Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

dinsdag 22 april 2014

Flauw gevallen en Onderzoeken hart


Zondag 20 April 2014: Flauw gevallen
Redelijk geslapen. Rond 04:30 uur wakker geworden van de pijn. Om 05:00uur extra paracetamol gehad. Rond 08:00 uur controles en daarna me gewassen en om 09:00 uur kopje thee. Rond 10:45 uur zuster gebeld i.v.m. de pijn en extra paracetamol gehad. Na een uur toch maar weer de zuster gebeld en een morfinespuit gehad. Verder rustig aan.
Ben na het bezoekuur met het bezoek mee naar de lift gelopen. Daarna wat geslapen. Pijn blijft goed aanwezig. Om 17:00 uur medicatie en eten, maar toch weer misselijk en overgegeven.
Omdat ik geen bezoek krijg. Besluit ik om 19:15 uur een rondje te gaan lopen. Ter hoogte
van unit 26 en 27 wordt het ineens zwart voor mijn ogen ??????????????? Als ik bijkom zit er een zuster bij me. Een bezoeker die me heeft zien vallen heeft hulp gehaald op unit 27. Ze kijkt op mijn polsbandje en een andere zuster gaat hulp halen op mijn unit. Die komen met ze vieren meteen aan rennen. 2 komen bij me zitten en 2 andere gaan mijn bed halen. ( later hoorde ik van een kamergenoot dat het bed halen niet rustig aan toe ging.). Ondertussen hebben de zusters me laten zitten en toen het bed er was hebben ze me plat op bed gelegd.
Toen ik terug op de kamer was hebben ze de controles gedaan. Rond 21:30 uur is er nog een arts langs geweest voor een neurologisch onderzoek. Hij gaat overleggen met de neuroloog. Om 22:00 uur komt de zuster vertellen dat ik vannacht om de 2 uur zal worden gewekt. Ik heb behoorlijk hoofdpijn.

Maandag 21 April 2014: Hoe gaat ie
Niet geweldig geslapen. En niet door het wekken om de 2 uur, want was meestal toch wel wakker, maar meer door de buik en hoofdpijn. Was meer elke keer aan het wegdoezelen dan slapen. Rond 08:00 uur behoorlijk kramp in de buik, Onbekende pijn voor me, maar trok uit eindelijk weer weg. Om 08:30 uur zijn de controles gedaan en ben ik wat rechtop gaan zitten. Om 08:50 zijn ze even bezig geweest met het doorspoelen van de sonde, want hij zat verstopt. Daarna even op een stoel gezeten en me daarna zittend gewassen. Om 09:30 uur is er nog bloed geprikt. Zo weer even rustig.
Rond 12:00 uur weer krampen in mijn buik en meteen paracetamol ingenomen. Verder vandaag veel geslapen. Lezen enz. gaat niet erg goed. Heb toch veel last van mijn hoofd. Tijdens het bezoek nog even van t-shirt gewisseld, omdat ik nat was van het zweet. Ben om 22:00 uur gaan slapen.


Dinsdag 22 April 2014: Hart onderzoeken
Goed geslapen. Vanochtend wel wat meer last van de buik en hoofdpijn. Om 07:45 uur zijn de controles gedaan. Ben me om 08:00 uur gaan douchen. Was wel vermoeiend. Was naderhand ook wat duizelig. Om 09:00 uur wat met de tablet bezig geweest, maar dat was erg vermoeiend. Om 10:30 uur thee gehad, maar de thee kwam weer omhoog. Om 11:00 uur gaat het infuus eraf en mag weer vloeibaar. Was gister even terug gedraaid naar helder vloeibaar.
Om 12:00 uur is het grote visite: Pijn is onder controle. eten weer opbouwen. I.v.m. met wat er zondagavond is gebeurd wordt er nog een hartfilmpje gemaakt en gaat men onderzoeken wat de reden is geweest. Om 12:15 uur bouillon en yoghurt op, maar dat kwam er na een half uur er weer uit.
Om 14:45 uur zijn ze een hartfilmpje komen maken. Een kwartier later om 15:00uur komt de zaalarts langs. Gepraat over wat er zondag is gebeurd en of het vaker gebeurd. Op het hartfilmpje blijkt mijn hartspier vergroot. Komt voor bij mensen met hoge bloeddruk, maar dat heb ik niet. Mijn bloeddruk is vaak te laag. Ze luister ook nog naar mijn hart. Ze gaat overleggen met de mdl-arts, maar waarschijnlijk wordt de cardioloog nog ingeschakeld. Hier schrik wel van.
Om 16:00 uur komen er 3 cardiologen aan gelopen met een apparaat. Een echte cardioloog en 2 in opleiding. De kamer gaat even dicht en ze gaan een echo van mijn hart. Eerst de ene cardioloog in opleiding en daarna de andere. Ze zien in eerste opzicht niks bijzonders.
Om 17:15 uur krijg ik soep en vla, maar na een kwartier lag alles er weer uit. Om 18:30 uur komt onverwachts mijn ma op bezoek. Ben om 22:00 uur gaan slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten