over ongeveer 4 weken. Daarna nog verpleegkundige aan de telefoon gehad.
het aftellen kan beginnen.



Hierna meteen me eigen apotheek gebeld. Ze gaat zelf naar het ziekenhuis bellen en als ze meer weet belt ze terug. 
In de middag nog naar ma geweest. Daar de administratie gedaan en meteen vaccinatie afspraak voor haar gemaakt.  Werd daar ook door de apotheek terug gebeld. Ze had de poli en het voorbereidingsplein aan de telefoon. Maar het klopt. Ik heb de verkeerde en krijg nu de 0,6ml i.p.v. de 0,3 ml die ik nu heb. Omdat het niet mijn fout is. Mag ik de verkeerde terug brengen. Ze moet ze wel bestellen. Maandag kan ik ze ophalen.

Zaterdag 27 Maart 2021: Rustig aan 
Omdat ik zondag met me zus ga wandelen. Doe ik vandaag niet veel. Heb er erg veel zin en wil goed uit gerust zijn. Heb een route uitgestippeld waarbij we na de eerste rond langs de auto komen. We gaan naar Huis ter heide bij Tilburg.
Zaterdagavond alle spullen al klaar gelegd en ben op tijd naar bed gegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten