Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

maandag 27 februari 2012

Weer sonde-voeding en naar huis

Woensdag 22 Februari 2012: MDL-Arts

Vannacht goed geslapen. Ik werd wakker toen ze kwamen bloedprikken. Me vanochtend weer zelf gewassen. was daarna wel moe. Na het douchen is mijn infuus gesneuveld en word er een nieuwe geprikt in mijn andere arm. Maar de eerste keer gaat ie er niet in. Uiteindelijk wordt er een babynaaldje geplaats. Rond 11:45uur kwam de zaalarts langs. Ze vroeg hoe het ging en vanmiddag komt de mdl-arts langs. S'middags verder rustig. Om 18:00uur komt de mdl-arts langs. Hij heeft de uitslag van het Erasmus binnen gekregen. Er is niks bijzonders gevonden. Het blijft een raadsel waarom de waardes zo schommelen. De laatste tijd was alles goed en nu is de ene dag de leverwaarde hoog en dan weer laag en zo ook met de alvleesklierwaarde. Men gaat met de andere niet-artsen en het Erasmus overleggen wat nu. Wel wil hij weer starten met de sonde-voeding, want deze ligt toch voorbij de alvleesklier en lever en ik heb er weinig last van. Ook mag ik langzaam uitbreiden met eten, maar wel langzaam en zonder dat ik er last van krijg. De mdl-arts komt vrijdag nog een keer langs om te kijken hoe het gaat. Om 21:30uur wordt de sonde-voeding weer aangesloten op 500ml per 8uur en morgen wordt overlegt met de diëtiste Het infuus is op 1liter per 24uur gezet

Donderdag 23 Februari 2012: Alweer een Jaar geleden
Vannacht heerlijk geslapen. Het is vannacht heel druk geweest met nieuwe opnames ook op mijn kamer, maar ik heb niks gemerkt. En zoals elke ochtend is ook vandaag
weer bloed geprikt. Me zelf weer lekker gedoucht. Na douchen ben ik nog gewogen 59,7kg en daar schrik ik toch wel even van ook al had ik het wel verwacht i.v.m. bijna alleen infuus. De laatste keer dat ik onder de 60 woog was in juni. Om 11:00uur komt de zaalarts langs. Die vertelt dat vandaag nog de diëtiste langskomt en dat ik naar vloeibaar mag. Om 11:30uur krijg ik een yogurt naturel. Ik eet het heel rustig op. Om 12:15uur komen ze voor de lunch langs. Ik neem nog een melk en tomaten bouillon. Ik eet heel rustig , maar uiteindelijk komt het er toch allemaal weer uit. Hierna ben ik ook wat misselijk. Na het bezoek komt de diëtiste langs. De sonde-voeding wordt langzaam opgevoerd. Het eten wordt uitgebreid naar hoelang het gaat. En men blijft het bloed controleren. Maandag komt ze weer langs. De sonde-voeding wordt verhoogd naar 1000ml de komende 10uur. Hierna ga ik even een rondje lopen. Voor het avondeten krijg wat voor de misselijkheid. Als avondeten heb ik soep op en 1,5 toetje. Maar na een half uur moet ik toch weer overgeven. De misselijkheid blijft weg. na het bezoekuur wat tv gekeken. De controles waren vandaag redelijk 98/57-98/56. Hopen dat ik vannacht geen last van het eten krijg
Ook is het vandaag alweer een jaar geleden dat pa is overleden!

Vrijdag 24 Februari 2012: Pijn bij voedings insteek
Vannacht goed geslapen. Er is weer bloedgierig De bloeddruk was wat laag vanochtend 90/55 pols56. als ontbijt yoghurt op , maar tijdens het wassen moest ik weer overgeven. Ook was ik naderhand wat misselijk en had last van de insteek.. Om 11:00uur is de zaalarts langs geweest: omdat ik blijf overgeven en last heb van de insteek wil ze samen met een mdl arts na de insteek kijken. Waarschijnlijk vandaag en anders morgen. Ook de lunch heb ik niet binnen kunnen houden. ik krijg nu wel iets voor de misselijkheid en dat werkt in ieder geval. Na het middag bezoekuur is om 14:45uur de sonde-voeding verhoogd naar 84ml p uur/ 2liter per dag. ' S middags nog lekker een rondje gelopen. Als avond eten had uk soep en 2 toetjes op , maar ook dit kwam er weer uit. ' S avonds na het bezoekuur wat tv gekeken. De bloeddruk was ' s avonds goed

Zaterdag 25 Februari 2012: Echo en weer sonde-voeding
Vannacht niet echt geweldig geslapen door een onrustige medepatiënt die constant aan het ijsberen was ect. Was ik eindelijk in slaap gevallen staan ze 7:15uur naast me bed om bloed te prikken.         Bij de controles was mijn bloeddruk wat laag vooral de onderdruk 101/39 pols51.
 Als ontbijt had ik brinta pap, thee en melk genomen. Maar toen ik me aan het douchen was moest ik weer overgeven.
Om 12:15uur is de MDL-Arts langs geweest. Hij heeft naar de insteek gekeken en er omheen gevoeld. Het was erg pijnlijk, er kwam pus uit en de buik rondom de insteek voelde hard aan. Hij wil een echo laten maken. Hij gaat meteen bellen zodat ik vandaag nog terecht kan. Ook de lunch van 12:30uur heb ik niet binnen kunnen houden.
Om 13:00uur is de sonde-voeding verhoogt naar 95ml p uur/ +/- 2250ml per dag. De voeding staat nu op de juiste stand.
Tijdens het middagbezoek uur komen ze me om 13:45uur halen voor de echo. Ik wordt met de rolstoel naar beneden gebracht. Ik moet even wachten tot ze er zijn, want het is zaterdag dus ze toen alleen spoed gevallen. Na 5min komen zemen halen. Als ze de echo maken rond de insteek voel ik dat goed na 5 min ben ik weer klaar en wordt ik even later opgehaald. Om 14:05 ben ik weer terug. Mijn bezoek zit er nog. Na het bezoekuur ga ik even een rondje lopen. Als avondeten heb ik paprikasoep en 2toetjes op. de gemalen maaltijd heb ik laten staan. Maar ik dit kwam er weer uit. Vanavond nog bezoek gehad en verder wat tv gekeken. Hopen dat ik vannacht wat beter kan slapen
Zondag 26 Februari 2012: Slechte nacht en uitslag echo
Vannacht slecht geslapen. Veel pijn gehad vooral van de insteek. Rond 3:30uur zuster gebeld en een morfinespuit gehad. Om 2uur was het infuus ook nog lager gezet. Om 8uur heeft men weer bloed geprikt. Vanochtend niet gegeten had geen trek. Om 9:20uur is het infuus stop gezet. Heb me daarna zittend gedoucht was zeer moe van de pijn vannacht. Heb tijdens de lunch brinta , soep , thee en melk op , maar het bleef weer niet binnen.
Om 13:00uur MDL-Arts langs geweest. Het enigste wat uit de echo is gekomen is dat er een lichte ontsteking bij de insteek. Ik krijg hier een antibiotica kuur voor. Ze bellen morgen het Erasmus voor een nieuwe afspraak en waarschijnlijk mag ik morgen of dinsdag naar huis.
Met het bezoek naar beneden geweest. Na het bezoek en rondje gelopen en nog even bij unit21 staan te kletsen met 2 verpleegsters van daar.
Ook het avondeten is niet binnen gebleven. Het was kreeftsoep, vruchtenmoes en aardbeienvla.
Om 18:00uur is de infuusnaald er ook uitgehaald.
Vanavond lekker wat tv kijken en hopen dat ik vannacht wat kan slapen

Maandag 27 Februari 2012: Naar huis
Vannacht redelijk geslapen , maar toen ik vanochtend wakker werd had ik wel veel pijn bij mijn insteek. En ook vandaag is er weer bloed geprikt. Omdat ik met pijn wakker ben geworden heb ik geen trek in eten. Nadat ik wat thee heb gedronken ga ik me wassen. Rond 10:00uur komt de zuster langs om af te spreken wanneer ik naar huis ga. Ik ga vanavond met het bezoekuur. Ook zal ze naar het Erasmus bellen voor een nieuwe afspraak , M aar als ze belt blijkt dat het Erasmus al een nieuwe afspraak heeft gemaakt en het opgestuurd is naar mijn huis. Ik moet op 28 maart naar het Erasmus. Rond 11:00uur komt de zaalarts en een co-assistent langs. ze willen nog even naar de insteek kijken. Ik mag vandaag ook wat licht verteerbaar proberen. Bij de lunch neem ik een beschuit met basterd suiker en thee , soep en melk , maar ook dit blijft er niet in. Na het bezoekuur loop ik nog een rondje en pek alvast mijn tas in. Bij het avondeten heb ik een soepje en 2 toetjes. ook krijg ik een gewone maaltijd kipfilet, aardappels en peultjes. ik eet er maar heel weinig van. Ik voel mijn buik goed tijdens het eten en een half uur na het eten moet ik ook weer overgeven.

Om 18:20uur sluit ik de sonde-voeding af. En om 18;30uur komt mijn zus me ophalen ze heeft mijn jas en schoenen bij. Als we de spullen uit de kast halen. komen ze de ontslagpapieren brengen met wat medicatie voor komende nacht en morgenvroeg. en een recept voor de nieuwe medicatie.
Ik neem afscheid van mijn kamergenoten en van de verpleging en loop met mijn zus naar beneden. waar voor de ingang mijn zwager staat te wachten. Bij me thuis loopt mijn zus even mee naar boven. Ik heb ' s avonds lekker op de bank gezeten en met minoes zitten knuffelen en wat tv gekeken. Ik ben op tijd naar bed gegaan.

Iedereen bedankt voor alle lieve reacties , kaarten, berichtjes enz.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten