Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zaterdag 20 november 2010

Weer Opname


Woensdag 17 November 2010: Toch ziekenhuis opname
Niet echt geweldig geslapen en voel steeds zwakker worden. Ik heb vanochtend geen kracht om de sonde-voeding te verwisselen. Ook de thee die mijn moeder breng hoef ik niet. Ik wil alleen maar slapen. Mijn ouders zijn ongerust. Ze bellen hun eigen huisarts. hij komt vanmiddag langs. Rond een uur of 14:00uur komt de huisarts langs. Als hij binnenkomt ziet hij meteen dat ik behoorlijk zwak ben en vindt dat het beste is dat ik wordt opgenomen. Of vandaag of morgen na de controle bij mijn mdl-arts. Maar wel met de ambulance. Hij besluit eerst mijn mdl-arts te bellen om te vragen wat hij vindt. Ik wordt vandaag opgenomen. Hij gaat de ambulance regelen. Ondertussen pakt mijn moeder de spullen bij elkaar en mijn vader legt ze al vast in de auto. Rond 14:35uur is de ambulance er. Met hulp van de broeders en zittend van de trap af kom ik beneden waar de brancard staat. Daarna op weg naar het amphia ziekenhuis in Breda Rond 15uur waren we bij de seh van het ziekenhuis. Daar werd ik naar de behandelkamer ( 24) gebracht. Hier werd eerst bloed geprikt en een hartfilmpje gemaakt. Ook wordt er meteen een infuusnaald ingebracht. Daarna kwam een arts langs om me te onderzoeken. Na heel wat wachten kwam de arts terug voor de uitslag. Het bloed was goed. Ze gaat nu de opname regelen( ik wordt opgenomen i.v.m. zwakte en ondervoeding weeg nu 59kg).. Rond 18:30uur wordt ik met een bed opgehaald en naar unit 21 gebracht waar ik op kamer 205 komt te liggen. De sonde-voeding wordt op 86ml per uur gezet en s'nacht gaat ie zes uur uit om mijn lichaam rust te gunnen. Ook krijg ik 2liter infuus

 
De ambulance die me naar het ziekenhuis heeft gebracht

Donderdag 18 November 2010: erg moe
Redelijk geslapen. Wel vannacht eindelijk geplast(had al 36uur niet geplast). Me eigen op bed gewassen. Om 8:15uur wordt de sonde-voeding weer aangesloten. Ik neem geen ontbijt. Om 11:00uur komt de zaalarts langs: Bij het maagontledeging onderzoek is gebleken dat ik een licht vertraagde ontlediging van de mag heb. Dit zou de klachten kunnen zijn! De andere onderzoeken wijzen niks uit. rest van de dag veel geslapen. S'middags bezoek gehad van mijn ouders. Verder rustig heb wel pijn in de buik , gewrichten en ben licht in mijn hoofd. Met het avondeten neem ik wat hapjes , maar het komt er meteen uit.

Vrijdag 19 November 2010:Diëtiste
Redelijk geslapen. Om 2:00uur is de voeding afgekoppeld. Om 7:30uur is er bloed geprikt. Heb me vanochtend weer op bed gewassen. En rond 8:00uur is de voeding weer aangesloten. Om 10:30uur komt de zaalarts langs: Overleg over nieuwe onderzoeken volgt nog. ik krijg vandaag wel een klysma i.v.m. al een week geen ontlasting. En om 11:15uur komt de diëtiste langs: Mijn gewicht wordt goed in de gaat gehouden. Verder veel geslapen. S'middags en s'avonds nog bezoek gehad. Ook vandaag weer geprobeerd te eten , maar het komt er meteen uit. Ook de drinkvoeding lukt niet. Om 15:00uur heb ik de klysma gehad en het werkte goed. Om 00:00uur is de voeding afgekoppeld.

Zaterdag 20 November 2010: Een rondje gelopen
Goed geslapen tot 6:00uur toen werd de voeding weer aangesloten. Heb me weer op bed gewassen. Heb nog steeds pijn aan mijn heup en ook mijn rug voelt pijnlijk. Ben vanochtend even naar de wc gelopen. Ben ook gewogen 59,1kg. Afgesproken met de zuster om straks samen een rondje te lopen. Om 12:30uur met de zuster een rondje op de unit gelopen. Dit was ook genoeg. Was op het eind goed moe en kreeg ook last van mijn heup. S'middags weer bezoek gehad. Om 14:30uur heeft de zuster mijn peg-sonde insteek verzorgd , omdat ie er wat rood uitzag en er wildvleesgroei zat. Ze heeft het ingesmeerd met bethadine en verbonden. Ben verder vandaag alleen nog uit bed geweest voor de wc. Ook ben ik bang om te eten. S'avonds nog bezoek gehad. Om 00:00uur is voeding weer gestopt en de sonde doorgespoeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten