Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

vrijdag 1 april 2011

Leuke dingen en slecht nieuws


Vrijdag 18 Maart 2011: drukke dag
Vanochtend wat achter de computer gezeten. ' S middags bij ma geweest en ' s avonds naar de jaarvergadering van adv. spiridon. Hierna om 22:45uur naar de sporthal om de spullen klaar te zetten voor de eerste indoor van spiridon. Om 01;00uur waren we klaar.


Zaterdag 19 Maart 2011: Indoor a.v. spiridon
Zo naar een heel kort nachtje. lag pas om 02:00uur in bed en om 6:30uur ging de wekker weer. Zo meteen naar de sporthal in Rijen om daar foto's te maken bij de eerste indoor van a.v. spiridon. Het was een geslaagde indoor en het was voor mij een heerlijke afleiding.


Zondag 20 Maart 2011: 40 jarig huwelijksfeest van Een oom en Tante
Vandaag bij het 40 jarig huwelijksfeest geweest van een oom en tante. Ze hadden gevraagd of ik met Ma mee wou komen. Het was ondanks het rouwrandje toch een leuk feest. En mijn oom( broer van mijn vader) hield een mooie toespraak over pa en dat Ma en ik er waren. Hierna hebben we op Pa geproost.


Woensdag 23 Maart 2011: Slecht Nieuws
Vandaag een triest e-mailtje gehad. Soms is 't beater iets moei's te verleeze , beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad. Als het leven soms te zwaar is, is sterven een verlossing.


Vrijdag 1 april 2011:Wat een week
Wat een week was het zeg.
afgelopen woensdag een uitvaart gehad. Het was een hele mooie uitvaart , maar wat had ik het op sommige momenten toch moeilijk. zoals Toen de kist naar binnen werd gedragen en bij het naar buiten dragen en in de lijkwagen zetten. Er werd toen geklapt en de lijkwagen was dezelfde als bij pa , maar ik ben blij dat ik toch geweest ben. Omdat ik weet hoe fijn het is als er veel mensen zijn op z'n dag.

Gisteren ben ik weer eens naar mijn MDL-Arts geweest.
Dit was i.v.m. uitslag van MRCP en echo op 4 maart en over de uitslag van de second opinion van best doctors uit Amerika.

De echo was helemaal goed en ook op de MRCP was niks meer te zien. Dit betekent dat wat ze toen op de MRCP in nog 09 en februari 10 hebben gezien toch iets van een steentje geweest is en dat ik in het begin echt galstenen heb gehad.

Ook had ik ondertussen thuis de uitslag van de second opinion binnen gehad en deze afgegeven in het ziekenhuis, zodat mijn arts het kon inzien.

De arts uit Amerika die mijn second opinion heeft uitgevoerd gaat er vanuit dat het probleem bij mijn alvleesklier licht en geeft als advies dat er onderzoeken uitgevoerd moeten worden gericht op de alvleesklier en dat er met medicatie gestart moet worden.

Mijn Arts volgt de adviezen uit de second opinion op.
Dit betekent dat ik over 2 weken een CT-scan van de buik krijg. Hiervoor moet ik van te voren 1 liter contrastvloeistof drinken. Bij deze scan gaan ze mijn alvleesklier in beeld brengen.
over 3 weken moet ik bloedprikken.
En sinds vandaag ben ik begonnen met slikken van alvleesklierenzymen(spijsverteringsenzymen). Om te kijken of ik hierdoor wat gewicht bijkomt. Als het werkt betekent dat mijn alvleesklier dus niet goed werkt.
Ik moet 6 keer per dag een capsules slikken die eiwitten, vetten en zetmeel in voedsel afbreekt.
Over 4 weken moet ik weer terug op controle en dan wordt er nog afgesproken over nog een onderzoek(bij dit onderzoek moet ik wel worden opgenomen).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten