Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

woensdag 8 juni 2011

Slecht nieuws en Chirurg


Dinsdag 7 Juni 2011:Slecht nieuws en overleg MDL-Arts
Redelijk geslapen, maar de voeding stond ook maar op 21ml, want mijn voeding was er niet en zo hoefde ie er niet uit en kreeg ik toch wat binnen.. Ook was ik erg moe van gister. De controles waren goed: bloeddruk 110/54, pols 54. Ook ben ik gewogen 53,4kg.

Om 9:00uur me eigen gaan douchen en daarna wat uitgerust. Ze zijn nu bezig mijn voeding te regelen. Omdat de voeding die ik gebruik vooral op de ic wordt gebruikt is ie moeilijk verkrijgbaar. Nou hebben ze al een paar weken problemen met deze voeding. De HN soort is er wel, maar ik heb zonder HN. De voedingsassistent en verpleging is er volop mee bezig, maar balen er goed van.

Om 10:45uur komt de zaalarts met een co-assistent langs. Ik wordt lichamelijk onderzocht. Ze heeft vandaag nog een overleg met mijn MDL-arts. Vanmiddag hoor ik meer.

Om 11:15uur belt mijn zus op. Ze heeft slecht nieuws te vertellen. Gisteravond is een oom van me overleden aan kanker. Ik heb het behoorlijk moeilijk. Alles van mijn vader komt weer naar boven. Hier lig ik dan alleen in het ZKH. De voedingsassistent komt binnen en ziet meteen dat er iets mis is. Ze doet het gordijn en deur dicht(zodat niemand naar binnen kan kijken) en komt even bij me zitten. Daarna haalt ze wat thee voor me. Iets later komt er een zuster bij me zitten. Zo kan ik toch mijn verhaal kwijt.( ik was blij dat ik op een 1persoonskamer lag)

Om 12:30uur is mijn sonde-voeding en wordt meteen weer aangesloten. Men start op 42ml en bouwt verder langzaam op. Om 13:15uur belt mijn broer op om te vragen of ik al meer weet( mijn broer is op vakantie). Hij wist het nog niet van onze oom. Om 13:30uur komt ma, mijn zus en haar vriend op bezoek. Wat is het fijn om elkaar te zien. Om 14:30uur gaan ze weg. Vlak daarna krijg ik nog meer bezoek.

Om 16:00uur komt de zaalarts weer langs. Ze heeft overleg gehad met mijn MDL-arts( mijn MDL-arts heeft ook overleg gehad met het Erasmus). Morgen komt er een chirurg langs i.v.m. de ingreep.( tijdens deze ingreep zal de galblaas worden verwijdert en er zal een nieuwe sonde worden geplaats).

Om 17:30uur komt er een verpleegster vertellen dat ik moet verhuizen naar een andere kamer, omdat de 1 persoonskamer nodig is. Om 17:45uur ga ik naar een 4persoonskamer met 3 dames(oudere dames).

Voor het slapen wordt de voeding op 63ml gezet. Hopen dat ik vannacht goed slaap.


Woensdag 8 Juni 2011: Chirurg
Slechte nacht gehad. Veel last van de voeding gehad en veel pijn. Tot een uur of 4 ging het redelijk, maar toen was de medicatie uitgewerkt. Controles bloeddruk 119/67 en pols 63. Ook ben ik weer gewogen 52kg. Weer afgevallen. Ik wordt elke dag gewogen. En i.v.m. een landelijk onderzoek is er gevraagd of ik een kweekje van de ontlasting wil afgeven. Waarom ook niet. Er komt vandaag een plek vrij op unit 21. Vanmiddag ga ik daar naar toe.

Om 11:30uur komt er een chirurg langs. Hij stelt wat vragen en controleert mijn buik. Hij heeft nog even overleg met mijn arts i.v.m. de nieuwe sonde. Om 11:45uur komt de zaalarts langs. Ze vraagt hoe het gaat en zal verder alles overdragen aan unit 21. Om 12:15uur komt de chirurg weer langs. Ze gaan de galblaas verwijderen en ik krijg een jejunostomie(voedings stoma in de dunne darm). Dit alles gebeurt via een klassieke operatie. Ik krijg vandaag nog een vragenlijst en een pre-screening gesprek. Ik wordt waarschijnlijk volgende week geholpen. Tot aan de ingreep wordt de pijn medicatie verhoogd.

Om 14:50uur wordt ik overgebracht naar unit 21 kamer 204(2persoons). Om 15:30uur wordt ik naar beneden gebracht naar de pre-screening gesprek op afdeling voorbereidingsplein.

Ik heb nu een dubbelgevoel door alles. Blij dat er eindelijk iets gebeurt, maar heb terwijl ook verdriet door het overlijden van mijn oom.

Om 17:45uur wordt de voeding verwisseld. Ik krijg steeds meer pijn en wordt misselijk. Ik bel de zuster, blijkt de voeding hoger gezet te zijn gezet naar 84ml. Hij wordt lager gezet op 73ml. Als ze om 21:00uur medicatie brengt. Heb ik nog steeds last. Voor nacht wordt ie weer op 63ml gezet en ik krijg voor de nacht nog extra pijnstillers. Hoop dat ik kan slapen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten