Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

woensdag 3 november 2010

Neuroloog en Onderzoeken


Maandag 1 november 2010:Neuroloog
Ben vandaag bij de neuroloog geweest i.v.m. mijn klapvoet.
Ik ben in aug voor de eerste keer geweest en heb 1 schept een EMG gehad. Daar kwam toen uit dat ik minder kracht had in mijn rechtervoet.
We zijn nu 2 maanden verder en het had al over moeten zijn geweest , maar bij mij dus niet. Ik blijf last houden van mijn klapvoet. Ik krijg mijn voet niet opgetild , kan niet op mijn hiel staan en heb pijn aan mijn voet.
Maandag 8 november zal er een echo worden gemaakt van mijn rechter knie , onderbeen en voet om te kijken of er iets te zien is.

Morgen moet ook weer naar het ziekenhuis. Morgen wordt er röntgenfoto's gemaakt van mijn dunne darm. Ik moet nuchter zijn en mag vanaf vanavond 20:00uur niks meer eten en drinken.


Dinsdag 2 november 2010:Röntgenonderzoek van Dunne darm
Heb vandaag een Röntgenonderzoek gehad van de dunne darm.

Ik mocht vanaf 20:00uur gisterenavond niks meer eten en drinken. Ben vanochtend maar wat langer blijven liggen , anders is het toch alleen maar wachten tot ik weg moet. Om 10:00uur er uit gekomen en om 10:45 mijn zus opgehaald. We waren mooi op tijd en hoefden maar kort te wachten voor ik geroepen werd. Ik moest mijn broek en trui uit doen en daarna op de onderzoek tafel gaan zitten. Er zou door middel van een slangetje via de neus en maag contrastvloeistof in de dunne darm worden gebracht. Maar dat hoefde niet , want het kon gewoon via mijn peg-sonde(heeft toch voordelen z'n peg-sonde).

Nadat het was aangesloten was het wachten tot het mijn dun darm zou bereiken. Ik had behoorlijk last van mijn buik , want het contrastvloeistof liep redelijk snel naar binnen. Na 5 min werden de eerste foto's gemaakt. Hierna was het weer even wachten tot het spul verder in dunne darm kwam. Na 5 min werden weer foto's gemaakt. Hierna moest ik even wat water drinken , zodat het spul iets beter zou doorlopen. Na 10 min werden weer wat foto's gemaakt. Het was nu wachten tot het spul bij de dikke darm zou komen. Na 5 min werden de laatste foto's gemaakt. Tijdens het maken van de foto's draaide het apparaat en de tafel. Bij de laatste foto's werd er ook op de buik geduwd(dit was net echt lekker). Na een uur was het onderzoek klaar.

Omdat het spul nu in mijn dikke darm zat , moest ik rekening mee houden dat ik elk moment naar de wc moest en dat het er dan zou uitlopen. Om te voorkomen dat ik helemaal onder zou zitten als ik te laat op de wc zou zijn. Had de zuster een inco broekje meegegeven en een matje voor in de auto. Maar het is nu 17:00uur en ben nog steeds niet geweest???? ( heel soms duurt het wat langer)

Ik was om 13:00uur thuis en heb vanmiddag hele tijd op de bank gelegen , want ik voel me goed beroerd. (kan ook soms voorkomen).

Zo meteen toch maar wat proberen te eten , want na 22:00uur mag ik weer niet eten en drinken i.v.m. het maag onderzoek van morgen om 8:30uur.


Woensdag 3 November 2010:Maagontledegingsonderzoek
Ik heb vanochtend weer een onderzoek gehad en wel een maagontledegingsonderzoek. Met dit onderzoek kijk men of de maag niet te langzaam of te snel werkt. Dit doet men door middel van radioactieve stof. Deze stof wordt door een pannenkoek gedaan. Die man dan moet opeten.(ik moest wel mijn eigen glutenvrije meel meenemen)

Ik moest voor dit onderzoek weer nuchter zijn. Mijn vader heeft me weggebracht.

Om 8:15 moest ik me melden bij de balie van Nucleaire geneeskunde en daar mijn meel afgegeven. Om 8:35 werd ik opgeroepen. Ik moest op de behandel tafel liggen/zitten. Daarna werd de scan zo dicht mogelijk bij mijn buik gebracht zodat mijn maag en darmen op het scherm te zien zijn. Om 9:00uur kreeg de radioactieve pannenkoek. i.v.m. de radioactieve stof mocht ik de pannenkoek niet zelf eten , maar werd ie gevoerd. Na 9 min was de pannenkoek eindelijk op , want echt lekker was het niet om zo vroeg een pannenkoek te eten. De scan werd aangezet en de komende 2 uur zal er om de 1 a 2 min een foto worden gemaakt. Ik kon dat zelf zien op een scherm. Tijdens deze 2 uur moest ik zo stil mogelijk blijven liggen. Dit ging best moeilijk , omdat ik behoorlijk buikpijn had en erg misselijk was. Ook had ik braakneiging , maar ik probeerde niet over te geven , want anders moet het onderzoek over. Dus even doorbijten. Eindelijk het is voorbij. Oh wat ben ik stijf als van de onderzoek tafel afstap. Ik mag mijn schoenen weer aandoen en moet even in wachtkamer 2 (alleen voor patiënten met radioactief stof in het lichaam). Omdat de kans er is dat er toch nog wat foto's bij moeten worden gemaakt. Gelukkig het is goed ik mag naar huis. Ik bel mijn ouders om me op te halen. Om 12:00uur ben ik thuis. Ik sluit mijn peg-sonde aan , eet wat en neem een flesje drinkvoeding , maar het eten en de drinkvoeding komt er meteen weer uit. Ook krijg ik zo last van mijn buik dat ik mijn peg-sonde weer afsluit en duik daarna mijn bed in. Om 18:00uur word ik weer wakker. Het gaat nu redelijk.
En morgen heb ik geen onderzoek , maar wel een gesprek op het werk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten