Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zaterdag 30 april 2011

Andere voeding en Naar huis


Woensdag 27 April 2011: Andere voeding
Tot een uur of 03:00 uur wakker gelegen van de pijn. Om 01:00uur extra paracetamol gehad tegen de pijn. De rest van de nacht redelijk geslapen. Bloeddruk was vanochtend weer erg laag 90/51 pols56. Me eigen wassen was zeer vermoeiend vanmorgen. Om 10:30 uur is de diëtiste langs geweest: Krijg andere voeding die waarschijnlijk minder belastend is, maar wel de zelfde eigenschappen heeft en dus complete voeding is. Deze voeding is ziekte gericht en al verteerd. Men wil op 42ml starten en dan opbouwen en hopen dat ik er geen last van krijg. Rond 11:30 uur is de zaalarts langs geweest: Er is een fax met mijn hele verhaal naar het Erasmus gestuurd, zodat ik wat eerder aan de beurt ben. Er is vorige week tijdens het onderzoek geen weefsel weggehaald, omdat men vooral naar de afvoergang van de alvleesklier hebben gekeken. Omdat men niks kan uitsluiten. moet het onderzoek in het Erasmus zekerheid brengen. Op de echo was niet alles duidelijk. ' S middags is de voeding vervangen voor de nieuwe en op 42ml gezet. ' S avonds is ie op 63 gezet. ik voel het goed. Verder weer veel geslapen.

Donderdag 28 April 2011: Onderzoek Erasmus 19 mei
Goed geslapen vannacht Bloeddruk was vanochtend iets beter 97/62, maar nog steeds te laag. Sondevoeding is verhoogd naar 84ml, maar ik voel het goed. Krijg meer pijn en heb zelfs al overgeven en ben misselijk. De voeding wordt terug gezet naar 63ml, maar de pijn blijft en de misselijkheid ook. Heb voor de 2e keer overgegeven. Om 11:45 uur is de zaalarts langs geweest: Donderdag 19 Mei krijg ik het onderzoek in het Erasmus. Maandag mag ik waarschijnlijk naar huis. Verder veel geslapen. Vanavond is de voeding weer op 84ml gezet.

Vrijdag 29 April 2011: Morgen naar huis
Niet geslapen vannacht Veel pijn gehad en misselijk door de sonde-voeding. Ik ben goed beroerd. Om 11:30 uur is de zaalarts langs geweest: Ik mag morgen al naar huis. Men probeert vanavond de voeding te verhogen naar 105ml per uur. Gaat het niet. gaat ie terug. Maar zelfs 84ml valt nog steeds zwaar. Dus ben benieuwd. Thuis kan ik dan wachten tot 19 Mei. Ik krijg voeding mee, want ze kunnen pas dinsdag leveren. Ik zie er best tegen op, omdat ik me niet zo lekker voel, maar ja liever bij ma thuis dan in het ziekenhuis.

Verder veel geslapen en ' s middags bezoek gehad

Om 21:00 uur is de voeding op 105ml gezet, maar ik werd na een tijdje erg misselijk en beroerd en dook in elkaar van de pijn. Hij is weer terug gezet na een uur op 63ml. Het ging echt niet meer. Ik was er al bang voor. Maar hopen dat ik vannacht kan slapen. Want als ik me net zo voel als de afgelopen nacht en dag, dan wordt het niks en mag ie van mijn nog lager, ondanks dat ik te weinig voeding binnen krijg. Ik ga in ieder geval geen pijn lijden. punt uit.

Zaterdag 30 April 2011: Naar huis
Weer weinig geslapen door de voeding. Toch weer last van de pijn en misselijkheid. Bloeddruk weer wat laag 98/68 pols51. Ben weer gewogen 59,2kg. Zo meteen wassen en wat spullen inpakken en nog wat proberen te slapen en dan vanmiddag naar huis.

Om 13:00 uur komt mijn zus me ophalen. Ik heb 5 voedingszakken meegekregen, maar het is te weinig tot dinsdag. Ook is de tramadol niet op recept gezet. Ik krijg wel wat mee tot dinsdag. Ik zal maandag de huisarts bellen voor een recept. Nadat ik met mijn zus naar mijn eigen huis ben gereden om wat spullen op te halen en om minoes te zien. Zijn we naar Rijen gereden. Daar werd ik opgewacht door mijn broer, mijn nichtje en neefje en ma. Mijn nichtje liet eerst de bloemen planten zie die haar papa had gekocht en geplant voor oma. Daarna bracht ze me naar mijn bed in de huiskamer. Toen heb ik me weer aangesloten op mijn eigen voedingspomp. Omdat ik maar een paar zakken heb. Heb ik hem 42ml gezet zodat ik tot dinsdag wat binnen krijg. Ik baal er wel van, want nou moet ik vanaf dinsdag weer langzaam opbouwen. Nadat alles was opgeruimd en ik weer aangesloten was. Zijn ma, mijn zus, mijn nichtje en neefje naar buiten gegaan, zodat ik kon uit rusten. Ik had het best even moeilijk om zo hier op bed te liggen, want de laatste keer lag mijn pa hier op zijn sterfbed. Na 1,5 te hebben geslapen ben ik nog even naar buiten geweest. Maar na 1,5 buiten te hebben gezeten ben ik weer naar binnen gegaan. Ik was erg moe.

Ik ben blij weer uit het ziekenhuis te zijn


Geen opmerkingen:

Een reactie posten