Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

dinsdag 13 september 2016

Spannende vertrek vakantie Hongarije.

Maandag 13 September 2016: Vertrek naar Hongarije
Voordat ik gisteravond naar bed ging nog even gekeken dat alles klaar ligt.  Ik merk dat mijn paspoort er niet bij ligt, oh denk ik die zit nog in de tpv rugzak ( in mapje met rest van de papieren), maar nee daar zit ie niet. Dan in rugzak van ziekenhuis, maar nee ook daar niet. 
Ik weet zeker dat ik hem na het ziekenhuis ook nog thuis in mijn handen heb gehad.  Even op bed gelegen om na te denken waar ik het gelaten heb en ook wat te rusten, maar het liggen doet ook zeer door de plek van de beenmergpunctie.
Na een uur ga ik weer verder met zoeken.
Computerhoek doorzocht, de koffers meerdere malen geopend, TPV rugzak nog paar keer geopend.
In badkamer gekeken. Op de gekste plekken gezocht, maar geen mapje. De paniek slaat toe, dit kan niet, waarom?, daar gaat de vakantie.
Rond 02:00 uur sluit ik de TPV af en rond 03:00 uur  brengen ik de eerste spullen naar de auto en kijk dan ook meteen in de auto of het daar ergens ligt, maar nee.
Weer naar boven. Daar nog even gekeken. Zelfs nog in mappen gekeken bij de computer, omdat ik daar gistermiddag nog mee bezig ben geweest.
Het is 03:50 uur ik moet nu echt gaan en maar kijken waar het strand.
Met de laatste spullen ga ik naar beneden en leg die in de auto en ga op weg naar mijn maat, maar door alle stres rij ik bijna via de Terheijdenseweg die afgesloten is.
Ruim een kwartier later dan de bedoeling was kom ik aan bij mijn maat. Daar vertel ik het nieuws. We gaan gewoon naar het vliegveld en hopen dat ik daar een noodpaspoort kan aanvragen. We laden zijn spullen in en gaan op weg naar Rotterdam the Hague airport.
Rond 05:15 uur zijn we er en parkeren de auto de gereserveerde parkeerplaats.
Daarna doen we mijn losse spullen nog in de extra ruimkoffer van mijn maat, zoals slaapzak, tpv rugzak enz.
Hierna lopen we richting de vertrekhal, daar sturen ze ons naar de marechaussee.. Daar leg ik het uit. Het probleem alleen is dat ze ook een pasfoto nodig hebben en die heb ik niet. En hier op het vliegveld kan ik  pas vanaf 08:00 uur   Pasfoto's laten maken. De enige mogelijkheid is om naar het centraal station van Rotterdam te gaan. Met de auto gaat niet, want dan ben ik mijn parkeerplaats kwijt. Dus we nemen een taxi. Spullen in de taxi en rijden maar. Bij het centraalstation pasfoto's gemaakt in zon automaat en daarna weer terug naar het vliegveld.
Daarbij de marechaussee me weer gemeld. Daar mijn rijbewijs laten zien en de pasfoto afgeven. Hierna een formulier ingevuld ( ben helemaal aan het trillen van de spanning). Ik mag een noodpaspoort krijgen.
Ze gaan hem maken. Tijdens het wachten krijgen we een bakje koffie aangeboden, nou dat gaat er wel in. Het is nog 15 minuten voor dat de incheck balie sluit!!!!!!!!
Het noodpaspoort is klaar. Nou nog even betalen, maar pinapparaat doet het niet, maar heb niet genoeg contant bij mij. Heb een euro te weinig, maar die krijg ik als korting. Nu snel naar de incheckbalie. Daar aangekomen zegt de vrouw. "'waarom zijn jullie zo laat?' Ik zeg "de reden heb ik net afgegeven". 
Vertrek
Zo de ruimbagage ( 1 koffer) en de medische bagage ( 2 koffers) zijn ingecheckt. We kijken op het bord en lopen snel naar gate 8, maar als ik daar mijn instapkaart afgeef. Zeg ze. "dit vliegtuig gaat naar wenen". We moeten gate 6 hebben.
Na 5 minuten kunnen we. Met de bus worden we naar het vliegtuig gebracht.  Daar zie ik dat met een karretje alleen onze bagage nog het vliegtuig in moet.
Wat ben ik blij dat we er in zitten.
Het vliegtuig vertrekt op tijd. om07:25 uur.

Boven rotterdam

Boven Boedapest!


Rond 09:15 uur landen we op Boedapest Airport. We zijn er 10 minuten eerder dan geplant.
Te voet lopen we naar de aankomsthal. Onze koffers komen als eerste op de band. Als we ze hebben lopen we naar het autoverhuur bedrijf. Daar is het even wachten. Rond 10:10 uur staan we bij onze huurauto een iets grotere auto dan we gereserveerd hadden. Een Dacia Logan MCV 2016.
Heerlijk. De koffers passen met gemak in de laadruimte. Rond 10:25  uur rijden we weg van het vliegveld.

Ons uitzicht op de Donau.
Rond 11:30 uur komen we aan bij onze eerste verblijf plaats. Een huisje op camping Pap-sziget te Szentendre.
Na het inchecken rijden we naar ons huisje op palen. De auto kan onder het huisje geparkeerd worden. En wat een mooi uitzicht vanaf de veranda van het huisje.
We laden de spullen uit. Het huisje stelt niet veel voor. Heel simpel ingericht en het lijkt wel dat we terug naar vroeger zijn gegaan. Maar het heeft ook wel weer wat.

Ons huisje!


Hierna rijden we even naar de supermarkt om te pinnen en boodschappen te doen. Nadat we de boodschappen weer naar het huisje hebben gebracht. Daarna even over de camping gelopen. Hierna zijn we met de auto even bij het treinstation gaan kijken, omdat we met de trein naar Boedapest willen, maar als we net de auto hebben geparkeerd gaat het regen en niet zo beetje ook.
Na 15 minuten is de bui weer over en kunnen we bij station gaan kijken.





Szentendre!
Daarna gaan we weer terug naar de camping.
Daar vragen we nog hoe we het beste naar Boedapest kunnen gaan. en besluiten we even naar het oude centrum van Szentendre te gaan.
Een erg gezellig plaatsje.
Rond 17:30 uur zijn we terug op de camping en gaan koken.










Rond 19:15 uur gaan ik me aansluiten. Als voeding klaar is en de spuiten klaar liggen om de bloedverdunner toe te dienen sluit ik de zak op de pomp aan. Hierna wil ik de pomp en zak in de rugzak doen. Als ik de tas open doe voel ik dat de voorkant wat dikker is en voel ik zakdoekjes. He een voorvakje. Dan kijk ik er in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!............. en wat zit er in? Juist ja mijn mapje met mijn paspoort.
Ik heb dus toen ik gistermiddag boodschappen ging doen het mapje hier ingestopt. Dit was ook de eerste keer dat ik dat voorvakje heb gebruikt en heb daar niet meer bij stil gestaan en bij het kijken in de rugzak alleen in de binnenkant gekeken. Ik dacht dat deze rits net als de twee andere ritsen op de voorkant was om een probleem op te lossen zonder de hele rugzak te openen.
Ben blij dat ik hem weer heb.
Daarna aangesloten en verder rustig aan en wat gekletst. Rond 22:00 uur gaan slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten