Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

woensdag 21 maart 2012

Weer Opname

Dinsdag 20 Maart 2012: Diëtiste en weer Opname

MAANDAG 19-3-2012
vannacht geprobeerd de voeding weer hoger te zetten , maar dat ging niet echt. uiteindelijk staat ie nu op 34ml per uur. Dus ook niet echt goed geslapen.
Mijn oom gaat vandaag weer verder met de badkamer. Rond 14uur bel ik naar de
diëtiste Ze gaat naar de mdl-stoma verpleegkundige bellen om te overleggen. Iets later belt ze terug ik kan meteen langskomen. Ik laat mijn oom alleen en ga naar het zkh. Na een tijdje wachten loop ik samen met de verpleegkundige naar de poli chirurgie. De chirurg kijkt naar de insteek, maar kan niet veel doen. Ze adviseert om een echo te maken en contact op te zoeken met de mdl-arts. De verpleegkundige gaat voor me bellen en morgen krijg ik te horen wanneer. Ik ga weer naar huis. Mijn oom is al weg. Ik ga ' s avonds wat achter de computer zitten en op tijd naar bed.

DINSDAG 20-3-2012:
Vannacht redelijk geslapen. Mijn oom komt vandaag weer om de laatste dingen te doen. Om 10:45uur belt de mdl-stoma verpleegkundige op. Volgende week donderdag is de echo. Ze gaat nu nog naar de mdl poli bellen i.v.m. het vervolg. Omdat er wat moet drogen ga mijn oom en ik terwijl boodschappen doen. Als we terug komen gaan we verder. Om 12:00uur gaat de telefoon. Het is de mdl-stoma verpleegkundige ze heeft de mdl poli gebeld. Mijn mdl arts wil dat ik nu langs kom bij de SEH. Weer laat ik mijn oom alleen en rij naar de SEH van het amphia ziekenhuis. Ze wisten van mijn komst. Na 3kwartier wachten wordt ik geroepen. Ik wordt naar een kamer genomen, maar naar wat vragen mag ik door na een behandelkamer. De verpleegkundige zegt dat ze wat onderzoeken gaan doen. Na 30min komt er een arts assistent langs. Ze kent me nog. Ze kijkt en voelt aan de insteek. Na 20min komt ze nog een keer. Ze gaan een echo maken, de sonde doorspoelen en terwijl foto maken en bloedprikken. Na een kwartier komt men bloedprikken en komt de arts assistent nog een keer langs. de sonde voeding mag alvast uit. Na 45min wordt ik meegenomen naar de röntgenafdeling en mag bij de echokamer wachten. Na 15min ben ik aan de beurt. Na de echo mag ik in wachtkamer 3 wachten. Omdat daar net een onderzoek bezig is kan het wat langer duren. Na een uur wachten ben ik aan de beurt. Tijdens het maken van foto's maken spoelen ze de sonde door. De radioloog ziet niks bijzonders bij allebei de onderzoeken niet. Ik loop terug naar de seh. Als ik weer in mijn kamer lig komt de verpleegkundige binnen met slecht nieuws. Ik wordt in ieder geval opgenomen en krijg een infuus. Iets later komt de arts assistent binnen. Omdat mijn voeding te laag staat nemen ze me toch op. Zodat men kan kijken waarom ik zo pijn bij de insteek heb. Terwijl ze het infuus plaatsen bel ik mijn zus op. Ze komen de spullen brengen en zorgt dat mijn auto thuis komt. Om 17:45uur wordt ik naar boven gebracht. Naar unit27 kamer 262. De sonde blijft voorlopig uit en alleen infuus en wat drinken zodat de insteek rust krijgt. Om 18:30uur komt mijn zus de spullen brengen. terwijl stuur ik een email rondt. Rond 22uur wordt ik overgebracht naar een andere kamer. 265. juist de kamer waar ik 3weken ook lag. Hopen dat ik kan slapen.

Woensdag 21 Maart 2012: Slechte nacht en weer voeding
Vannacht slecht geslapen er lag een vrouw op de kamer die heel de nacht in zich zelf lag te praten en de rest van de kamer waker hield. ook wat last van de insteek. vandaag is de sonde voeding weer gestart op 34ml. ze gaan langzaam opbouwen en kijken hoe het gaat. ook komt er nog een chirurg langs om naar de insteek te kijken. even afwachten. verder vandaag erg moe. heb nu ook wat meer last van de insteek sinds de voeding weer aanstaat. ik denk niet dat ie veel hoger komt. me net met moeite klaar gemaakt voor de nacht. dat was erg zwaar. hopen dat ik vannacht kan slapen. de vrouw is overgeplaatst naar een eenpersoonskamer dus dat scheelt. alleen de voeding loopt nu wel en afgelopen nacht niet. we zien wel.

Donderdag 22 Maart 2012: Toch nieuwe sonde
Vannacht weer niet goed geslapen. Er was een nieuwe opname en daarbij werd om de 2uur bloed geprikt enz. en ging dus elke keer zijn lamp aan. ook werd de voeding verhoogd naar 42ml en dat voelde ik dus ook goed. Dus was ' s morgens erg brak. Ze hebben me geholpen bij het wassen. Ook is er ' s morgens bloed geprikt.
Om 12:00uur is er een chirurg langs geweest. Ze heeft aan de insteek gevoeld en gekeken. Ze gaat overleggen met de mdl-arts en mijn behandelde chirurg.
Om 13:00uur is de zaal arts langs geweest. de chirurg was hem dus voor geweest. Ze gaan vanmiddag ook de voeding verhogen naar 63ml. Ook kijkt me nog naar de kweek van de pus.
Om 13:20 is er nog urine op kweek gezet.
Om 13:30uur hebben ze de voeding naar 63ml gezet. Na het bezoekuur merkt ik het goed dat de voeding hoger stond ik kreeg meer pijn aan de insteek. Om 15:00uut pijnmedicatie ingenomen. de zuster komt over half uur weer kijken. De pijn blijft ze geeft het door aan de arts assistent. Om 16:30uur gaat de voeding eraf en wordt er een infuuszak op aangesloten om te kijken of ik hier ook last van krijg.
Om 17:45uur arts assistent komt langs. Hij vraagt hoe het met de pijn is. De pijn is dus niet veranderd. Hij heeft overleg gehad met de mdl-arts en de chirurg. De voeding gaat nu weer naar 34ml . Morgen gaat de oude sonde eruit. men denkt toch aan zenuwpijn. Omdat dan eerst deze insteek moet genezen. krijg ik tijdelijk een neus sonde. Deze wordt morgen tijdens een scopie geplaatst, omdat het uiteinde wel in mijn 12vingeredarm moet liggen. Als de oude insteek dicht is zal er een nieuwe worden geplaatst dit zal dan op de ok gebeuren. Tijdens de neus sonde gaan ze wel het bloed controleren of de lever en alvleesklier rustig blijven. Vanaf 0:00 vannacht moet ik nuchter blijven.
Het is een flinke tegenslag weer.
Morgen weer meer


Geen opmerkingen:

Een reactie posten