Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

woensdag 28 maart 2012

Andere voeding en medicatie

Maandag 26 Maart 2012: Weer pijn en andere voeding
Kon moeilijk in slaap komen , maar uiteindelijk goed geslapen vannacht. Maar toen ik vanochtend om 7uur wakker werd verging ik van de pijn. Mijn medicatie stond al klaar en heb de pijnstilling meteen ingenomen. Vanochtend is er weer bloedgierig En heb me op de rand van het bed gewassen.
Rond 9:30uur komt een chirurg kijken naar de insteek. Het ziet er netjes uit. Er komt nog wel pus uit. De pijn is stukken minder. Ik moet de komende dagen het verband 2 keer per dag verschonen.
Om 10:30uur kreeg ik weer pijn en mocht alvast de pijnmedicatie van 12uur innemen. De zuster heeft zo overleg met de zaalarts. Om 13uur bel ik de zuster nog een keer, Ik heb nog steeds pijn. Tijdens het bezoekuur komt de zaalarts langs. Hij wil nog even naar de buik kijken. Hij gaat overleggen met de mdl arts en hij gaat naar het Erasmus bellen. Ook gaat ie voor pijnmedicatie kijken. Om 15:30uur krijg ik gelukkig mijn pijnmedicatie weer, want het zakt nog steeds niet echt weg. Om 16:00uur komt de diëtiste langs. Ze gaat ander voeding proberen zodat ik ondanks dat ie laag staat toch genoeg binnen krijg. Rond 17:00uur is de voeding op en wordt de nieuwe voeding opgehangen deze gaat wel op 42ml. Rond 18:15uur bel ik de zuster. de pijn blijft ondanks mijn pijnmedicatie. Ze gaat de zaalarts bellen.
De pijnmedicatie werd verhoogd. i.p.v. 3x tramadol 50gr nu 3x2tramadol 50gr.
Het gaat nu redelijk de pijn is nog niet weg. Hopen dat het vannacht ook gaat. Morgen gaan ze proberen de voeding weer op 63ml te zetten.

Dinsdag 27 Maart 2012: Duizelig
Vannacht zeer slecht geslapen. Had om 2uur een flinke pijnaanval. Vanochtend weer bloed geprikt. Me eigen op het rand van het bed gewassen. Toen ik klaar was voelde ik me niet goed worden. was erg duizelig. Toen de zuster het verband van het infuus wou verwisselen zag ze dat het infuus niet meer goed zat en heeft hem er uit gehaald. Mijn arm was goed rood en dik. heb het vandaag een paar keer gekoeld. de zaalarts is langs geweest. hij gaat contact opnemen met het Erasmus van hoe nu verder en wat hun nu vinden. vandaag een paar keer de bloeddruk gemeten. die was constant wat aan de lage kant. Ik mocht vandaag niet zelf uit bed alleen met hulp. heb heel de dag plat op bed gelegen. zelfs een boek lezen ging niet want na 2blz zag ik de letters draaien. waarschijnlijk is dit een reactie van het lichaam op de pijn. Hoop dat ik vannacht wat kan slapen. want ik voel me alleen maar zwakker worden.

Woensdag 28 Maart 2012: Andere medicatie
Vannacht weer niet goed geslapen. En nog steeds duizelig. Vanochtend me op de rand van het bed gewassen. Ze hebben nog gewogen op een weegstoel 58.3kg dus afgevallen.
Ze hebben ook vanochtend het bed verschoond, maar ze durfde me niet te lang op een stoel te zetten. omdat ik in de weegstoel ook al niet lekker werd. Dus hebben ze het bed verschoond terwijl ik gewoon op bed lag. Dus heb mijn rekoefeningen met de papegaai vandaag wel gehad. Vandaag verder veel platgelegen. De zaalarts is ook nog langs geweest. Ze gaan de tramadol langzaam stoppen en starten met neurotin. Dit is een pijnmedicatie voor neurologische pijn. Het voordeel is de weinige bijwerkingen. Ze hopen dan dat mijn duizeligheid weg gaat en ook de pijn onder controle komt. Ook zal ik zo snel mogelijk als het kan worden over geplaatst naar de mdl afdeling. Ze hebben ook contact gehad met het Erasmus. die hebben alle onderzoeken zoals scans, foto's enz. van het amphia bekeken en hebben geen afwijking gezien. Er zal een nieuwe afspraak worden gemaakt. Ook zal ik langs moeten komen bij de mdl-chirurgie i.v.m. plaatsing van nieuwe sonde in de dunne darm. Al bij al valt het allemaal behoorlijk tegen. Hoop dat de nieuwe medicatie wat doet en ik niet meer zo duizelig ben en weer dingen zelf kan doen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten