Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

donderdag 16 april 2015

Darmfalen team Radboud en weer bijna mis

Zondag 12 April 2015: Verjaardag Kami
Rond 10:30 uur mijn zus opgehaald en daarna ma. En toen naar Venlo om daar de 7e verjaardag van mijn nichtje Kami te vieren. Het was een erg gezellige middag met lekker weer. We hebben lekker buiten gezeten. Eind van de middag zijn we weer naar huis gegaan. Ben er 's avonds op tijd in gegaan, want morgen lange dag.

Maandag 13 April 2015: 2e Training en Controle Radboud
Vanochtend eerst een beetje uitgeslapen. Rond 11:00 uur me wandelkleding aangedaan, rugzak klaargemaakt en sporttas met gewone kleding, handdoek enz.





Rond 12:30 vertrokken richting Nijmegen.
Ben eerst naar berg en dal gereden om daar bij de Duivelsberg te gaan wandelen.
Was daar rond 13:45 uur op de parkeerplaats.
Heb daar lekker gewandeld in de heuvels. Het was wel zwaar, maar erg mooie omgeving.
Heb ruim 5km gewandeld in 1uur en 15 minuten.
Was goed moe naderhand. Bij de auto wat gedronken, beetje opgefrist en omgekleed.
En vanuit daar naar Het RadboudUMC gereden.


Was rond 15:30 uur in de parkeergarage bij het RadboudUMC.
Na even uitzoeken waar ik moet zijn. Ben ik naar poli inwendige geneeskunde gegaan en daar naar de groene balie voor de MDL. Kreeg meteen te horen dat het al een half uur uitloopt.
Daarna plaatsen genomen in de wachtruimte. Op een groot scherm was te zien welke arts uitliep en hoe lang. Rond 15:55 uur wordt ik opgehaald door verpleegkundige om alvast de leverscan te doen. De scan was goed. Krijg ook meteen formulier mee om bij de apotheek een medicatie overzicht op te halen en een vragenlijst die ik samen met apotheek moet invullen.
Rond 16:10 uur weer terug in wachtkamer.
Rond 16:55 wordt ik door de TPV verpleegkundige alvast opgehaald, want arts is nog even bezig, maar dan kunnen we alvast beginnen.
Ze kijkt eerst even naar de uittredeplaats. Die wat rood is en er komt wat pus uit. Even later komt de arts binnen. De arts vraagt eerst hoe het bij Rowwen Heze was.
Ze vinden dat ik er goed uit ziet. We hebben het ook over de sonde. er wordt afgesproken om het nog een keer te doen. Dit gaat poliklinisch gebeuren. De diëtiste gaat nog wel uitzoeken hoe het dan gaat met de opbouw, de TPV enz. Daarna wordt er een kweekje van de uittredeplaats genomen. De komende week de uittredeplaats behandelen met Betadine en volgende week maandag dan even bellen voor de uitslag. Moet over half terugkomen en nu nog bloed afnemen en urine kweek.
Loop daarna naar de balie, maar wordt al meteen geroepen om bloed te prikken ( gebeurt achter de balie). Gaat in een keer goed. Krijg er verband omheen en daarna urine kweek. In de toilet zat in de achterwand een luik en daar moest ik het potje neerzetten. Hierna langs de balie, maar krijg alles thuisgestuurd. Stond om 17:50 uur buiten.
Hierna naar de auto en op weg naar huis.
Maar voor ik Nijmegen uit was, was het al 3 kwartier verder. Daarna nog in de file gestaan door een ongeluk. was rond 20:00 uur thuis en bekaf.

Woensdag 15 April 2015: Bijna weer Mis
 Had gisteravond een vergadering en voor ik weg ging alvast een zak voeding klaargemaakt.
Was vannacht rond 01:10 uur thuis. Ik dacht even de voeding aansluiten enz en naar bed, maar dat liep helemaal anders. Nadat ik de lijn had doorgespoten en de bloedverdunner er had in gespoten heb ik de voeding aangesloten. Terwijl ik aan het opruimen was ging de pomp af. Er stond Conclusie. Lijn nagekeken, pompslang nagekeken, maar geen knikken of kraantjes die dicht zitten. Dus pomp weer aan, maar even later gaat ie weer af. Weer conclusie. Ik haal de protocol mapje erbij. Maar als ik even later mijn shirt omhoog doe zit de lijn vol met bloed. Zoals in de het protocol staat spuit ik de lijn door met 20ml nacl, maar het lukt niet. Godverdomme!! Wat ik ook probeer het gaat niet. Rond 02:15 uur besluit ik het 24uurs TPV nummer van het Radboud te bellen. Uiteindelijk is het samen met de verpleegkundige het gelukt. Na overleg met de arts moet ik me morgen rond 10:00 uur melden bij de SEH van het Amphia voor controle van de lijn.
Rond 03:15 uur lig ik eindelijk in bed.
Rond 08:30 uur wordt ik gebroken wakker.  Nadat ik me gewassen, omgekleed en medicatie ingenomen heb. Ga ik rond 09:30 uur op de fiets naar de SEH van het amphia.
Was om 09:45 uur bij de SEH. Na me aangemeld te hebben ( ze wisten van mijn komst). Werd ik rond 10:15 uur mee naar een behandelkamer genomen. Er is bloed geprikt, een foto gemaakt, hartfilmpje gemaakt en de standaard controles zoals bloeddruk en temperatuur. Uiteindelijk was er goed nieuws. alles was goed.
Was rond 12:45 uur thuis. Daar een thee op en even op balkon gezeten. Ook de voeding afgesloten.
Rond 14:15 uur met fiets naar Amphia Langendijk voor controle uroloog. Was daar lekker snel aan de beurt. Het was goed. Hoef pas 1 september terug te komen. Heb dan een jaar geleden de botoxbehandeling gehad. er wordt dan gekeken of het weer nodig is. Voorlopig even rust.
Was rond 16:30 uur thuis. Nog even lekker op het balkon gezeten. Wat een dag zeg. Lig er vanavond op tijd in.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten