Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

dinsdag 13 maart 2012

SEH Amphia

Zaterdag 10 Maart 2012: SEH van het Amphia

Vannacht niet echt geweldig geslapen. veel last van de insteek. Toen ik gisteravond van spiridon terug naar huis reed merkte ik het al. Ik kwam met pijn en moeite in de auto. Vanochtend me toch aangekleed en wat thee gedronken. Om 10:30uur zijn ze de oude boiler op komen halen.( ik had hem binnen een half uur op marktplaats verkocht). opgeruimd staat netjes. Daarna wat op de bank gezeten , maar kreeg steeds meer last van de insteek. Uiteindelijk heb ik de voeding stop gezet en ben in bed gaan liggen. Als ik stil lag had ik het minst last. Maar bewegen ging bijna niet meer. Om 4uur mijn zus gebeld. Ze komt langs. Ondertussen de huisartsenpost gebeld. Ik wordt op de lijst gezet om langs te gaan , maar het is erg druk dus het zal pas na 18 uur worden. Even later komt mijn zus. Omdat de huisarts toch pas na 18 uur komt gaat ze eerst thuis nog eten en komt ze dan terug. Iets na 18uur is mijn zus er weer. Ze geeft eerst minoes eten , want die is al een uur aan het mauwen om eten. Even later is de huisarts er ook. Ze stelt wat vragen en overlegt met de dienstdoende internist van het ziekenhuis.  Ze wilt me zien en mag naar de SEH.
Mijn zus belt der man om ons te brengen. Ondertussen helpt me zus me met aankleden en ondersteunt ze me als we naar beneden lopen.
Op de SEH aangekomen in het ziekenhuis hoeven we maar eventjes te wachten voor ik geroepen wordt.
Er wordt bloed geprikt en de controles worden gedaan en ze kijkt naar de insteek. Even later komt de internist kijken.. Ze wacht het lab af en overlegt met de mdl-arts.
Na een uur komt ze terug. Het bloed was goed er zijn geen ontstekingswaarden te zien en ook de waarden van de lever en alvleesklier zijn gezakt in vergelijking met de laatste keer. Ook zit er geen abces of zoiets. Het is waarschijnlijk gewoon de huid die pijnlijk. Ze laat nog een chirurg langskomen om te kijken of hij jog iets weet. Na weer een uur wachten komt de chirurg binnen. Hij voelt bij de insteek.( en dat doet ie niet zachtzinnig) En zegt dat de wond rustig en dat er wat wondvocht uitkomt i.v.m. het wildvleesgroei. maar het is verder rustig. en weg is ie . Een uur gewacht en hij is 1 min binnen geweest.
10 min later komt de internist weer terug. Ik mag weer huis en moet maandag de stoma verpleegkundige bellen om te kijken of hun iets kunnen om de huid rustig te krijgen. Omdat ik al hoge pijnmedicatie krijg kan ze niks bij geven. want dan kom je al bij morfine. en die bijwerkingen kunnen nog meer buikpijn en misselijkheid geven.
Dus gaan we maar weer naar huis. en dan maar kijken of ik morgen wel mee naar de verjaardag van neefje kan. En maandag ook maar de diëtiste bellen. want hier schiet ik niks mee op.
hopen dat ik vannacht wat kan slapen.
 
Dinsdag 13 Maart 2012: Verjaardag Tano en stoma verpleegkundige
Zo 11 maart:Na gister toch redelijk geslapen. Om 9:30uur uit bed gekomen en toch besloten om mee te gaan naar de verjaardag van neefje Tano in Venlo. Om 10:30 wordt ik opgehaald door mijn zus en zwager. Met moeite en pijn ga ik de auto zitten. We halen nu eerst ons Ma op en rijden dan naar Venlo. Onderweg vertel ik aan Ma over gisteravond. Onderweg voel ik mijn insteek wel en ben dan ook blij als we er zijn. Nadat we ontvangen zijn door mijn neefje Tano en nichtje Kami ga ik zitten en kom pas omhoog als we weer gaan. Als ik iets van tafel wil pakken dan voel ik het goed. Maar het was een geweldige verjaardag van Tano. En wat een indruk heeft het allemaal op hem gemaakt. Rond 17uur zijn we weer naar huis gegaan. Ik was blij om weer thuis te zijn. Toen ik met mijn zus bij mij in de lift stond zei ik tegen mijn zus dat ik blij was dat ik mee was gegaan. Mijn zus zei daarop dat ook zei blij dar ik mee was , want het was niet leuk geweest om mijn thuis op bed achter te laten en zo'n verjaardag is dan heel anders. Het is fijn om dat zo van je fam. te horen. Zonder mijn fam. red ik het niet.
 IK HOU VAN ZE!.
Vanavond ben ik om 20uur al naar bed gegaan, want ik was toch behoorlijk moe.
 
Ma 12 Maart: Vannacht tot 3uur goed geslapen daarna wat minder. Ben er om 8uur uit gegaan om medicatie in te nemen en wat thee te drinken. Daarna ben ik terug naar bed gegaan. Had toch veel last van de insteek en heb tot 13uur geslapen. Om 13:30uur heb ik naar het ziekenhuis gebeld i.v.m. een afspraak met de ML-Stomaverpleegkundige. Na 4 keer bellen en een paar keer doorverbonden te zijn en veel wachten heb ik een afspraak , maar wel morgen. Verder vandaag nog wat boodschappen gedaan. S'avonds ben ik op tijd naar bed gegaan.


Di 13 Maart: Redelijk geslapen vannacht. Vandaag is mijn oom weer langs geweest. Vandaag de lamp van de spiegelkast bevestigd en boiler op de waterleidingen aangesloten. Om 11:20uur naar het ziekenhuis gegaan en oom moest nog een boodschap doen. Om 11:30 was ik in het ziekenhuis. Ben daarna naar poli oost22 van de speciale verpleegkundige gelopen en ben in de wachtkamer gaan zitten. Na 5min werd ik al geroepen. Ik had eerst een gesprek met de ML-Stomaverpleegkundige en daarna heeft ze na de insteek gekeken. Ze denkt dat het niet echt wildvleesgroei is , maar meer een met bloed gevuld ballontje en als je deze doorprikt of weghaald dab komt ie weer terug en vult zich eigen weer. Ze maakt wat foto's en die zal ze aan de dermatoloog en chirurg zien als ze daar overleg mee heeft. Ze heeft nu speciale poeder erop gedaan. Deze poeder heb ik meegehad. Dat poeder moet ik 2 tot 3 keer per dag erop doen. Ze gaat zorgen dat ik de pleisters die ik nu gebruik op rol kan krijgen. Morgen aan het eind van de middag belt ze me op om te vragen hoe het gaat.
Om 12:15uur was ik weer thuis. Mijn oom was er al.
Verder hebben we nog wat boodschappen gedaan. Donderdag gaat mijn oom weer verder.
Vanavond ga ik nog naar een vergadering en morgen zien we weer verder.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten