Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

donderdag 26 november 2015

Botoxblaas behandeling

Woensdag 25 November 2015: Botoxblaasbehandeling.
Niet echt geweldig geslapen weer erg last van het hoesten. Rond 05:45 uur gaat de wekker. Ik douch me lekker en kleed me aan. Controleer of ik alles in de tas heb gedaan. Rond 06:30 uur loop ik naar beneden. Gooi meteen het vuil nog in de container. En ga lekker te voet naar het ziekenhuis.
Ben rond 07:30 uur bij de receptie van het ziekenhuis om me daar te melden. Ga daarna met de lift naar de tweede verdieping naar unit 28 dagcentrum.
Me daar gemeld en even gewacht. Rond 07:45 uur wordt ik naar me kamer gebracht ( het is dezelfde zuster als3 weken geleden). Ik kom op kamer 286 te liggen op het 3e bed.
Hierna kort opname gesprek. Rond 07:55 uur komen ze van het lab de inr prikken 1,1. Yes goed. Daarna kleed ik me om en doe me ok jasje aan en ga meteen naar de wc.



Om 08:30 uur wordt ik al weg gebracht naar de OK holding. Daar overdracht, infuus geprikt, vocht en antibiotica eraan. Even later komen 2 anesthesie assistenten lang om me op te halen, maar ivm me hoesten enz wordt de Anesthesie arts er bij gehaald. Ze luistert even naar mijn longen. Ik mag mee naar ok 2.
Rond 08:50 uur lig op de tafel in ok 2 met warmte deken over me heen, mijn hoofd op kussen, zodat ik niet helemaal plat lig. Aangesloten op monitor. Ik heb op de ok alleen maar vrouwen om me heen....
Ze gaan lab bellen, want de inr staat niet in het systeem. Ze worden van kastje naar de muur gestuurd, maar nog geen inr. Ze toen alvast de controles. Daarna bellen ze nog een keer, want ze zouden de inr door sturen, maar er is nog steeds niks. Maar eindelijk is mijn inr waarde gevonden. De ok kan beginnen.
09:18 uur ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
Rond 09:40 uur ben ik wakker en wordt naar de verkoever gebracht. Daar aan de monitor en zuurstof. Controles: bloeddruk 105/57, pols 84, zuurstof 94 met zuurstof. Ik moet veel hoesten en hoest veel slijm op. Heb katheter en die doet pijn.
Rond 10:20 uur bellen ze afdeling. En rond 10:35 uur wordt ik opgehaald.  Om 11:00 uur gaat de katheter eruit en dat is erg pijnlijk. En zuurstof mag er af. Om 11:20 uur controles: bloeddruk 102/58. Nog veel hoesten en pijn. Rond 11:40 uur wat te eten en drinken gehad. Om 12:35 uur zuster gebeld i.v.m. wc. Ze me eerst geholpen met ok jasje uit en eigen onderbroek en T-shirt aan. Daarna eerst even op rand van het bed gezeten. En toen met hulp naar de wc gelopen.
Yes kan plassen, maar erg pijnlijk. Op een gegeven moment voelde ik me misselijk en heb overgeven. Rond 12:50 uur zuster gebeld en die is met me terug gelopen. Heb nu ook erg last van mijn buik. Hierna even wat geslapen. Rond 13:50 uur controles: bloeddruk 110/64 en pijn medicatie gehad. Rond 14:20 uur hebben ze echo van blaas gemaakt. 570ml erin. Moet nu eenmalig katheriseren. Om 14:25 uur naar de wc, maar het lukt niet. Het inbrengen is erg pijnlijk en krijg hem op een gegeven moment ook niet verder. Ook voel ik me duizelig worden. Heb de zuster gebeld om 14:35uur en samen terug naar bed gelopen. Zuster gaat het proberen op bed. Ze doet eerst verdoofde gel in en laat het even inwerken.
Even later is ze terug, maar ook bij haar lukt het niet. precies het zelfde als bij mij. Ze gaat arts assistent bellen. Shitzooi!!!!!
Om 14:45 uur zuster langs: er komt iemand van de verpleegafdeling urologie en krijg verblijfskatheter. Dit valt tegen.
Rond 14:50 uur is de zuster van de urologie er. Het was zeer pijnlijk, maar de katheter zit er in. 15:10 uur: nu veel pijn en als er elke keer wat verdoving gel uitloopt van die pijnscheuten.
De katheter gaat er vrijdagochtend eruit en dan moet ik om 14:30 uur op de poli urologie langskomen over hoe verder.
Andere zuster neemt het over. Ze controleert even mijn temperatuur, omdat ik zo warm ben, maar hij is gelukkig goed.
Tussendoor nog wat drinken gehad. Rond 16:45 uur stuur ik berichtje naar mijn zus i.v.m. vervoer.
Rond 17:00 uur is het infuus eruit gehaald, katheter geleegd en heb ik nog pijn medicatie gehad. Ik mag in ieder geval naar huis. Om 17:25 uur krijg ik berichtje dat mijn zwager me rond 18:30 uur kom ophalen ( hij moet wel een rolstoel mee nemen, want dat vindt de verpleging wel beter.
Rond 17:45 uur is er een beenzak voor urine aan de katheter gehangen. Me daarna omgekleed. Terwijl belt me moeder. Daarna alles ingepakt. Om 18:30 uur met rolstoel opgehaald door zwager. Verpleging bedankt en naar beneden. Was rond 19:00 uur thuis. Daar alles meteen opgeruimd en alvast de voeding klaar gemaakt. Daarna even op de bank gezeten en journaal gekeken. Rond 20:00 uur de voeding aangehangen. en om 21:00 uur de bloedverdunner in de lijn gespoten. En daarna mijn bed ingedoken. Ben harstikke moe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten