Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zondag 16 november 2014

Slecht weekend

Zaterdag 15 November 2014:  Sonde gesneuveld
Goed geslapen. Om 05:00 uur wakker geworden van de pomp. Daarna tot 07:00 uur geslapen. Om 07:30 uur controles bloeddruk laag 97/56 rest goed. Ben me om 09:00 uur gaan douchen. Was heerlijk rond 09:20 uur sta ik me te afdrogen als de sonde achter het krukje blijft hangen als ik mijn benen afdroogt. Hij hangt er bijna helemaal uit. Bel meteen de zuster. Na overleg gaat ie er uit. Dat was erg pijnlijk. Uiteindelijk voel ik me steeds beroerder. Nadat het verbonden is brengen 2 zusters me terug naar mijn bed. Ben blij in bed te liggen. Dit is flink balen. Nu afwachten. 10:30 uur mdl-arts komt langs: Vanmiddag komt chirurg kijken. Leverwaarde verhoogt. bij pijn aan de bel trekken.. Om 14:00 oxcynorm gehad. Na het bezoek heb ik het even goed moeilijk. Zit er goed doorheen.
Om 16:00 uur komt zuster langs: Ze zijn bezig de juiste sonde te vinden. Maar waarschijnlijk morgen of maandag kijken voor nieuwe. Nou lekker hoor!
Maar om 17:30 uur komt een chirurg langs: Ze heeft de nieuwe sonde. Ze gaat kijken of ze hem er in krijgt. Zo ja verdoving en plaatje met hechting vast. Zo niet dan operatie.  Ze gaat samen met een broeder alles  klaar leggen. Het was erg pijnlijk, maar hij zit er in. Hierna 2 verdovings spuiten en toen is het plaatje met hechting vast gemaakt. 18:15 uur ze spuit hem nog door. Dat gaat goed. Om 18:30 uur wordt ik met bed naar  Rontgen gebracht om daar een opspuit foto te maken. Yes hij zit goed.
Om 18:45 uur terug op de kamer. Nu langzaam opbouwen. we beginnen op 21ml per uur. Om 21:00 uur nog controles gedaan. 100/57 en temp 37,1 dus goed. Om 22:00 uur is de voeding naar 42ml gegaan.


Zondag 16 November 2014: Last van onderbuik
Niet echt geweldig geslapen. Veel last van onderbuik, insteek en hechting.
Om 08:30 uur medicatie en controles. Ook meteen oxcynorm gevraagd en gehad.
Om 09:00 uur lekker bakje thee op en me pas rond 10:15 uur me wat gewassen. Hierna is om 10:30 uur de voeding verhoogd naar 63ml.
Om 12:45 uur zuster gebeld omdat infuus lekt. Zuster heeft hem er uit gehaald. En hij mag er uit blijven. Ook verteld de zuster dat ik naar vloeibaar mag. Verder rustig aan.
 Om 15:30 uur een lekkere Amphia mix op ( appelsap met jus orange).

Amphia mix
Om 17:15 uur verse soep en vruchtenmoes op, maar dat kwam er meteen weer uit. Nu goed misselijk. Meteen zuster gebeld en iets voor de misselijkheid gehad. En om 18:00 uur ook nog oxcynorm gehad. Me heel de avond niet lekker gevoeld. Blijf ook last van insteek en onderbuik houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten