Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

maandag 12 september 2016

Trouwerij, leuk weekend en Beenmergpunctie.

Maandag 12 September 2016:  Trouwerij, station en Beenmergpunctie

Dinsdag 6 September 2016: Niks bijzonder.
Vandaag het huisje een gedeelte schoon gemaakt. Tussendoor ook uit gerust.

Woensdag 7 September 2016: Camera klaar gemaakt.
Vandaag de rest schoongemaakt en de accu's van de camera opgeladen.

Donderdag 8 September 2016: Trouwerij
Vanochtend rustig aan gedaan en zelfs even op de bank gelegen. Rond 12:45 uur begonnen met de vloer schoonmaken en na het dweilen rond 13:20 uur vertrokken naar het huis van het bruidspaar.  Daar eerst koffie gedronken. Rond 15:00 uur begon de ceremonie in hun eigen tuin. Daarna bruidstaart. Hierna nog gezellig samen zijn en een buffet.
Was erg gezellig.
Was rond 21:40 uur thuis.

Vrijdag 9 September 2016:  Stoomtram belcrum.
Vandaag rustig aangedaan. In de middag nog boodschappen gedaan en even wisten kijken bij de stoomtram die op de rails in de speelhuislaan rijd. Deze stoomtram is in Breda gemaakt in 1904, maar heeft hier nooit gereden.











Zaterdag 10 September 2016: Opening station en Belcrum spoort.
Dit weekend staat in het teken van de opening van het station ( afgelopen donderdag officieel geopend), Belcrum spoort en open monumentendag.
Mat54
Als ik 's morgens op de bank hoor ik al de stoomtrein. Rond 09:45 uur richting het station gelopen. Het was erg leuk. De stoomtrein die tussen Breda en Roosendaal rijd. De groene mat54 ( hondekop) en de kameel die op een perron stonden en waar je in kon kijken. Ook was er in een ruimte allemaal modelsporen.






De Kameel

Ook nog bij de speelhuislaan wisten kijken met de stoomtram. Ook bij een tentoonstelling over de BBA wisten kijken. Het was echt geweldig.
Rond 17:00 uur terug naar huis gelopen en daar verder lekker op de bank gezeten.
















Cockpit van de Kameel
 

































Zondag 11 september 2016: openmonumentendag
Vanochtend begonnen met het inpakken van de koffers. Wat moet er toch veel mee voor een week.
Rond 14:15 uur richting de koepel ( oude gevangenis Breda). Daar met zus en zwager naar binnen geweest. Wat een ruimte.  Me zus had ook nog gereserveerd voor een rondleiding in het kantoorgebouw van de drie hoefijzers brouwerij. Dus ook daar nog naar toe geweest. Het was allebei de moeite waard. Daarna weer terug naar huis. Thuis nog verder gegaan met inpakken.
Rond 18:30 uur de TPV aangesloten. Rond 21:30 naar bed gegaan.



















Maandag 12 September 2016: Beenmergpunctie
Rond 06:15 uur gaat de wekker. Vannacht niet echt geweldig geslapen. ik drink een kopje thee en alvast online ingecheckt voor de heenvlucht. Me daarna rond 06:45 uur afgesloten. Me daarna gewassen en aangekleed. Rond 07:25 uur te voet naar het ziekenhuis. Ben daar rond 07:55 uur. Ik ga meteen met de lift naar de vierde verdieping en loop naar unit 43 Hematologie/oncologie. Daar komt net een verpleegster aanlopen. Ik mag met haar mee lopen naar de behandelkamer. ( deze afdeling is anders ingericht dan de andere. Alleen een en tweepersoons isolatie kamers.
Ik mag even op de stoel plaats nemen. Rond 08:10 uur komt de zuster terug met de aanvragen en stickers. Het is nu wachten op de arts. Oh wat ben ik zenuwachtig. Om 08:15 uur is de arts er. Ik mag op mijn linkerzijde met gebogen knieën op de behandeltafel gaan liggen.
Arts markeer eerst de plek waar hij gaat prikken. Dan wordt de huid ontsmet. Hierna wordt het verdoofd. Behalve het bot, want dat kan niet verdoofd worden. Het verdoven van het botvlies is zeer pijnlijk. Hij verdoofd wat extra.




Daarna gaat ie alles klaar leggen. Hierna gaat ie met een dunne naald tot aan het beenmerg en trekt daarna het beenmerg op. Hij moet wat extra optrekken, omdat bij wat extra dingen worden gecontroleerd. Het is zeer pijnlijk, maar goed bijgestaan door de zuster. De pijn trekt tot aan de tenen.
Hierna gaat er een dikkere naald in. Om botbiopte te doen. Ook dit is zeer pijnlijk. Vooral als ie het bot ingaat.
Hierna drukt de zuster het af. En na een tijdje gaat er een pleister op en een soort drukverband. Ik mag nu op mij  rug gaan liggen met een opgerolde handdoek onder de plek. Rond 08:40 uurlig ik op mijn rug. Om 08:45 uur komen ze bloed prikken..
Even later komt de zuster terug en mag ik rond 09:00 uur rustig omhoog komen. En mag ik naar huis. Morgen mag de pleister eraf. als er wat bloed doorkomt morgen extra keer verbinden.
Daarna naar beneden gegaan en in de hal even op de bank gezeten. Het is zeer pijnlijk. Voel me niet helemaal lekker. In de hal ook wat water gedronken.
Rond 09:45 uur terug naar huis gelopen. Dat gaat heel rustig en heb ook een paar keer onderweg uitgerust.
Rond 11:15 uur ben ik thuis. Was blij om op de bank te liggen. Om 13:30 uur ma even gebeld. Daarna rond 14:00 uur alvast de TPV aangesloten. nog wat boodschappen gedaan. Was rond 15:30 uur weer thuis. Daarna laatste spullen ingepakt en nog wat dingen uitgedraaid. ik ben er klaar voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten