Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

donderdag 21 april 2011

Onderzoeken


Dinsdag 19 April 2011:Echo-endoscopie
Weer slechte nacht gehad. Slecht geslapen door de pijn , ondanks dat de sonde-voeding was gestopt i.v.m. het onderzoek. 1keer extra paracetamol en 1keer extra tramadol gehad. Ook wakker gelegen i.v.m. het onderzoek vandaag , want hier is alle hoop op gevestigd en ook veel aan pa moeten denken. Om 7:20uur is er bloed geprikt. Rond 8uur zijn de controles gedaan en ben ik weer gewogen 59kg. Om 11:00uur zijn de artsen langs geweest i.v.m. de grote visite: Afhankelijk wat er vandaag uit het onderzoek komt waarschijnlijk nog een onderzoek. Het ligt er aan wat ze vinden.

Verder wat gelezen in afwachting van het onderzoek. Om 15:30uur wordt ik naar de scopie afdeling gebracht. Kwam daar in onderzoekkamer 3 te liggen. Om 15:45uur zijn ze met de voorbereidingen van het onderzoek begonnen. Zoals keelverdoving , pijnstilling en slaapmiddel. het onderzoek gebeurd door 2 mdl-artsen. Daarna zijn ze begonnen. Rond 17:15uur was het helemaal en om 17:30uur was ik weer terug op de afdeling. Het was behoorlijk tegengevallen , ondanks het roesje. Ik was ook verkouden en dan val het best tegen om via je neus te ademen.. Boven werden de controles gedaan. de bloeddruk was erg laag. Om 17:45uur zetpil gehad voor de pijn. Daarna wat geslapen. Om 18:30uur kwam me moeder op bezoek samen met haar buurman( die had even gereden) Na een half uur zijn ze weer weggegaan. Daarna weer geslapen. Om 20:30uur is de sonde-voeding weer aangesloten en op 21ml per uur gezet. Ook is de infuusnaald die ze hadden geplaatst i.v.m. met roesje voor het onderzoek er uitgehaald. Hij begon pijn te doen en werd erg rood omheen. Tot 23uur weer geslapen. Toen zetpil gehad voor de pijn. Ook werden de controles nog gedaan. de bloeddruk was nu beter. Om 00:15uur nog een tramadol gehad tegen de pijn. Ondanks dat de bloeddruk nu goed is ben ik wel wat licht in mijn hoofd en ik ben wat misselijk.


Woensdag 20 April 2011:Nog een onderzoek
Tot 04:00 uur redelijk geslapen. Om 06:00 uur extra pijnmedicatie gehad. Vanochtend nog steeds beetje suf en licht in het hoofd. Bloeddruk was vanochtend goed. Wat thee op vanochtend. de sonde staat nog steeds op 21ml per uur. Rond 11:15uur is de zaalarts langs geweest: de alvleesklier ligt in ieder geval op de goede plek. meer weten men nog niet, omdat ze alle beelden nog goed moeten bekijken. Wel krijg ik waarschijnlijk nog een ander onderzoek. Een MRI met Cecreritine stimulatie ( stof die in de alvleesklier wordt gespoten). Dit zal in het Erasmus Rotterdam gebeuren. Vanaf vanavond krijg ik 3 x per dag tramadol voor de pijn. ' S middags nog een bouillon genomen, maar dat voelde ik goed. Hoop dat ik vannacht goed slaap.


Donderdag 21 April 2011: goed geslapen
Eindelijk vannacht goed geslapen. Werd pas om 06:00 uur wakker. Wel door het hoesten nog steeds last van de keel door het onderzoek. Vanochtend 2 buisjes bloed geprikt. Zaalarts weer langs geweest: Bloedwaarde van lever en alvleesklier blijven schommelen. Voorlopig echt alleen helder vloeibaar. sonde-voeding naar 42ml per uur. Vanmiddag met het bezoek naar beneden geweest. Was erg vermoeiend. Daarna wat geslapen. Voelde me ' s avonds na het bezoek wat licht in me hoofd en duizelig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten