Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zondag 30 november 2014

MRCP, Gaat niet lekker en weekendverlof

Donderdag 27 November 2014: Gevallen en Hartfilmpje
Yes! goed geslapen door de slaapmedicatie. Nu wel vanochtend wakker geworden met meer pijn. De controles waren goed vanochtend. Ben me rond 09:30 uur gaan wassen in de badkamer. Bij het douchen voelde ik me niet goed worden. Ik bel de zuster. Ze zet de deur open. Ik droog me af en kleed me aan. In de tussentijd komt de zuster nog een keer kijken hoe het gaat. Even later val ik toch en lig naast de wc. Ik trek aan het alarm koord. Zuster komt kijken en haalt er meteen een andere zuster erbij. Ze trekken me omhoog en zetten me op de kruk. Ondertussen wordt mijn bed gehaald. Ze leggen me op mijn bed en rijden het bed terug de kamer in. Daar voeding aangesloten, de controles gedaan en omdat ik flink last van mijn hoofd een nat washandje op mijn voorhoofd.
Rond 11:45 uur is de zaalarts langs geweest: Buik onderzocht. En neurologisch onderzoek. Ze gaat met chirurg overleggen over hoe en wat. Krijg ook nog hartfilmpje. Om 12:00 uur oxcynorm gehad en om 12:15 gewogen 68,6kg. Om 14:30 uur komt zuster langs: krijg straks hartfilmpje. Samen lopen we even een rondje. Ze gaat wat appelsap met water verdunnen. Eens kijken of dat er in blijft.
Rond 14:50 uur komen ze hartfilmpje maken. Als ze het gordijn dicht trekt neemt ze slang van de sonde mee. En trekt ze dus zo aan mijn sonde die nog met hechtingen vast zit. Dit is erg pijnlijk. Muts dat ze is!  Om 14:55 uur is de fysio langs geweest: Wat een eikel zeg. Ondanks dat ik net een rondje met de zuster heb gelopen, moet ik toch weer een rondje lopen. Was blij dat ik terug op bed was. Nu bekaf, duizelig enz. Moet nog 3 keer lopen en morgen 6 keer. Nou dat weet ik nog niet.
Rond 15:10 uur eindelijk de appelsap op, maar helaas bleef er ook niet in. Om 17:00 uur oxcynorm gehad. Om 17:50 uur weer gal over gegeven. Meteen iets voor de misselijkheid gehad. Controles om 20:35 uur waren goed. Om 21:45 uur nog een stukje gewandeld. Ben om 22:00 uur gaan slapen. Ben benieuwd of het gaat, want slaap medicatie was eenmalig.

Vrijdag 28 November 2014: MRCP
Slechte nacht weer. Weer veel pijn. Om 01:00 uur en 06:20 uur oxcynorrm gehad. Rond 08:10 uur  zuster langs geweest met medicatie. Ook verteld ze dat om 10:00 uur de voeding gestopt moet worden ivm MRCP. Om 08:44 uur gewogen 68,9kg en controles. De zuster schrijft ook op. Dat ik weinig slaap, weinig urine produceert 13,2ml per uur en dat ik maar 450ml drink naast de sonde.
Me om 09:15 uur op bed gewassen. Ondertussen heeft de assistente van de tandarts gebeld ivm afspraak van a.s maandag. Me om 10:00 uur afgekoppeld van de voeding en daarna stukje op de gang gewandeld. Om 10:40 uur zuster langs geweest: ze gaan een 24uurs meeting van de urine doen. Ze starten nu tot morgen 10:40 uur.  Om 12:00 uur oxcynorm gehad. Rond 12:10 uur is zaalarts langs geweest: Afwachten op MRCP. Men wil meer richting pijn doen, dan slaapmedicatie. Gaat aan arts nog een keer extra vragen ivm weekend. Rond 13:00 uur fysio langs geweest: Rondje gewandeld. Om 13:50 uur opgehaald voor onderzoek. Was om 13:55 uur bij de rontgen. Werd om 14:00 uur al binnen gehaald. Met ondersteuning van de 2 zusters werd ik van het bed naar de mri gebracht. Als ik op de tafel klaar lig. Word ik klaar gemaakt. Rond 14:05 uur kunnen ze beginnen. Ben om 14:40 uur klaar en ga weer met hulp terug naar bed. Sta rond 14:45 uur op de gang en om 15:10 uur opgehaald. Rond 15:15 uur terug op afdeling. Tot 17:00 uur wat geslapen. Om 17:15 uur sonde voeding weer aan gesloten. Het was even lekker zonder die voeding. Had minder pijn in onderbuik. Heb rond 21:15 uur nog een stukje gewandeld. Om 22:25 uur zijn nog een keer de controles gedaan en ben daarna gaan slapen.

Zaterdag 29 November 2014: Weekendverlof
Weer weinig geslapen. Door de pijn Rond 03:30 uur oxcynorm gehad. Om 07:55 uur controles gedaan. Me om 09:00 uur zittend gedoucht en alvast wat spullen voor het weekend gepakt. Nu lekker uitrusten. Om 10:40 uur is de urinezak nog geleegd ivm 24uurs meeting. Rond 11:00 uur oxcynorm gehad en gewogen 68,5kg. Daarna voeding gewisseld. Om 11:30 uur is me zus me komen ophalen. Bij de zusterpost halen we de medicatie op. Rond 12:00 uur ben ik thuis. Daar kleed ik me om. En pak alvast wat spullen in die morgen weer mee moeten. Ik verwissel de voeding, zodat ik tot ik weer thuis ben genoeg voeding hebt. Daarna nog wat uitgerust. Rond 13:30 uur wordt ik door het gezin van de zus van mijn maat corne opgehaald.  Rollator en kruk gaat mee.
 Op weg om de 40e verjaardag van mijn maat te vieren. Ze hebben al een gedeelte gehad, maar dat had ik overgeslagen. We zijn eerst naar  zijn thuis gereden, om daar koffie of thee te drinken. Ook krijgen we hier de tweede kwis. De eerste heb ik in het ziekenhuis ingevuld. Die ging over nieuws van afgelopen 40 jaar. Nu krijgen we een muziek kwis over de afgelopen 40 jaar. Als we klaar zijn gaan we naar de volgende locatie en dat was in tilburg. In een bowling centrum. Daar zijn we eerst gaan glow midgetgolfen in het donker. Ik had gewonnen. Wel erg vermoeiend. Hierna gaan eten. Ik niet. Daarna zijn we naar zwijndrecht gereden om daar te gaan bowlen. Het bowlen ging erg zwaar. Rugzak voeding hing in de weg en stond niet stevig op mijn benen. Hierna kregen we de totaal uitslag van vandaag. En ja ondanks mijn handicap/ziekte toch 2e totaal geworden. Niet slecht. Hierna nog even na gefeest. Was rond 01:30 uur weer thuis en lag rond 02:00 uur in bed. Het was erg gezellig en ben blij dat ik ben geweest. Heb rond 16:00, 21:00 en 01:00 uur wel oxcynorm ingenomen.

Zondag 30 November 2014: Weer terug naar het Amphia
Slecht geslapen door de pijn. Heb om 05:00 uur nog oxcynorm ingenomen. Rond 09:00 uur ook nog oxcynorm ingenomen. Om 09:30 uur er uit gekomen. Me aan gekleed en klaar gemaakt om weer richting het ziekenhuis te gaan. Verder nog wat uitgerust. Om 11:15 uur is mijn zus er. Rond 11:35 uur bij het ziekehuis. Zus haalt rolstoel en brengt me naar unit 8. Daar aangekomen kleed ik me om en ruim de spullen op. Me zus gaat weer weg. De mdl arts is al op de kamer en komt ook meteen even bij mij langs. Om te vragen hoe is. Nu wat slapen. Ben goed moe en blij in bed te liggen, maar dit pakken ze niet meer van me af. 12:00 uur medicatie en oxcynorm gehad. Om 14:45 flinke pijn linkse zij. Zuster gebeld. Oxcycontin gehad. Daarna wat geslapen. Om 18:35 uur weer zuster gebeld ivm pijn. Weer oxcynorm gehad. Om 19:20 uur Enorme pijn bovenbuik en linkerzij. Zuster maar weer gebeld. Alvast oxcycontin gehad van 20:00 uur en voeding stop gezet. Om 20:00 uur komt zuster medicatie van 22:00 uur brengen en ze vraagt hoe het gaat. Nou het gaat niet. Lijkt op een pijnaanval. Even afwachten. Rond 21:30 uur is de zuster weer langs geweest om te vragen hoe het gaat. Nog steeds niet lekker. Pijn wordt niet minder en rest ook niet. Arts loopt op afdeling. Ze gaat vragen wat ik mag hebben. Even later oxcynorm gehad en nog paracetamol van 22:00 uur ingenomen. Als het niet helpt moet ze de arts bellen. Om 23:40 uur weer zuster gebeld, omdat pijn blijft. Ze gaat met arts overleggen. 5 minuten later komt de zuster terug met een morfinespuit. Ook voeding weer aan gesloten. Hoop dat ik wat kan slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten