Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

maandag 18 april 2011

Gaat niet lekker


Vrijdag 15 April 2011: Zeer slechte nacht
Zeer slechte nacht gehad. Had veel pijn. Was gister rond 21:00uur met pijn gaan slapen. Voor het slapen gaan paracetamol ingenomen , maar dat hielp niet. Om 01:15uur zuster gebeld . De pijn straalt uit naar de rug. Een soort bandgevoel. Mijn buik is ook erg hard. het is de zelfde pijn als zaterdag. De zuster doet even de controles 102/60. Ze vraagt of ik wel geplast heb en of ik al ontlasting heb gehad. Ik heb wel geplast , maar wind dinsdag geen ontlasting. Omdat ik ook wat misselijk ben zet de zuster de sonde-voeding naar 21ml per uur en gaat ze de arts bellen. Ze komt terug om te zeggen dat de arts er probeert binnen een uur te zijn. De zuster komt elke keer kijk hoe het met me is. Om 3uur belt ze nog de arts, maar die is in gesprek Om 3:30uur is de arts er eindelijk. Na wat lichamelijk onderzoek is de sonde-voeding stop gezet en ik heb tegen de pijn een morfinespuitje gehad. De pijn werd wat draaglijker, maar slapen ging niet meer. Waarschijnlijk is de ontsteking weer opgekomen. Rond 5uur is ook de infuusnaald eruit gehaald, want die begon pijn te doen.  ' S morgens veel geslapen. Om 11:00uur is de zaalarts langs geweest: Omdat ik al een paar dagen geen ontlasting heb gehad start men met movicolon. En de sonde-voeding gaat men weer opstarten. Ook met de zaalarts afgesproken voorlopig alleen maar te drinken en dan de sonde-voeding. Om 12:00uur wordt de sonde-voeding weer aangesloten en op 42ml per uur gezet. ' S middags nog bezoek gehad en om 13:45uur is er nog bloed geprikt. Verder veel geslapen vandaag en ' s avonds weer bezoek gehad.


Zaterdag 16 April 2011: weer slechte nacht
Vannacht weer slecht geslapen door de pijn. Om 1:00uur en 5:00uur de zuster gebeld en extra pijnstilling gehad(paracetamol). De pijn is constant. De paracetamol zorgt dat de scherpe kantjes weg zijn , maar naar 3 uur begint het weer. Maar de pijn is er altijd en ook meer dan voor zaterdag 9 april. Vandaag veel op bed gelegen en geslapen. ' S middags met het bezoek in een rolstoel naar beneden geweest , maar was blij dat ik weer terug in bed was. Vandaag kwam zelfs de bouillon van de lunch en het avondeten eruit. Blij dat ik ' s avonds geen bezoek had. Had weer veel pijn en kreeg nu tramadol als extra pijnmedicatie. Ben op tijd gaan slapen en om 22uur nog paracetamol ingenomen.


Zondag 17 April 2011:Flauw gevallen
Heb tot 3uur goed geslapen. Daarna werd ik wakker van de pijn en ik moest naar de wc. Toen ik terug kwam van de wc voelde ik me niet goed worden en midden in de kamer ben ik van mijn houtje gegaan. Een medekamergenoot heeft de verpleging gebeld. Een zuster heeft me terug naar bed gebracht en daar meteen controles gedaan. Die waren goed. En heb voor de pijn nog extra paracetamol gehad. Echt geslapen heb ik niet meer. Had ' s morgens goed hoofdpijn. Ook was mijn bloeddruk erg laag. Ben ook nog gewogen 60kg. Verder veel geslapen vandaag.


Maandag 18 April 2011:hou veel pijn
Vannacht weer niet echt geweldig geslapen. Weer veel last van de pijn gehad. Ook moet ik veel plassen en dus veel naar de wc wat erg vermoeiend is. Vandaag is de zaalarts nog langgeweest: omdat de pijn nog erger is dan thuis. is het voorlopig alleen water en thee. Morgen heb ik de echo-endoscopie. Als extra pijnstilling krijg ik voortaan tramadol en de sonde-voeding weer hoger gezet wordt naar 65ml per uur. verder vandaag nog bezoek gehad en verder rustig.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten