Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

woensdag 26 november 2014

Slechte nachten en proefblokkade

Maandag 24 November 2014: slechte nacht en pijn
Zeer  slechte nacht gehad. Niet geslapen ivm onderbuikpijn. Om 01:15 uur en 06:40 uur Oxcynorm gehad. De controles om 08:40 uur waren goed. Me rond 09:00 uur aan de wastafel in de badkamer gewassen. Was blij weer terug op bed te liggen. Ook zittend met gebogen buik is gevoelig.
Om 10:30 uur is de fysio langs geweest: Maar door de pijn niks gedaan. Als het lukt mag ik het vandaag nog proberen.  Rond 11:15 uur is de diëtiste langs geweest: Blij dat voeding hoger staat. Ze gaat bij arts aan kaarten om iets tegen de pijn te doen, zodat voeding omhoog kan. Om 12:00 uur oxcynorm gehad en ze gaan echo van de blaas maken. Er zit 634ml in. Ze gaan overleggen met arts. Men denkt dat pijn van de blaas komt. Om 12:15 uur is de zaalarts langs geweest: pijnpoli is ingeschakeld. Moet proberen te plassen en daarna weer echo. Ook nog gekeken naar insteek. Blijf het zelfde. Rond 12:20 uur ben ik proberen te gaan plassen. En het lukt. Ruim 400ml in de fles. Even later komen ze weer een echo van de blaas maken. Blijkt er nog 411ml in te zitten. Ze gaan overleggen. Rond 13:15 uur komt een zuster langs: Ze doen nu niks met de blaas. Vanmiddag controleren ze nog een keer. Heb meteen wat voor de misselijkheid gevraagd. Om 14:00 uur is er iemand van de pijnpoli langs geweest: Aan de buik gevoeld. Hij gaat kijken of ze iets kunnen betekenen. Om 16:30 uur Oxcynorm gehad. Krijg vanaf nu als extra pijnmedicatie Oxcycontin om 08:00 en 20:00 uur. De oxcycontin is langwerkende en oxcynorm kortwerkende pijnmedicatie. Om 17:30 uur hebben ze nog een keer een echo van de blaas gemaakt. 150ml. goed. Verder rustig aan.

Dinsdag 25 November 2014: Proefblokkade!!!
Weer een slechte nacht. Weinig tot niet geslapen. Om 04:15 uur oxcynorm gehad. Rond 08:00 uur gewogen 69,3kg. Ik voel me misselijk en duizelig. De controles waren goed. Me om 09:10 uur op douchstoel in badkamer gewassen. Ben nu goed moe. Rond 09:45 uur hebben ze weer echo van de blaas gemaakt. 147ml. Om 10:00 uur is de fysio langs geweest: Samen toch een stukje op de gang gelopen, maar het valt erg tegen. Moe , duizelig en meer pijn. Rond 11:45 uur was het grote visite: Ze gaan een MRCP maken van de alvleesklier, lever en galwegen. En pijnbestrijding. Om 12:15 uur toch maar bouillon geprobeerd, maar helaas het kwam er weer uit. Om 12:40 uur zuster gebeld en iets gehad voor de misselijkheid en ook meteen oxcynorm. Rond 14:45 uur komt de verpleging me ophalen/ Om me weg te brengen voor een blokkade?????????? Rond 14:50 uur ben ik op de voorbereidingskamer van de ok!!!! Om 15:15 uur is dokter hofmann er. Hij dacht aan blokkade voor alvleesklier. Niet dus. Hij gaat even wat nakijken en kijken wat hij kan beteken voor me. Rond 15:25 uur is ie weer terug. Hij legt uit wat hij gaat doen. Met een echo apparaat zoekt ie rond de insteek de zenuwen op. Hij legt uit wat hij ziet op de echo. Daarna krijg ik 2 verdovings spuiten bij mijn insteek. Hierna zoekt ie met de echo weer de zenuwen op en verdoofd daarna de zenuw met een echospuit. Dit wordt zowel boven als beneden de insteek gedaan. Nou is het kijken of het wat doet. Nog niks. Hierna gaat de arts even weg. Na 5min komt ie terug. Maar pijn is er nog steeds. Hierna praten we even over mijn verschillende sondes. Hij snapt niet dat ze niet gewoon een nieuwe plaatsen. Daarna gaat ie nog wat anders proberen. Twee verdovingen naast de insteek. Onder en boven. Deze zijn niet echt gevoelig, maar niks. Helaas niet geholpen.
ze zijn weer lekker bezig geweest!

Rond 16:10 uur ben ik weer opgehaald door de verpleging en rond 16:20 uur weer terug op de kamer. Controles zijn goed. Om 20:00 uur komen ze de medicatie brengen en ze vragen of ik al geplast hebt. Was net wel naar de wc geweest. Maar had alleen ontlasting. Rond 20:00 uur komen ze weer een echo maken van de blaas. Er zit bijna 1 liter in de blaas en heb geen aandrang. Dit is niet goed. Om 21:15 uur komt de zuster terug. Krijg een verblijfskatheter. Shit!! was er al bang voor. Andere zuster komt hem plaatsen. Dit is een flinke tegenvaller. Rond 21:35 uur komt er een zuster langs om de katheter even af te klemmen. Omdat anders te snel afloopt. Daarna controles. Ze gaat nu de controles door geven aan de arts. Om te kijken wanneer ie weer open mag. Om 22:45 uur komt de zuster de katheter weer open zetten.

Woensdag 26 November 2014: Weer slechte nacht
Weer niet een geweldige nacht. Weinig tot niet geslapen. Rond 05:15 uur oxcynorm gehad. Ben rond 08:45 uur gewogen 69,0kg.Daarna de controles. die zijn goed. Ze doen bij mij even het gordijn dicht, zodat ik wat kan rusten. na al die slechte nachten. even later komen ze nog even bloed prikken. Tot een uur of 10 even lekker wat uit gerust. Me rond 10:15 uur op de rand van het bed gewassen. Om 10:45 uur naar de wc geweest ivm ontlasting kweek. Heb rond 10:50 uur zuster gebeld. Ze neemt de po mee. Ze vertelt ook dat ik vrijdag de 28e de mrcp heb. En mag als ik wil ets voor het slapen hebben. Straks van arts meer. Heb om 11:50 uur weer oxcynorm gehad. Om 11:15 uur is de zaalarts langs geweest: ze gaan overleggen wat nu. Krijg vanavond iets voor het slapen. Vrijdag de 28e rond 14:00 uur de mrcp. Ze gaan met arts overleggen ivm misschien weekend verlof. Ze vindt het goed, zodat ik even weg ben uit het ziekenhuis. Om 12:30 uur heb ik weer gal overgeven en meteen weer zuster gebeld. Daarna zetpil gehad voor de misselijkheid. Tijdens bezoekuur fysio langs geweest: moet vandaag nog 3 keer lopen. Om 14:30 uur met het bezoek een stukje mee gelopen. Om 16:30 uur medicatie en weer oxcynorm. Tien minuten later kwam zaalarts langs: mag op weekend verlof. Yes! Rond 17:00 uur nog een stukje op de gang gewandeld. Om 18:20 uur weer gal overgeven en misselijk. Zuster gebeld en zetpil voor misselijkheid gehad. Na het bezoek nog een stukje op de gang gewandeld. Om 22:00 uur tanden gepoetst en overgeven. Daarna slaapmedicatie ingenomen. Zo hoop dat ik eens kan slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten