Aanbevolen post

Terugblik Maart

En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

donderdag 22 september 2016

Bijna naar huis!

Maandag 19 September 2016:  Dierentuin

Vandaag zijn we rond 10:00 uur met de vertrokken naar het dichtbij op vijf heuvels gelegen stad Veszprem.

We hebben hier de burchtwijk bezocht met o.a. een barokke bisschoppelijk paleis ( hier hebben we een privé rondleiding gehad), kathedraal en de Gisela kapel.

Hierna op het plein bij het stadhuis even uitgerust. Daarna zijn we te voet via de Veszprem Vallei naar de zoo van Vszprem gelopen.

Een leuke, mooie en zeer schone diertuin. Mooi aangelegd in de heuvels. Rond 15:15 uur waren we weer uit het dierenpark en zijn terug gelopen naar het centrum om daar nog een bakje koffie te drinken.

Hierna zijn we terug gereden naar de camping. Op de camping kwamen we nog een slang tegen.
Rond 17:45 uur zijn we weer naar het centrum van Balatonfüred gelopen om daar te eten. Heb niet veel op. Het gaat niet zo lekker. Zal blij zijn om weer thuis te zijn.
Terug op de camping me weer aangesloten en al wat ingepakt.

Dinsdag 20 September 2016: Terug naar Huis.
Ze heeft vannacht flink gewaaid. Rond 07:30 uur eruit gekomen en me afgesloten enz. Toch buiten gegeten. Daarna spullen ingepakt en de auto ingeladen. I.p.v. 2 zware koffers met medische bagage heb ik er nu nog maar een en die is een stuk lichter.
Nog even met de buren staan praten. Ze vinden het knap dat ik ondanks alles gewoon op vakantie ga. Daarna Caravan opgeruimd.

Rond 10:30 uur komen ze van happy camp de caravan controleren. Hierna rijden we weg gaan langzaam richting het vliegveld.
De eerste stop is al in Balatonfüred. Hier drinken we een bak koffie en lopen nog wat rond.

Rond 11:35uur rijden we weer verder. Onderweg stond bij een treinstation een stoomlocomotief. Hier zijn we even gestopt om foto's te maken. Daarna zijn we via noordelijke kant van het Balatonmeer verder gereden. Ter hoogte van Balatonkenese zijn we gestopt om te lunchen aan het balatonmeer. Daarna nog even het dorpje ingewandeld.

Rond 13:20 zijn we weer verder gereden. Op de snelweg naar Boadapest zijn we nog gestopt bij de studente stad Székesfehérvár. Een mooi en gezellig centrum. Hier wat ronde gelopen en ook nog op een terrasje gezeten.

Om 16:10 uur zijn we weer verder gereden. Rond 17:00 uur net onder Boedapest gestopt om wat te eten. Hierna weer verder. Bij laatste benzine pomp gestopt om te tanken en daar laatste stukje naar het vliegveld.
Bij vliegveld rond 17:50 uur auto weer op zijn plek gezet. Terwijl we de spullen uit laden komt iemand van het huurbedrijf de auto controleren en de sleutel en papieren in ontvangst te nemen.
Daarna zijn we naar de vertrekhal gelopen. Het is nog even wachten voor we kunnen inchecken. Om 18:50 uur gaan de balies open en kunnen we inchecken. We zijn redelijk snel aan de beurt.
Daarna meteen langs de douane. Rond 19:10 zijn we in de grote hal met winkels en restaurants. We kijken hier wat rond. Om 19:40 uur lopen we langzaam naar onze gate.
Rond 19:50 uur gaat de gate open en kunnen we via buiten naar de volgende hal lopen. Daar was het nog even wachten.
Om 20:25 uur gaat de deur open en kunnen we naar het vliegtuig lopen om in te stappen. We zitten op rij 1.
Rond 20:50 uur kunnen we vertrekken richting Rotterdam.

We vliegen over het mooi verlichte Boedapest.
Om 22:50 uur landen we op Rotterdam/the Hague airport. Rond 23:00 uur lopen we naar de terminaal om de koffer op te halen. Onze koffers zijn er snel. ( dit gaat een stuk sneller dan op schiphol). Hierna lopen we naar de auto. Rond 23:15 uur zitten we al in de auto en rijden naar Made. Daar mijn maat afgezet.
En daarna naar huis. Ben rond 00:30 uur thuis. Heb uit de auto alleen mijn handbagage mee genomen. de rest kom wel later. Eenmaal binnen me voeding klaar gemaakt en aangesloten. Rond 01:30 uur lag ik eindelijk in bed.

Het was een geweldige vakantie. En leuk om naar heel veel jaren geleden weer eens terug te komen in dit mooie land. Het vliegen met de tpv is allemaal goed gegaan.
Ben me wel goed tegen gekomen. Vooral de vermoeidheid en snel buiten adem zijn valt erg tegen en zo ken ik me ook niet. Merkte ook dat een week ook wel meer dan genoeg is. De laatste 3 dagen waren erg zwaar.
Ook ben ik blij dat we een auto gehuurd hebben. Heerlijk die vrijheid. We hebben veel gezien en gedaan, maar ook op zijn tijd rustig aan.