Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

woensdag 16 oktober 2013

Uroloog en al weer 4 jaar verder


Woensdag 9 Oktober 2013: Uroloog
Vannacht heel slecht geslapen had erg last van mijn buik. Was gisteravond al begonnen en had toen al extra morfine ingenomen. Maar dat hielp niet echt. Rond 4uur nog een keer morfine ingenomen. daarna nog iets geslapen. Maar omdat ik vandaag een vol programma had. kon ik niet uit slapen. Ben rond 10:30uur naar de psycholoog geweest. Was weer een goed gesprek. Toen weer op de fiets naar huis en rond 13:15uur naar Amphia langendijk gefietst.  Had om 13:50uur een afspraak bij de uroloog. Was iets na 14uur aan de beurt. Aan de uroloog uitgelegd dat ik na de plussen en minnen op een rijtje te hebben gezet er voor gekozen om voor de bottox behandeling te gaan. Hierna mocht ik naar het voorbereidingsplein.  Nadat ik me gemeld had. Mocht ik in de wachtkamer een vragenformulier in vullen en daarna terug brengen. En hierna was het wachten. Het was goed druk. Even later werd ik geroepen door iemand van de apotheek i.v.m. mijn medicatie en daarna weer wachten in de wachtkamer. Hierna werd ik geroepen door de anesthesiemedewerker. Ik krijg een algehele anesthesie. Ook afspraken gemaakt over wanneer te stoppen met de sonde-voeding. Hierna weer terug naar de wachtenkamer. En toen mocht ik naar de verpleegkundige. hier over de dagopname gehad en hoe alles gaat. ( maar dat zou ik niet weten). Hierna weer terug naar de wachtkamer en toen nog langs de planner. Omdat mijn uroloog niet elke dag aanwezig is i.v.m. studie is er een wachttijd van 6 weken. Maar het kan ook 4 weken zijn of 8 weken. Als ik half november nog niks weet mag ik bellen. Dus nu is het afwachten en hopen dat mijn buik rustig blijft.  Ondertussen was het al half vijf en ben ik weer naar huis gefietst. Thuis minoes eten gegeven en zelf een bouillon op. Daarna even naar het nieuws gekeken en rond 18:40uur naar de Rijen gegaan voor een vergadering bij a.v spiridon. Hierna nog even bij ma op bezoek geweest en toen naar huis. En rond 22uur mijn bed ingedoken.


Dinsdag 15 Oktober 2013: Gaat weer iets beter en Bioscoop
Het gaat gelukkig weer iets beter. Heb na woensdag geen extra morfine in hoeven te nemen. Afgelopen zaterdag met mijn zus, zwager en 2 vrienden van hun naar de bioscoop geweest. We zijn naar de nieuwe wildernis geweest. Ik was samen met mijn zus en zwager op de fiets. Nadat we de fietsen in de stalling hadden gezet zijn we de kaarten gaan ophalen. Daarna op de trap op de anderen gewacht en toen naar de zaal. We zaten lekker hoog. Tijdens de voor filmpjes gaat het brandalarm ineens af en wordt er omgeroepen dat we via de uitgangen naar buiten moeten. De ontruiming liep rustig. Toen we buiten stonden kwamen er 3 brandweerwagens aan. Ook de fietsenstalling en parkeergarage waren ontruimd. Na een halfuur mochten we weer naar binnen. ( het was vals alarm). En laat de film nu maar beginnen. Het was een zeer mooie film. Echt een aanrader! Wat hebben we hier in Nederland toch mooie stukjes natuur!. Na de film zijn nog wat gaan drinken bij het chasse theater. Het was een leuke en gezellige avond.


Woensdag 16 Oktober 2013: 4 jaar
Vandaag 4 jaar gelden veranderde mijn leven in een keer. Ik had alles voor elkaar! Een eigen Appartement, een baan, nieuwe auto, vrienden. genoot volop van het leven. Genoot van het nordic-walken enz. Op zondag 4 Oktober wandel ik de zeelandmarathon nog met een pr 5uur en 28min. Op vrijdagochtend 16 Oktober heb ik nog gewerkt en daarna nog boodschappen gedaan. Niks aan de hand. En dan ineens verschrikkelijke buikpijn en pijn op de borst!!!!!!!!!!!!!!!!!! en voor je het weet ben je met de ambulance op weg naar het ziekenhuis en lig je er 5 weken in. Na de 5weken naar huis en langzaam herstellen en dan in januari of februari weer gaan werken! Nou nee dus!!!

Het is nu 4 jaar verder en heb heel wat doorgemaakt.

-Heb al 20 keer in het ziekenhuis gelegen.

-Ben 2 keer geopereerd.

-Heb al meer dan 3 jaar sonde-voeding ( ongeveer4000liter)

-is er heel veel bloed geprikt.

-Ben in verschillende ziekenhuizen geweest. (Amphia Breda, VU Amsterdam, AMC Amsterdam en AZM Maastricht.

-Heb heel veel onderzoeken gehad.

-enz.

Maar wat weten we nu:

Geboorteafwijking alvleesklier, Vertragende maagontlediging en verder niks, maar is het nu opgelost. Nee heb nog steeds buikpijn klachten en kan moeilijk eten en mijn conditie is matig. werk niet meer. kan mijn sport niet uitoefen. Maar ondanks dit alles geniet ik van elke dag en de kleine dingen van het leven. En probeer er zoveel mogelijk uit te halen. Dat ik daarna dan ziek en moe op bed lig neem ik op de koop toe.

Want je leven kan zo veranderen. Geniet daarom van elke dag en moment, want je weet niet hoe je leven er over 10 seconden er uit ziet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten