Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zondag 22 mei 2011

Pijnaanval en Jarig


Zaterdag 21 Mei 2011: Pijnaanval
Beter geslapen dan gister. Wel pijn gehad, maar geen extra pijnstiller ingenomen. Na het douchen me gewogen 57,1kg (blijf afvallen). ' S morgens wat gepuzzeld. Daarna geslapen van 12:45uur tot 15:00uur. Na het slapen buiten gezeten. ' S middags nog bezoek gehad van de buurvrouw i.v.m. met mijn verjaardag morgen. ' S avonds wat tv gekeken en gepuzzeld. Om 22:20uur de voeding verwisseld en om 22:30uur gaan slapen. Om 22:40uur krijg ik opeens enorme stekende pijn in mijn bovenbuik. Meteen de voeding uit gezet, maar het werkt niet. Ik kan geen houding aannemen. Ik ben gaan staan, gaan zitten op bed, zittend met opgerolde knieën, dan weer liggen en dan zittend op de knieën. Om 22:45uur Ma geroepen. Ma weet in paniek niet wat ze moet doen, omdat ik zoveel pijn heb zeg ik heel bot. “Nou wat denk je de groenteboer bellen of zo”. Ze loopt naar de buren en die hebben 112 gebeld.( op zo moment mis je Pa gewoon). De buurvrouw komt binnen en geeft de telefoon aan ma. Ze zouden zo komen. Maar wat duurt het lang. Ik had het niet meer van de pijn. Ik was zelfs aan het vloeken en reageerde boos. De buurman belt nog een keer. Ze zijn onderweg. Opeens horen we een ambulance, maar die is voor een straat verder. Even later komt de ambulance er.

De Ambulance waarmee ik weer naar het Amphia ben gebracht

De 112 oproep

Ondertussen had ma ook mijn zus gebeld. Van de ambulance broeders krijg ik een infuus. Via het infuus krijg ik meteen zware pijnmedicatie toegediend. Dit werkt goed. Daarna ben ik met hulp naar de brancard gebracht. Om 23:55uur zijn we bij de SEH van het Amphia. En wordt naar kamer 21 gebracht( de zelfde als 6 weken geleden). Mijn zus is er ook al. En toen was 00:00uur Ik ben jarig. Ik wordt door Ma, mijn zus, de ambulancebroeders en de verpleging gefeliciteerd. Daarna wordt er bloed geprikt en worden de controles gedaan. Die waren goed. Rond 01:30uur komt de chirurg langs. Die heeft me nagekeken, maar zou ook de internist langs laten komen. Om 01:50uur komt de internist langs. Ze herkent me nog( ja wie niet). Ze heeft me onderzocht. Daarna wordt er nog een buikfoto gemaakt. Om 2:30uur komt ze terug. De foto was goed. Ook het bloed is goed. Dus de alvleesklier is rustig. Waarschijnlijk een koliek aanval gehad. Ze had nog met de MDL-arts gesproken en ik mag naar huis. Omdat ik alleen een T-shirt en onderbroek aanheb krijg ik als ik in de rolstoel zit een ziekenhuisdeken over me heen. Als ik in de auto zit een plaid. Wat heb ik het koud. Rond 03:00uur zijn we thuis. Heb tot 05:00uur geslapen en heb toen extra pijnstiller ingenomen en daarna tot 08:00uur geslapen.



Zondag 22 Mei 2011: Jarig
Wat een nacht, maar toch wat geslapen. Zie 21-5.

Vanochtend wel gewoon mijn medicatie ingenomen. Ma heeft me daarna naar de wc gebracht, was te zwak om zelf te lopen. De pijn is nog goed aanwezig. De rest van de ochtend geslapen. De voeding heb ik nog niet aangesloten. Vanmiddag mijn verjaardag gevierd. Was hierna behoorlijk moe. En lag na het bezoek om 17:00uur ook te slapen. Voor de nacht heb ik de voeding weer aangesloten en 84ml gezet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten