Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zondag 1 april 2012

Het gaat slecht

donderdag 29 Maart 2012:slechte ochtend
Vannacht wel iets kunnen slapen maar niet veel om 4uur begon de pijn weer.
Vanochtend met hulp van een zuster me eigen gedoucht. Na het douchen was ik wel wat duizelig en erg moe.
Nadat ik me op bed had geschoren kreeg enorme pijn in mijn buik. Het leek wel een aanval. Maar omdat ik nog maar net mijn pijnmedicatie had gehad kreeg ik niks. nadat ik helemaal plat ben gaan liggen werd het na een tijdje wat minder.
De rest van de dag rustig aan. De zaal arts is nog langs geweest , maar had geen nieuws. ze wachten nog steeds op plek op unit21 de mdl afdeling.
Zo meteen mijn pijnmedicatie innemen en hopen dat ik wat kan slapen.

Vrijdag 30 Maart 2012: Redelijk dag
Vannacht naar omstandigheden redelijk geslapen. Vanochtend is er bloed geprikt. Voor de zekerheid op rand van bed gewassen. Rest van de dag ging het redelijk vergeleken met afgelopen dagen. verder vandaag niks bijzonders.

Zaterdag 31 Maart 2012: Zeer slechte dag
Vannacht slecht geslapen. Eerste paar uur wat geslapen en rond 4uur kreeg ik meer pijn.
Vanochtend me zelf gedoucht. Wel zittend en rustig aan. Daarna goed moe. Rond 11uur begon de pijn. Om 12uur mijn paracetamol ingenomen. Toen de zuster de medicatie gaf zag ze aan me dat het niet goed ging, want ik zag ook goed wit. Rond 1uur de zuster weer gebeld weer gebeld. Ze gaat de internist bellen. Na overleg mag ik alvast mijn dramadol van 3uur hebben. Als het over een uur niet minder wordt moet ik het laten horen.
Als mijn Ma binnenkomt ziet ze dat het niet goed met me gaat. Ik blijf rustig liggen tijdens het bezoek. Rond 14 uur bel ik de zuster weer, want het gaat niet minder worden met de pijn. De zuster gaat de mdl-arts bellen. Even later komt ze terug. De mdl-arts is bezig met een scopie en als ie klaar is komt ie zo snel mogelijk naar boven. Wel gaat de voeding van 63ml naar 21ml uur.
Rond 15uur komt de zuster langs ze vraagt of het sinds de voeding lager staat de pijn minder wordt. Nee dus. Even later komt de mdl-arts langs. Ik krijg andere voeding en mag i.p.v. 3xtramadol 4xtramadol hebben.
Rond 15:45uur gaat de nieuwe voeding eraan. het standaard fiber en als dit niet helpt dan naar standaard voeding. Hij gaat wel op 63ml, want anders krijg ik te weinig binnen. Om 18uur krijg ik de extra tramadol.
Het gaat nu iets beter, maar ja ik heb ook behoorlijk wat pijnmedicatie binnen gehad.
hopelijk gaat het vannacht ook beter.
Het valt allemaal wel erg tegen. Maar door alle lieve reacties, berichtjes , e-mailtjes ect die ik krijg hou ik het vol.

Zondag 1 April 2012: Slechte nacht en dag
Vannacht zeer slecht geslapen. Rond 4uur zuster gebeld want het ging niet lekker. buikpijn , hoofdpijn , keelpijn , oorpijn en misselijk. Ze overlegt met dienstdoende arts. De voeding wordt stopgezet en krijg extra pijnmedicatie.
' S morgens wordt ik geholpen met het wassen op het rand van het bed. en ze gaat de mdl-arts bellen.
Drinken gaat slecht door de keelpijn. De thee van ' s morgens krijg ik niet weg. Ik drink heel de dag ijswater. Heel de ochtend plat op bed gelegen.

Was blij dat Ma en mijn zus tijdens het bezoekuur binnen kwamen. En gelukkig was de zuster nog in de kamer en kon ze het een ander vertellen.
Daarna schoot ik vol. Het werd me al te veel. Ma vertelt de zuster dat ze me alleen
maar zieker ziet worden. het is op dit moment niet veel.

Rond 15:15uur komt de mdl-arts langs. Hij kijkt naar de buik. Hij begrijpt goed dat ik er doorheen zit.
Ik ga ' s morgens en ' s avonds tramadol krijgen met langere werking , zodat ik beter kan slapen. overdag mag ik zo nodig extra tramadol krijgen. Dit is naast de paracetamol en neurontin. De voeding wordt ook weer gestart , omdat de pijn toch niet minder wordt als de voeding stil staat. En ik toch wat binnen moet krijgen. Het is nu belangrijk om de pijn onder controle te krijgen.
Deze week gaan ze nog overleggen met de mdl artsen en het Erasmus hoe nu verder.

Als de arts weg is heb ik het even goed moeilijk. ik zit er helemaal doorheen. Ben blij dat ma en mijn zus er zijn. Mijn zus belt mijn broer nog even.

Om 15:15uur sluit de zuster de voeding weer aan op 42ml en het is weer energie fiber. Ook krijg ik meteen de extra tramadol en de neurontin.

Om 16uur loopt de zuster met me naar de wc en dat is maar goed ook. wat ben ik slap.

Even later belt mijn broer op. wat ben ik blij dat ie belt en dat ik hem hoor.

' S avonds nog bezoek gehad en verder rustig aan.
' S avonds krijg de tramadol met langere werking. ben benieuwd vannacht hoe het gaat.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten