Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zaterdag 10 maart 2018

Controle MDL-Arts en onverwachte opname

Maandag 5 Maart 2018: Uitgerust
Vandaag niks bijzonders gedaan. Wel mijn blog bijgewerkt, maar verder veel uitgerust. Toch wel goed moe na gister

Dinsdag 6 Maart 2018: Mdl-Arts en onverwachte Opname
's Morgens rustig aangedaan.
Rond 13:20 uur te voet naar het Amphia. Was vermoeiend. Rond 14:10 uur bij het Amphia. Daar eerst de bloedafname ivm lab voor het Radboud. Daar eerst naar de balie. Na wat gezoek konden er bloed worden afgenomen.

Om 14:25 uur bloed prikken. Daarna naar west 52 balie MDL en hierna door naar zuid 41 poli MDL. Was daar rond 14:35 uur. Was ongeveer 10 minuten later aan de beurt: Gesprek over hoe het gaat. Arts denkt dat ik me niet lekker voel door bloedarmoede. Heeft ook nog naar longen, buik en hart geluisterd. Wachten lab Radboud af. Vrijdag belafspraak. Gaat het niet, dan naar de SEH.
Na 20 minuten klaar. ik loop meteen door naar west 52 om de belafspraak te maken.
Rond 15:15 uur ga ik nog even in de hal zitten om wat te drinken voor ik weer te voet naar huis ga.
Terwijl nog met iemand zitten kletsen. Als ik rond 15:50 uur toch echt op het punt sta om te gaan gaat mijn telefoon. Het is de tpv-verpleegkundige van het Radboud.
Ze vraagt of het Amphia al heeft gebeld? Nee dus. Ik vertel dat ik nog in het ziekenhuis ben. Ze vertelt dat mijn HB zeer laag is. Ik moet terug naar de balie en om mijn mdl-arts vragen. Als het niet lukt moet ik terug bellen en morgen naar het Radboud. Hier schrik ik van!!!.
Ik loop naar west 52 en legt het een en ander uit. Ze gaat mdl-arts bellen.
Ik moet naar de SEH.
Me om 16:05 uur gemeld bij de SEH. Het is erg druk. Ik ga zitten en bel het Radboud terug. Om 16:20 uur mag ik naar de triagekamer voor de controles. Daarna terug in de wachtkamer. Even later mijn schoonzus aan de tafel. Zij en mijn broer gaan even langs ma.
Dit gaat lang duren.
Met zus afgesproken dat iets laten weten als ik meer weet.
Ik voel me door het lange zitten steeds beroerder.  Rond 19:10 uur gaat een mevrouw hulp halen, want ik word ook steeds bleker.
Met hulp van zuster en een mevrouw loop ik naar een brandcard die op de gang staat. Ik ben blij dat ik lig. Rond 19:30 uur mijn zus gebeld dat ze met wat spullen deze kant op moet komen.
Rond 20:00uur ( naar ruim 4uur in de wachten ) mag ik naar een behandelkamer. Met ondersteuning van zuster en een broeder loop ik naar kamer 17. Daar mag ik meteen plaats nemen op een bed.
Eerst wordt er een infuus geprikt en daarna kweekjes van achter de mond genomen ivm de griep.
Om 20:30 uur is me zus er. Rond 20:40 uur komt apotheek langs en vlak daarna komt arts interne langs om me te onderzoeken.




Rond 21:20 uur komt arts weer langs. Zoals verwacht opname. Krijg 2 zakken bloed en 1 zak ijzer. Morgenvroeg HB prikken en dan kijken wat verder.
Rond 21:30 uur wordt er nog bloed geprikt ivm met de bloedtransfusie.
Om 22:00 uur met bed naar unit 28 kamer 15. Daar meteen controles. temperatuur 38,1. De rest netjes. Terwijl ruimt zus de spullen op.
Hierna gaat me zus weg en helpt de zuster me met omkleden. Heb daar geen kracht voor.
Om 22:40 uur medicatie en 10 minuten later wordt de eerste zak bloed aangehangen, nadat alles gecontroleerd is. Na 10 minuten controles en daarna kijken of ik wat kan slapen.





Woensdag 7 Maart 2018: verhuis en gastroscopie
Om 1:50 uur zit het eerst zakje bloed erin. Dus controles: bloeddruk 105/53, temperatuur 37,9. Hierna wordt er even gespoeld. Om 2:20 uur wordt het 2e zakje bloed aangehangen en controles. 30 minuten later weer controles : temperatuur 38,1.
Rond 05:00 uur zit het 2e zakje bloed erin. Weer controles: bloeddruk 100/53. Daarna weer spoelen. Om 5:20 uur wordt zak ijzer aangehangen. Rond 6:00 uur zit het ijzer er ook in. Daarna weer spoelen.
Heb niet echt veel geslapen.
Rond 07:10 uur komen ze bloed prikken. En rond 8:00 uur controles: bloeddruk 95/55, pols 88. Daarna medicatie. Om 8:30 uur kopje thee op. Daarna op telefoon nieuws gelezen. Me rond 9:30 uur aan de wastafel in de badkamer gewassen. Was erg vermoeiend.
Rond 10:30 uur Mdl arts langs: Overleg gehad met het Radboud: mag weer met het onderzoek tpv starten. Krijg vandaag nog maagonderzoek. En als het nodig is nog darmonderzoek en misschien videocapsule. Moet vanaf nu nuchter blijven.
Om 12:40 uur komen ze nog een keer bloed prikken. Even later komt arts langs: De tpv die ik nu gebruik hebben ze hier niet. Dus alles van thuis.
Om 13:30 uur bezoek gehad. Even later krijg ik nog een spuitje met vitamine k om oraal in te nemen.
Om 14:05 uur verhuis ik naar unit 23 kamer 37 ( door griep is het erg druk). Het bezoek helpt mee spullen dragen.
Rond 14:25 uur komen ze me halen voor het maagonderzoek en wordt naar scopiekamer 3 gebracht. Daar heel even op de gang gewacht en daarna naar binnen. De nieuwe mdl arts doet het onderzoek. Om 14:45 uur roesje. zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Rond 15:30 uur wordt ik op mijn kamer waker.
Om 16:25 uur arts langs geweest: Niks gevonden. Morgen coloscopie. Om 17:00 uur komt zuster lans; Darmonderzoek is niet morgen, maar vrijdag. Krijg vandaag 1 liter klean prep, morgen 3 liter en vrijdagochtend nog 2 liter. Hierna begonnen met de eerste liter. Rond 19:15 uur was mijn zus er, maar had verkeerde tpv bij, dus moest terug. Rond 20:00 uur was ze er. Meteen begonnen met het klaar maken van de tpv.
Rond 22:00 uur was de liter klean prep op en ben gaan slapen.

Donderdag 8 Maart 2018: Klean Prep dagje
Redelijk goed geslapen vannacht. Rond 06:15 uur zijn de controles gedaan. Temperatuur 38,5.
Om 08:00 uur medicatie. Ik vraag meteen of ze de temperatuur een keer extra wil controleren.
Daarna extra controle temperatuur: 38,8. Shit.

Om 08:25 uur kopje thee op. Ook nog wat geklets met de buurman. Rond 08:45 uur komen ze 2 buisjes bloed afnemen. En daarna ben ik begonnen met de klean prep. En me gewassen.
Om 09:25 is zaalarts langs geweest: HB blijft wat laag 4,1. Als ie vandaag niet hoger of stabiel blijft dan extra zak bloed. Even afwachten ivm koorts. Misschien toch algemeen lab en antibiotica. Nog even naar buik en lijn gekeken.
Rond 10:30 uur komt de zaalarts weer langs: HB blijft stabiel. Maakt zich wel zorgen om de lijn. Huid rondom lijn is ook wat rood. Z gaan dus kweken afnemen en krijg antibiotica.
Om 11:00 uur de TPV afgesloten. En bezig met mijn klean prep te drinken. Rond 11:15 uur komen ze bloedkweekjes afnemen uit ader. Om 11:25 uur nog een kweektest ivm de griep. Ik vraag meteen aan de zuster of men ook kweekjes uit de lijn komen halen, want dat is nodig.
Rond 11:35 uur zuster langs: Ze komen van de oncologie kweekjes uit de lijn  halen. Ivm nog geen hele hoge HB moet ik op de afdeling blijven. Om 11:50 uur komt iemand van de oncologie kweekjes uit de lijn halen. Ging niet heel makelijk, want er zaten wat stolsels in de lijn. Maar het is gelukt. Om 12:00 uur bakje thee op. Even later komt zuster het infuus doorspuiten, maar dat doet pijn. Infuus zit dus niet meer goed.
Rond 12:25 uur komt een broeder kijken voor een infuus, maar ziet dat het moeilijk gaat worden.  Hierna controles. Daarna in rolstoel naar het voorbereidingsplein OK. Daar lukt het om in rechtse hand infuus te zetten. Rond 12:45 uur weer terug boven. Daar meteen antibiotica aangesloten op het infuus. Om 13:30 uur bezoek en begonnen met mijn 2e liter klean prep vandaag. even later zaalarts langs: Lab is redelijk. Geen verhoogde ontstekingswaarde.
Om 15:00 uur is de antibiotica klaar. Verder rustig aan.
Rond 17:30 uur de TPV aangesloten. Daarna begonnen met 3e liter klean prep vandaag. Darmen op gang, maar drinken wordt ook moeilijker.
Om 21:05 uur medicatie en gesprek met zuster: Ze vindt me kortademig. Omdat darmen nog zeker niet schoon zijn en drinken niet echt makkelijk gaat. Afgesproken om deze 4e liter totaal voor 22:30 uur op te hebben en dan nog met 5e liter tot 2 uur door drink.
Om 22:30 is de antibiotica aangehangen en ben ik begonnen met de 5e liter klean prep.

Vrijdag 9 Maart 2018: Coloscopie en verassing
Om 02:00 uur is de antibiotica klaar en de klean prep op.  Verder weinig geslapen en veel op de wc gezeten. Om 06:00 uur controles. De temperatuur is beter 37,1.
Rond 07:45 uur medicatie en om 08:00 uur mijn 6e klean prep totaal. Daarna rond 08:15 uur de TPV afgesloten en om 08:30 uur kopje thee op.
Om 09:15 uur is de antibiotica aangesloten. En even later is er weer 2 buisjes bloed afgenomen.
Me daarna om 10:00 uur gaan wassen. Hierna begonnen met me 7e liter klean prep.  Om 11:00 uur is de zaalarts langs geweest: Er is overleg met microbioloog betreft de antibiotica. Heb rond 14:30 uur het onderzoek. Hij komt na het onderzoek nog langs.
Om 11:30 uur zit de antibiotica er weer in. Nog even spoelen en daarna wordt het infuus afgekoppeld ivm het onderzoek. Om 11:50 uur begin ik aan mijn 8e liter klean prep. Daarna controles die zijn netjes.
Net voor het bezoek uur ben ik klaar met de klean prep en is mijn darm eindelijk schoon.
Om 14:35 uur wordt ik opgehaald en scopiekamer 3 gebracht.. Daar op linkerzij. maar als de arts het roesje wil toedienen blijkt het infuus weer te zijn gesneuveld. Arts gaat nieuwe zetten, maar die zit niet goed. Daarna zet een zuster hem in mijn rechter ellenboog.  Daarna roesje ZZZZZZZZZZZZZZZZ
Ben rond 15:30 uur terug op kamer en daar nog wat geslapen. Om 16:30 uur zaalarts langs: Niks bijzonders uit onderzoek. Ivm de koorts en antibiotica nog een nacht en dan vervolg met videocapsule onderzoek.
Om 17:00 uur zuster lang met brief en info over vervolg onderzoek. A.s maandag al.
Me daarna aangekleed en rond 17:30 uur de TPV aangesloten. Om 18:30 uur bezoek gehad van mijn beste maat. En om 20:00 uur bakje thee.
Daarna om 20:30 uur op tablet naar tv liggen kijken.
Om 20:50 gaat de telefoon. Iemand van a.v. Spiridon met de vraag of ik zometeen beschikbaar ben om live via video bellen in de algemene ledenvergadering te komen.
20:55 uur video bellen lukt niet. Dan maar gewoon bellen. En dan ik live in de alv van a.v. Spiridon.
En dan wordt ik benoemd tot erelid van de vereniging.  Wat een verassing.
Ze wouden het vorig jaar al doen, maar was toen ziek thuis, maar nu was ik er weer niet, dus dan maar zo. Nu ga ik ineens de rare berichten van afgelopen dagen  van mijn woc maatjes begrijpen. Zij wisten het ook al een jaar.
Rond 21:30 uur ma gebeld, maar die wist het dus ook al. Zelf mijn schoonzus wist het.
Rond 22:00 uur is de antibiotica aangehangen. Daarna even wat op Facebook gezet en rond 22:45 uur gaan slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten