Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

dinsdag 10 april 2012

Datum Zenuwblokkade en paasdagen

Vrijdag 6 April 2012: slechte nacht en datum zenuwblokkade
Vannacht slecht geslapen. Had toch last van mijn buik.
Me vanochtend maar aan de wastafel gewassen.
Daarna wat op bed gelegen en toen me tanden gepoetst. Toen ik weer op bed lag kwam de zuster vertellen dat ik a.s woensdag om 14uur de zenuwblokkade krijg. Dit gaat in het amphia in Oosterhout gebeuren. Ze zal kijken hoe ze dat dan gaan doen , omdat er verder niks bekent is.
' S morgens verder gelezen. Rond 12;30uur kwam de zaalarts langs.
Nou hij vertelde van de zenuwblokkade. Hij vroeg hoe het ging i.v.m. met gister en afgelopen nacht. Hij vertelt wel dat ik voorlopig nog hier lig zeker tot woensdag.
Volgende week hebben ze ook overleg met chirurgen over het opnieuw plaatsen van de voedings sonde in de dunne darm.
Daarna bezoek gehad en wat uitgerust.
Rond 15:30uur kwam de zaalarts weer binnen en hij liep bij de andere patiënten langs met nieuws!!!!!!!!! En ja hoor hij kwam ook bij mij langs. Hij had overleg gehad met de mdl-arts. Ik mag een dagje met verlof en moet me dan weer melden en blijf dan zeker tot woensdag en daarna is even de vraag.
Rond 16:45uur komt er een zuster binnen met de vraag of ik dat dagje verlof wel zie zitten en mag zelfs ook maandag met verlof. Maar dat zie ik niet zitten een dagje is goed. Ik heb nog niet echt rond gelopen dus we doen rustig aan. Ik vind dat heel wijs van me.
Ik bel Ma op om het te vertellen. ik besluit eerste paasdag. zodat ma 2e paasdag lekker weg kan met mijn zus en zwager. dat heeft ze verdiend.
Rond 17:30uur belt mijn zus me op. ze heeft ma al aan de telefoon gehad.
Ze komen me 1e paasdag om 10:30uur ophalen dan gaan we langs mijn huis. om mijn voeding op te halen en even minoes te knuffelen. En natuurlijk naar de badkamer kijken , want mijn oom heeft hem deze week afgemaakt.
Daarna gaan we naar Ma en blijven daar even. Hierna gaan we met ze allen naar het huis van mijn zus. Daar eten we dan( nou ik eet heel de dag). ' S avonds brengen ze me dan weer terug naar het zkh.
Ik heb er zin in. Ik hoop dat het gaat , maar ja maandag kan ik uitrusten.
Hoop dat ik vannacht wat kan slapen.

Zaterdag 7 april 2012:Paaszaterdag
Vannacht redelijk geslapen. Had wel wat meer last van mijn keel. Hiervoor is de mdl-arts nog langs geweest. Ze heeft hiervoor een recept geschreven.
Verder rustig aangedaan. verder niks bijzonders vandaag.
Morgen lekker een dagje met verlof.

Maandag 9 April 2012:Paasdagen
1e Paasdag: Vannacht wat minder geslapen dan gister. Na het wassen me aangekleed en klaargemaakt voor een dagje verlof.
Rond 10:30uur is mijn zus en haar man me komen ophalen.
We zijn eerst langs mijn eigen huis gereden. Waar ik eerst minoes een flinke knuffel heb gegeven en zij mij kopjes. Me daarna omgekleed , want ik had nog oude kleren aan van de dinsdag toen ik werd opgenomen. Ik had in het zkh niks anders.
Hierna mijn sonde-voedings tas klaar gemaakt. Ook nog even naar mijn nieuwe badkamer gekeken die ondertussen zo ver als af is gemaakt door mijn oom. Ze hebben ondertussen ook nieuwe balkon hekken geplaatst dus die moest ook even zien.
Hierna zijn we naar ons ma gereden. Waar een bakje thee hebben gedronken en onder genot van wat lekkers op tafel en wat te drinken naar wielrennen hebben zitten kijken. Dat lekkers is er bij mij niet binnen gebleven. Ook heb ik nog een bloedneus gehad.
Rond 17uur zijn terug naar Breda gereden. Waar we eerst naar mijn huis zijn gereden om nog wat op te halen en minoes eten te geven. Ik vindt het wel erg om minoes die zo zielig keek achter te laten.. Hierna zijn we naar het huis van mijn zus en zwager gereden. Waar de dames zijn gaan koken en mijn zwager en ik achter de Xbox zijn gaan zitten om een spelletje te doen.
Toen het eten klaar was heb ik de soep en het nagerecht (ijs) op.
Hierna nog thee gedronken en toen weer terug naar het zkh.
Rond 20:00uur was ik weer terug in het zkh na een geweldig dagje verlof.
' S avonds laat heb ik wel weer overgeven en kwam de soep eruit.
Ook nog een keer een bloedneus gehad

2e Paasdag: Vannacht weer wat minder geslapen. had wel meer pijn.
Overdag veel geslapen. Ook veel last gehad van mijn keel en daarom kreeg ik ' s middags een waterijsje voor mijn keel.
's avonds zijn mijn moeder , zus en zwager die een dagje weg zijn geweest op bezoek gekomen. We hebben toen beneden thee gedronken en zo passen afgesloten.
Ik heb zelf een fijne eerste paasdag gehad en mijn 2e paasdag was ook goed omdat ma lekker fijn weg is geweest met mijn zus en zwager. dat doet me goed
 
Dinsdag 10 april 2012: Slechte Nacht
Vannacht slecht geslapen. Heel de nacht geen oog dicht gedaan. Had heel de nacht last van mijn buik en keel. Door de pijn erg misselijk. Rond 3:30uur iets voor de misselijk gehad. Rond 6uur toch in slaap gevallen. Om 7:15uur wakker gemaakt door de bloedprikster. ze wou even wat bloed prikken. 5 buisjes had ze nodig.
Vanmorgen eerst de medicatie zijn werk laten doen. Ook hebben ze me nog gewogen 60kg. blijft ongeveer het zelfde. Me rond 9:45uur pas gaan wassen en wel aan de wastafel. voelde me toch wat zwak.
De zuster vraagt hoe het gaat en ze gaat voor morgen een ambulance regelen.
Het is vandaag grote visite. dus komt ook een mdl-arts langs met de zaal
arts. Ze gaan vanmiddag met chirurgen overleggen i.v.m. het opnieuw plaatsen van de voedings-sonde in de dunne darm. en morgen wachten ze de pijnblokkade af.
Ook hij raad voorlopig eten af en dus alleen sonde-voeding.
Met het bezoek (ma) lekker even beneden gezeten. Rond 14:30uur weer een waterijsje op lekker goed voor mijn keel.
Verder rustig aan vandaag.
Hopelijk kan ik vannacht beter slapen dan afgelopen nacht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten