Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

dinsdag 21 februari 2012

Carnaval

Zaterdag 18 Februari 2012: MDL-Arts
Vannacht redelijk geslapen. Wel wat geslapen , maar ook veel wakker geweest. Vanochtend weer bloedgierig De sonde-voeding wordt weer even stop gezet, want volgens de zuster klopt het schema. Ze overlegt met arts. De controles waren goed. Heb me weer zelf gewassen. de zuster kwam wel halverwege kijken hoe het ging. Hierna weer erg moe. Vandaag heel de dag baronie aangehad. Vanochtend kwam rond 11uur nog een carnavals prins met wat gevolg binnen lopen om bij de buurvrouw een fruitmand af te geven namens de gemeente waar ze woont. Rond 11:30 uur is er een mdl-arts langs geweest. De voeding zal weer gestart worden, maar met een langzaam schema. De eerste 24uur 500ml. Daarna 1000ml per 24uur en hierna volgt er overleg met diëtiste Verder is het afwachten en wordt alles in de gaten gehouden. Tijdens het bezoekuur is mijn neefje geweest en mijn broer en zus.

mijn zus en Neefje

 Was erg leuk. Na het bezoekuur is de voeding weer gestart. Vanavond is mijn nichtje, schoonzus en ma even langs geweest. Eigenlijk zou ik vanavond zoals afgelopen jaren met carnaval naar de lichtjesoptocht in standaardbuiten gaan kijken, maar dit jaar niet dus , maar gelukkig werd de optocht vanavond live uitgezonden op omroep Brabant. En het voordeel was dat ik warm en droog binnen was. Zo meteen slapen en morgen weer een ziekenhuis dag


Zondag 19 Februari 2012: Versiering
Vannacht goed geslapen. Zelf pijn is wat lager. Vanochtend weer bloedgierig De controles waren goed. Me vanochtend zelf gewassen en deze keer staand.                                                                    
Na het wassen was ik dus wel erg moe, maar ja. Als het gaat probeer ik wat te lopen. Vanochtend ook meteen baronietv opgezet i.v.m. carnaval. Om 13:30uur komt voeding assistent langs ik mag uitbereiden naar vloeibaar. Ik neem yogurt. Ik eet er maar heel weinig van. Tijdens het bezoekuur had mijn nichtje spullen bij om het bed een beetje te versieren i.v.m. carnaval.

Carnaval
 
mijn vertrouwde paal!
 
 Rond 15:30uur komt er een mdl-arts langs. De bloedwaarde van mijn alvleesklier blijft maar schommelen. Dus mij hij blijft geprikkeld. Daarom wordt de sonde-voeding gestopt en infuus weer verhoogd. Ook mag ik voorlopig alleen wat troostslokjes nemen. oftewet bijna niks. Dit valt tegen. Hierna kijk ik wat schaatsen en de optocht van boemeldonk. Rond 5uur begin ik me niet lekker te voelen. Rond 17:35uur komt de broeder langs. Als het niet gaat moet ik bellen. 18:15uur bel ik de broeder hijj geeft me een morfinespuit. Tijdens het avondbezoek uur wordt ik steeds beroerder. Ik krijg via het infuus wat tegen de misselijk heid ook worden de controles gedaan , maar waren goed. Hopelijk dat ik vannacht wat kan slapen

Maandag 20 Februari 2012: Slechte nacht
Na de slechte avond van gister ook een slechte nacht gehad. Rond 4:30uur bloeddruk gemeten. Was laag 95/59 pols53. Om 4:40uur morfinespuit gehad. Rond 8uur zijn de controles gedaan. ze waren nu goed. Ik ben nu goed misselijk. Om 9uur krijg ik via het infuus iets tegen de misselijkheid. De zuster helpt me om 9:30uur met wassen in de badkamer. Rond 10uur wordt ik gewogen 61,3kg. De zaalarts komt om 11:30uur langs. Voorlopig worden de bloedwaarde goed in de gaten gehouden, want de lipase is nog steeds verhoogd. Dus voorlopig nog niks drinken. Het infuus gaat omlaag van 2liter naar 1,5liter per 24uur. Omdat mijn zoutgehalte in het bloed is verhoogt. Dus even afwachten. Voor het bezoekuur heb ik een klein rondje gelopen op de afdeling. Vanmiddag na het bezoekuur op baronie naar de optocht van het kielegat gekeken. Vanavond geen bezoekuur gehad. Rond 19:30uur de zuster gebeld, omdat ik weer meer last kreeg van mijn buik. Ik krijg weer een morfinespuit. De controles vanavond waren goed. Ben benieuwd vannacht of ik nog last krijg en ik wat kan slapen


Dinsdag 21 Februari 2012: Helder vloeibaar
Afgelopen nacht weer niet echt geweldig geslapen. Rond 4:25uur morfinespuit gehad.
Vanochtend is er weer bloedgierig Ik heb mezelf gewassen vanmorgen , maar ik was wel erg moe erna. Om 11uur is de zaalarts langs geweest ze heeft nog overleg met de mdl-arts. Om 12:30uur ben ik een rondje gaan wandelen en even langs unit21 geweest. Na het rondje was ik goed moe. Om 12:55uur kwam de zaalarts nog langs. Ik mag weer helder vloeibaar proberen, maar als het niet gaat en ik er last van dan moet ik dat duidelijk aangeven. Ook houden ze het bloed on de gaten. Waarschijnlijk komt vandaag of morgen nog een mdl-arts langs. Net voor het bezoekuur heb ik een kopje thee op en dat smaakte goed. Vanmiddag verder rustig aangedaan en wat tv gekeken. Rond 18:00uur heb ik een bouillon op , maar heb ik toch wat last van gehad. Ik was wat misselijk. ' S avond nog wat baronie gekeken.
De controles waren goed vandaag



Geen opmerkingen:

Een reactie posten