Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

woensdag 16 mei 2012

chirurg en hoe het nu gaat


Woensdag 16 Mei 2012: Chirurg, maatschappelijk werkster, Diëtiste en hoe het nu gaat

Maandag 7-05-2012 CHIRURG                                                                                                  Vannacht weer niet echt geweldig geslapen. Ik ben te veel aan het piekeren. misschien dat ik toch naar de maatschappelijk werkster gaat bellen.
Rond 10:15uur komt mijn zwager me ophalen om naar het ziekenhuis te gaan voor controle bij de chirurg. We zijn er op tijd. We moesten even kijken waar we moesten zijn, want ik moest vandaag op de poli chirurgie op de locatie pasteurlaan van het amphia zijn. Na het melden kon het wachten beginnen, want het was goed druk en er heeft hier maar een chirurg spreekuur. Rond 11:40uur ben ik aan de beurt. Ik wordt door de assistent in een behandelkamer gezet. Na 5 min komt de chirurg Hij vraagt hoe het gaat en legt uit waarom ze de sonde op deze manier geplaatst hebben. Ze hebben er voor gekozen om hem op een andere plaats te plaatsen , omdat op deze plek minder kans is op klachten. De hechtingen mogen er uit. Even later komt de assistent de hechtingen er uit halen. De 2 hechtingen van het klein sneetje boven de sonde insteek zijn er zo uit , maar de 17 hechtingen van de operatiewond is andere koek. Omdat het een oude operatiewond is die opnieuw opengemaakt en daarom de snee met extra grote huidplooien bij elkaar is gehecht zijn de hechtingen al wat weg verzonken en dus moeilijker door te knippen. Dit is dus erg gevoelig. Omdat blijkt dat de wond nog niet helemaal dicht is worden er nog hecht pleisters op geplakt. Ik hoef niet meer terug te komen.
Rond 12:30uur was ik weer thuis en ben ' s middags naar ma geweest. En thuis bij ma kwam er alles er uit en heb toen ook besloten om morgen naar de maatschappelijk werkster te bellen. Mijn ontlasting is gelukkig weer hard. Waarschijnlijk een reacties geweest op het stoppen van de oxcycontin.
Dinsdag 8-5-2012 Maatschappelijk werkster                                                                              Vannacht iets beter geslapen dan afgelopen dagen. Vanochtend naar de huisarts gebeld i.v.m. met een herhaal recept voor mijn medicatie. En daarna naar de maatschappelijk werkster gebeld. Ruim een half uur aan de telefoon gezeten. Ze moest wel even nadenken wie ik was , maar hoe verder ik mijn verhaal vertelde hoe duidelijker het voor was. Ze gaat overleggen met mijn oude maatschappelijk werkster en ze belt dan deze week nog terug. Hierna mijn zus gebeld i.v.m. der verjaardag. Rond 12:30uur richting plein gelopen voor wat boodschappen en om bij de apotheek medicijnen op te halen. Daarna meteen naar mijn zus gegaan i.v.m. haar verjaardag. Rond 17:30uur was ik weer thuis. het was een fijne middag met een lach en wat tranen. Heb 's avonds wat tv gekeken en ben op tijd naar bed gegaan.

Woensdag 9-05-2012 Huis schoonmaken                                                                                  Vannacht redelijk geslapen. Ben er vandaag op tijd er uit gegaan , want mijn moeder komt vandaag een begin maken met de schoonmaak van mijn huisje. Rond 10:30 was ze er. we hebben eerst wat gedronken. daarna is ze begonnen. tussen de middag samen wat gegeten( wat ik eet blijft er gelukkig nog steeds in). Rond 15:30uur heb ik ma even naar de bushalte gebracht , omdat het regende. Hierna ben ik nog even wat boodschappen gaan doen.

Donderdag 10-05-2012 Het gaat niet lekker.                                                                                Vannacht niet echt lekker geslapen. Ma komt vandaag weer schoonmaken. Ondertussen dat ma schoonmaakt ruim ik wat papierwerk op. Rond 14uur is ma al klaar. We drinken wat en kletsen en weer komen mijn tranen en lang nadenken besluit ik om naar ma te gaan, want zo gaat het ook niet. Omdat het goed regent breng ik ma weer naar de bushalte. Hierna ga ik wat spullen halen voor minoes zoals eten en een apparaat dat een geur verspreid zodat minoes rustig blijft en minder stress heeft. Als ik thuis ben zet ik alvast wat spullen in de auto en ga nog even achter de computer zitten om een mailtje rond te sturen. Ook bel ik mijn zus om het te vertellen en af te spreken over minoes , want ik probeer een paar keer op en neer te rijen om bij minoes te kijken. Rond 20:00uur breng ik de laatste spullen naar de auto en rij richting ma.


Vrijdag 11-05-2012 Maatschappelijk werkster
Vannacht goed geslapen. Verder weinig gedaan. Wel heeft vandaag de maatschappelijk werkster nog gebeld. Ze heeft overleg gehad en men vind het toch beter om me door te sturen naar een psycholoog. Ze gaat nu alles regelen en zal contact opnemen met mijn mdl-arts voor een door wijzing. Omdat het nog wel 6 weken kan duren voor ik er na toe kan zal ze contact met me houden.

Zaterdag 12-05-2012 dagje weg
Vandaag op tijd eruit, want ik er een dagje tussen uit. Om 9uur komt mijn maat me ophalen. We zijn eerst naar de tuinen van Appeltern geweest. We hebben daar lekker rond gewandeld wat gedronken en gegeten en zijn daarna nog naar het Afrikamuseum in berg en dal geweest. Onderweg naar huis nog wat gedronken. Rond 17:30uur was ik weer thuis en ben toen meteen met ma richting Breda gereden om even bij minoes te kijken en haar eten te geven.


Zondag 13-05-2012 Moederdag
Goed geslapen vannacht. Vandaag zijn mijn zus en zwager nog op bezoek geweest i.v.m. Moederdag en ' s middags is er nog een neef met zijn gezin langs geweest. verder rustig aan.

Maandag 14-05-2012 Schoonmaak
Vandaag met ma naar mijn huisje geweest om het laatste schoon te maken ondertussen hen ik zelf nog een kast uitgemest. Rond 15:00uur waren we weer terug. ' S avonds nog wat achter de computer gezeten. daarna nog beneden gezeten bij het bezoek van ma.

Dinsdag 15-05-2012 Maatschappelijk werkster
Vandaag niks bijzonders gedaan. vanmiddag nog bezoek gehad. Ook heeft vandaag de maatschappelijk werkster nog gebeld. Ze had vrijdag meteen een mail naar mijn mdl-arts gestuurd en die had zaterdag al iets terug gestuurd. De aanvraag is nu onderweg. Als ik wil mag ik mijn afspraak bij mijn mdl-arts van woensdag 13 juni vervroegen. Ik heeft het nog niet , want ik mag blij zijn als het een week eerder kan. Ze belt me over 2 weken terug.

Woensdag 16-5-2012: dietiste
Vandaag wat achter de computer gezeten. En de diëtiste heeft gebeld. Ze blij dat de sond voeding goed gaat en ik eindelijk weer boven de 60kg zit. Ze gaar een email sturen naar mijn mdl arts om te kijken of we iets aan de voeding kunnen veranderen. omdat ik nu ook wat eet zonder over te geven.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten