Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

vrijdag 25 april 2014

Uitslag en naar huis


Woensdag 23 April 2014: Uitslag onderzoek hart
Redelijk geslapen. wel wat meer last gehad van mijn buik. Om 09:00 uur controles. heb me om 09:30 uur gedoucht. Om 10:30 uur komen ze de bloeddruk liggend en staand meten. Geen echt verschil. Wel is mijn hartslag stuk hoger bij staand meten. Heb vanochtend alleen maar thee op en geen vla of zo.
Om 11:00 uur is ook de diëtiste nog langs geweest: Ze had verwacht dat ik al thuis was.
Om 12:00 uur komt de zaalarts langs: Oorzaak wegvallen komt waarschijnlijk door niet goed gevulde bloedvaten. Dit past bij een te lage bloeddruk en mijn gezondheid toestand. Een van de oorzaken is te weinig vocht. Omdat het drinken niet goed gaat. Zal het infuus weer worden aangesloten. Omdat ik sinds zondag weer geen ontlasting heb. Gaan ze ook weer met medicatie daarvoor beginnen. 
Om 12:15 uur bouillon en thee op, maar komt er weer uit. Rond 12:45 uur gaat het infuus er weer aan en wordt op 1 liter per 24uur gezet. Na een half uur gaat het infuus er weer af. Ze gaan het via de sonde doen! Om 14:00 uur wordt er met een 50ml spuit totaal 250ml water door de sonde gespoten. Ik voel daarna mijn darmen goed.
Rond 15:15 uur komt de zaalarts nog langs: Ze heeft overleg gehad met de mdl-arts. Omdat ik een sonde heb kan er 1 liter water per dag ook door de sonde worden gespoten en dit kan ik ook thuis doen en met infuus moet ik in het ziekenhuis blijven. Verder rustig aan. Heb vandaag ook 2 keer gehad dat ik duizelig werd als ik op stond. Ook heb ik nog steeds last van mijn hoofd. Rond 20:00 uur is er nog 250ml water door mijn sonde gespoten. Eigenlijk wou ze 500ml doen, maar omdat ik er tocht wel last van heb is 250ml voldoende.


Donderdag 24 April 2014: Morgen naar huis
Wat een nacht. Door een onrustige patiënt niet geslapen. Ook meer hoofdpijn. De patiënt is uiteindelijk naar de ic gebracht.  Om 08:00 uur controles en ja hoor bloeddruk wat laag. Ben me om 09:00 uur gaan wassen. Rond 10:30 uur hebben ze de bloeddruk liggend, zittend en staand gemeten. Bloeddruk wat laag en hartslag flink omhoog. Rond 12:00 uur is de zaalarts langs geweest: Sta vast dat ik dus lijd aan lage bloeddruk. Morgen naar huis. Omdat mijn telefoon het niet doet. Zal ik een berichtje op Facebook plaatsen en kijken of ik vervoer kan regelen. 
Verder rustig aan. Vandaag zelf 4 keer 250ml water door de sonde gespoeld. Het is gelukt om vervoer te regelen. Morgenmiddag met bezoekuur naar huis.


Vrijdag 25 April 2014: Naar Huis
Goed geslapen vannacht.  Om 08:00 uur weer de controles en me daarna gewassen.  Rond 10:00 uur komt de zaalarts langs. Vandaag naar huis en over 2,5 week controle. Daarna al wat spullen ingepakt en rond 12:00 uur de voeding gewisseld en de voeding op mijn eigen pomp aan gesloten. Rond 14:00 uur ben ik opgehaald en thuis gebracht. Waar ik welkom werd geknuffeld door minoes. Ben rond 15:00 uur naar de apotheek geweest om nieuwe medicatie te halen en medicatielijst aan te passen. Was erg moe toen ik terug was. Lag rond 21:30 in bed. En hopen dat het nu even weer rustig blijft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten