Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

vrijdag 17 februari 2012

Bloedwaarde niet goed

Woensdag 15 Februari 2012: Eerste nacht en dag
Vannacht niet echt geweldig geslapen. Nog veel last de pijn zakt maar heel licht. Er is vanochtend nog bloed geprikt en controles zijn gedaan de bloeddruk was goed en de temp was weer gezakt 37.5 Vanochtend heeft een zuster me in de badkamer gewassen, omdat ik al 24uur niet had geplast en mijn blaas helemaal vol was moest ik na het wassen proberen te plassen als het niet lukt dan krijg ik een cather. Maar gelukkig na een half uur komt er eindelijk wat. Ik bel de zuster en ze brengt men terug naar bed. Ik ben helemaal op. Daarna rustig op bed gelegen. Om 11uur gesprek met zuster gehad. De pijn zakt maar heel weinig en ben futloos. voel me goed beroerd.                                                           De zuster zit nu in de viste met de artsen het is vandaag groot bezoek dus met zaalarts, internisten ect. Omdat ik bij de mdl loop komt de grote visite niet bij me langs. Vlak voor het bezoekuur komt de zuster de bloeddruk en temp meten. Bloeddruk was goed temp was 37.5. Ook heeft de zuster gesprek gehad met de zaal-arts. Die komt nog langs. Wel vertelt ze dat de leverwaarde in mijn bloed licht gestegen. Na het bezoekuur komt de zaalarts langs. Ze wil me even nog onderzoeken. Ze controleert mijn buik, oksels , liezen, rug, ogen enz. Ze gaat overleggen met de mdl-arts wat nu te doen. Verder vanmiddag rustig aan. Vanavond nog bezoek gehad. Om 21:00uur zijn de controles nog gedaan. De temp was 37,5 en bloeddruk was wat laag 98/56 pols56. Zo meteen slapen

Donderdag 16 Februari 2012: Echo
Vannacht weer slecht geslapen, alleen deze keer omdat het onrustig was op de kamer. Overbuurvrouw had heel de nacht hoest aanvallen. Vannochtend is er weer bloed geprikt. De bloeddruk was goed en ook de temp was goed 37,0. Ik heb me vanochtend zittend gedoucht. Met aankleden heb ze me een beetje geholpen. Om 10:00uur kreeg ik te horen dat ik vanmiddag een echo van de buik krijg en dus nuchter moest blijven. Rest van de ochtend wat geslapen. Omdat ik nog ontlasting heb gehad krijg ik om 12:15uur een klysma en die heeft goed gewerkt. Om 13:30uur was er bezoek, maar die zijn heel kort geweest , want om 13:50uur werd ik opgehaald voor de echo. Ze hebben een zeer uitgebreide echo gemaakt. Om 14:35uur was ik weer terug boven. Toen ik terug was heb ik meteen pijnstilling gehad, want ik voelde me buik goed. Vanmiddag tv aangevraagd, zodat ik via baronie tv toch wat van de carnaval kan zien. Ze hebben vanmiddag en vanavond ook nog een keer de controles gedaan De bloedruk was 2keer wat laag. De temp was 37,7 en 37,5. Hopen dat ik vannacht eindelijk een keer kan slapen na 4 slechte nachten


Vrijdag 17 Februari 2012: Weer sonde-voeding
Eindelijk na 4 slechte nachten goed geslapen vannacht. Vanmorgen is er weer bloedgierig ook de controles zijn weer gedaan. Ze waren goed. Ik heb me vannacht zelf zittend gedoucht en aangekleed , maar daarna was ik zo moe dat ik met behulp van een zuster terug naar naar mijn bed gegaan. Daarna wat uitgerust. Vanochtend is de zaal-arts langsgeweest. De echo van gister was goed. De leverwaarde en ontstekingswaarde zijn weer licht gezakt, maar nu zijn de bloedwaarde van de
alvleesklier omhoog gegaan. De Flipse is flink verhoogd. Ook is de diëtiste nog langs geweest. Als ze vandaag de sonde voeding niet opstarten dan moet er wat anders gebeuren. BV voeding via de bloedbaan. Rond het bezoekuur wordt het infuus lager gezet en zonder kalium en vanavond wordt de sonde-voeding gestart. Vanmiddag naar 3uurkes Vural zitten kijken. Ook was er hier in het zkh carnaval. In de ontvangsthal stond een kapel te spelen. Na het bezoekuur vanavond zijn weer de controles gedaan en ze waren goed. Ook die van vanmiddag waren goed. Om 22uur is de sonde-voeding weer opgestart. De sonde-voeding staat nu op 63ml dit betekent 500ml over 8uur. Over 8uur gaat ie omhoog om uiteindelijk op 2500ml per 24uur per dag. Zometeen slapen. hopelijk dat het een goede nacht wordt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten