Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

woensdag 1 juni 2016

Venlostormt Gr.......

Zondag 29 Mei 2016: VenloStormt Gr........
Om 07:00 uur gaat de wekker. Ik ga beneden en de spullen al vast klaarzetten om af te sluiten. Even later me afgesloten. Ondertussen is mijn zus ook wakker. Daarna kopje thee. Hierna terug naar boven en me aangekleed en de spullen ingepakt en alles voor vandaag klaar gezet.  De kinderen zijn ondertussen ook wakker.
Rond 08:15 uur zeg ik iedereen goede dag. Wens ik Kami, Tano en mijn zus heel veel succes met Venlostormt en leggen alle spullen in de auto. Behalve mijn pomp die nemen mijn zus en zwager vanmiddag mee, want die kan ik niet in de auto laten liggen).  En daarna vertrek ik richting het centrum. Ik zet mijn auto in de buurt van mijn Broer en schoonzus eerst hebben gewoond. Vanaf daar met mijn foto rugzak te voet naar de Maasboulevard gelopen. Onderweg via de stadhuis en oude markt. Bij de maasboulevard me gemeld bij de andere fotografen.







Na dat de klokken gelijk zijn gezet en er een groepsfoto is gemaakt gaan we naar onze plek. Terwijl zie ik mijn zus , zwager en Kami en Tano.




Om 10:30 uur is de eerste start. voor de jeugd. Om 10:35 uur start Tano.
Omdat ik bij de modderbak  sta en dat de laatste hindernis is kan ik eerst foto's maken van het begin en kan ik Tano voorbij zien komen.
Als de eerste bij de modderbak zijn ga ik daar staan. En ook Tano komt voorbij. Als Tano net voorbij is zie ik Kami aan de andere kant voorbij komen. Kan nog net een foto maken.
Even later loop ik tegen het parcours in en maak onderweg foto's. Onderweg zie ik ook nog Kami.
Als ik de  ronde in mijn sectie heb gelopen is alle jeugd gestart.
Even tijd voor een bak koffie.
Om 13:00 uur gaan de Volwassen van start. Ze starten ook om de 5 minuten in een serie van 80 bestormers. In de eerste 3 series  wordt gestreden om de prijzen op de 3 afstanden 6,7-11,4-22,6km
Ik loop heel de middag rond om foto's te maken in het centrum en maasboulevard. Mijn zus is in de 5e serie gestart en kom ik onderweg tegen. Ik hoor dat mijn broer en schoonzus er ook zijn, maar ik heb ze niet meer gezien.
Als ik rond 15:00 uur bij de modderbak sta begint het te regen. hierna loop ik mijn rondje nog af. Rond 16:00 uur ga ik in het finish-vak foto's maken en kan ik af en toe ook schuilen als het regent.
Om 16:10 uur gaat de laatste serie van start  En om 18:30 komt de laatste bestormer binnen.
We laten nog een groepsfoto maken en gaan daarna wat drinken. Hierna gaan we naar de afsluitende bijeenkomst met een hapje en drankje. Rond 20:10 uur besluit ik naar huis te gaan.












 Ik loop nog even langs de hekken waar van iedere fotograaf van vorig jaar en uitvergrote foto hangt.
Geweldig om je foto zo groot te zien met je naam er onder. Daarna loop ik via de maasboulevard en centrum naar de auto. Overal zitten nog mensen wat te drinken en hoor je nog een paar kappelen spelen.



Rond 20:30 uur ben ik bij de auto. Omdat mijn broek en sokken nog wat klammig zijn ( ook als fotograaf blijf je niet helemaal droog. alles voor een goede foto). Doe ik even een andere broek aan en andere sokken en schoenen.
Daarna ga ik op weg naar huis.
Rond 21:50 uur was ik thuis.

Het was een geweldig weekend. Nu lekker douchen en daarna de TPV aansluiten en slapen, want ben goed moe. Morgen hele de dag achter de computer met de foto's bezig zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten