Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

vrijdag 5 september 2014

Naar huis

woensdag 3 September 2014: CT-Scan en Katheter
Redelijk geslapen. Geen extra pijnmedicatie nodig gehad. Om 08:15 uur controles. Die zijn goed. Om 08:30 uur medicatie gehad en is de katheter er uit gehaald. Was zeer pijnlijk.  Rond 09:00 uur zuster langs geweest om te vertellen dat ik vanmiddag om 15:10 uur de CT-Scan heb.
Om 10:00 uur is de diëtiste nog langs geweest: We hebben het gehad over mijn insteek. Ze is met ander diëtisten en een mdl-arts in kaart aan het brengen. welke problemen met de insteek er zijn. Ze wil dossier er ook bij doen. Van mij mag dat. Ze willen zo voor mekaar krijgen dat er een voedings-verpleegkundige in het Amphia komt. Ze gaat ook navragen of er bij mij geen button geplaats kan worden.
Om 11:30 uur zaalarts langs geweest: Vanmiddag Ct-scan en dan nog urine op kweek en extra onderzoek op de leverbiopte. Ben rond 11:35 uur naar de wc geweest om te plassen. En dat lukte, maar het was wel pijnlijk. Om 11:45 uur heeft een broeder echo van de blaas gemaakt en die was nog niet leeg 451ml. Dit valt tegen. Hij gaat overleggen. Even later komt ie terug: wordt toch eenmalig katheteriseren. Rond 13:00 uur komt een zuster eenmalig katheteriseren, maar het lukt niet. Ze krijgt hem niet verder en het doet erg pijn. Ook komt er weer wat bloed mee. Ze gaat overleggen met urologie.
Rond 14:00 uur komt de zuster terug om het met een verblijfskatheter te proberen. Het doet erg pijn, maar het lukt. Gelukkig want kreeg er ook last. er kwam ruim 900ml uit.  Als het klaar is valt de urinaal een beetje om. Gelukkig ligt er een matje onder. Rond 15:25 uur ben ik opgehaald voor de CT-scan. Om 15:35 uur de CT-scan met contrastvloeistof. Na 5 min was het klaar. En rond 15:45 uur was ik weer terug op de kamer. Rond 16:45 uur is de zaalarts langs geweest: Ct-scan was goed. Even later komt een zuster vragen of ik wil proberen te gaan plassen. Maar het lukt niet. Dus weer echo blaas en er zit 580ml in. Dus weer eenmalig katheteriseren. Omdat de zuster nog bezig is gebeurd dit straks. Om 17:45 uur komt ze eenmalig katheteriseren met een verblijfskatheter, maar het lukt niet. Weer het zelfde verhaal. Pijn, niet verder en bloed. Ze haalt er een collega bij. OM 18:00 uur komt een andere zuster het proberen met een dunnere katheter, maar het zelfde. het lukt weer niet. Ze gaan de arts bellen. Om 18:10 uur komt de eerste zuster het met een eenmalige katheter proberen, maar ook dit gaat niet. Ze gaat urologie bellen. even later komt ze terug om alles op te ruimen. Uroloog komt vanavond nog langs.
Rond 19:30 uur is de uroloog er. En bij hem lukt het wel. Het was wel erg pijnlijk. er zit nu weer een verblijfskatheter in. Tot morgen blijft ie er in. er is dan overleg met mijn eigen uroloog. Even later is er meteen een urine kweek afgenomen.  Ik baal hier enorm van. Wat zit het weer allemaal tegen.
En ben om 22:00 uur gaan slapen

Donderdag 4 September 2014: Naar huis
Slecht geslapen. Veel last van mijn onderbuik en zij. Ook last van mijn insteek.
Om 08:30 uur controles: 126/81 temp 37,2. Dat is heel veel beter dan van het weekend. Me rong 09:30 uur gaan wassen. Rond 10:50 uur is de zaalarts langs geweest: Ik mag naar huis betreft MDL. Het is nu alleen even afwachten wat urologie wil. Om 12:55 uur is ook mijn eigen mdl-arts nog langs geweest. Tijdens het bezoek uur komt een zuster vertellen dat ik naar huis mag. Ik zet op Facebook meteen de vraag neer i.v.m het vervoer. Omdat ik van de urologie al een startpakket heb betreft katheter mag ik meteen weg. Ik krijg meteen al berichtjes binnen van mensen die me kunnen komen halen. Zo vervoer is geregeld. Het is al onderweg. Terwijl pak met ma mijn spullen in, kleed ik me om en sluit mijn rugzak aan. Even later komt een zuster mijn infuusnaald eruit halen. Rond 15:00 uur is het vervoer er. Nadat ze mijn heeft weg gebracht brengt ze ook ma nog thuis. Geweldig! Thuis lekker rustig aan, merk dat ik snel moe ben. Alle spullen opgeruimd en verder wat tv gekeken en op tijd naar bed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten